Gå til innhold

Sjalusi

Anbefalte innlegg

Gjest Uten nick i kveld

I det forrige forholdet jeg var i var jeg aldri sjalu i det hele tatt. I forholdet jeg er i nå, er sjalusi og usikkerhet følelser som dukker opp iblant, og som gjør litt vondt.

Dermed må jeg stille spørsmålet: Er sjalusi et tegn på sterkere kjærlighet, eller er magefølelsen et tegn på at noe er galt? Hvorfor er man sjalu i ett forhold, men ikke i et annet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222319-sjalusi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lærer så lenge man lever

Merker selv at jeg tar meg selv i være sjalu i situasjoner hvor jeg ikke helt stoler på min kjære. Ikke misforstå, han har aldri gjort noe som helst som tilsier at jeg ikke skal stole på han, men av og til dukker det opp situasjoner som er nye, (og hvor jeg som jente som innimellom har mine dager hvor jeg ikke føler meg fullt så perfekt og er dermed ekstra sårbar)som jeg føler meg ekstra usikre i. Feks da kjæresten min fortalte meg at ei på jobben hans var forelsket i han. Fra den dagen var jeg supersjalu hver dag han gikk på jobb. Alt ordnet seg jo etterhvert, han likte aldri henne osv, men lite koselig der og da. Var bare jævlig usikker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222319-sjalusi/#findComment-1662840
Del på andre sider

Gjest ruugi

Hmm, jeg har hatt det akkurat på samme måten. Da jeg ble sammen med min siste eks, ble jeg - som aldri hadde vært sjalu i det hele tatt, plutselig helt syk. Sa aldri noe høyt (untatt et par ganger i fylla), men hadde det virkelig ikke godt med meg selv... og etterhvert førte det til større konfrontasjoner.

For meg var årsaken at jeg visste at denne gutten aldri hadde klart å være trofast tidligere, og at han var mer utadvendt og flørtende enn de andre kjærestene mine til sammen.

Selv om jeg trodde på hans stadige forsikringer om at han hadde forandret seg, og at jeg ikke hadde noen grunn til å være redd, slet det mye på oss begge, og til slutt dumpet han meg fordi han var lei av å ikke bli stolt på. Det var kjipt, men i dag er jeg glad. Vil heller være alene enn sammen med en mann jeg ikke har tillit til. Tror dessverre ikke det bedrer seg med tiden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222319-sjalusi/#findComment-1662841
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...