Gå til innhold

få bort stearin?

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

En vennine av meg kom borti stearinlyset og det tippet over og nå har jeg stearin over store deler av glassbordet mitt. Jeg har skrapet bort det verste men det er fortsatt ikke fint. Noen som har tips om hvordan jeg skal få bort dette?

Skrevet

Hm... Skulle jo tro at varme vil hjelpe (varm, fuktig klut kanskje?). Ellers ville jeg prøvd vindusvaskemiddel som bryter ned fett.

Lykke til!

hare1365380455
Skrevet

Hell litt varmt vann over og skrap forsiktig.

Mary Poppins
Skrevet

Hm... Skulle jo tro at varme vil hjelpe (varm, fuktig klut kanskje?). Ellers ville jeg prøvd vindusvaskemiddel som bryter ned fett.

Lykke til!

Takk skal du ha, helte varmt vann over og det gjorde susen, gikk bort med en gang :)

Mary Poppins
Skrevet

Hell litt varmt vann over og skrap forsiktig.

Takk skal du ha, helte varmt vann over og det gjorde susen, gikk bort med en gang :)

hare1365380455
Skrevet

Det var bra! Om jeg skal ha bort stearin fra en lysestake legger jeg den i varmt vann... og vips går det bort!

Mary Poppins
Skrevet

Det var bra! Om jeg skal ha bort stearin fra en lysestake legger jeg den i varmt vann... og vips går det bort!

Kjempe smart!! Det tipset skal jeg huske på :)

hare1365380455
Skrevet

Kjempe smart!! Det tipset skal jeg huske på :)

:)

Gjest togli
Skrevet

Det høres ut som du har peil på dette her, så da må jeg spørre deg også ;-)

Hvordan fjerner jeg stearin på duker? Jeg har lagt dem i fryseren og skrapt etterpå, men får ikke bort stearinen. Tips?

Skrevet

Hvordan fjerner jeg stearin på duker? Jeg har lagt dem i fryseren og skrapt etterpå, men får ikke bort stearinen. Tips?

Legg på dopapir eller kjøkkenpapir og stryk over med strykejern. Flytt papiret etter hvert slik at det absorberer stearinet etter hvert som det smelter.

hare1365380455
Skrevet

Jeg ser at du allerede har fått svar. :)

Gjest togli
Skrevet

Legg på dopapir eller kjøkkenpapir og stryk over med strykejern. Flytt papiret etter hvert slik at det absorberer stearinet etter hvert som det smelter.

Tuuuuusen takk :-)))

Gjest togli
Skrevet

Jeg ser at du allerede har fått svar. :)

Jepp :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...