Gå til innhold

30-års lag... hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Skal arrangere 30 års lag snart og har ett par spørsmål!

Hva er den billigste, beste og lettlagde maten??? Vi blir ca 30 stk.

Forslag til opplegg?

Er det rart og ønske seg gavekort på ett kjøpesenter?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Lasagne. Taco. Pizza.

Enkelt og forholdsvis billig.

Hva ditt gaveønske angår må du jo få lov til å ønske deg hva du vil, men jeg synes kanskje det rare er å fortelle folk hva man ønsker seg. Unger gjør det til jul, men voksne folk bør vel strengt tatt ikke løpe rundt og bable om hva man ønsker seg til bursdagen sin.

Det gir meg assosiasjoner til tigging.

Skrevet

Gavekort er helt knall å ønske seg, husk at folk flest synes det er vanskelig å finne på gave til andre.

Og er det noen som vet akkurat hva du trenger - så må man jo ikke gi bort gavekort;-)

Lett mat til 30 stykker;

Fersk suppe kokt på skikkelig kraft, med melboller og godt kjøtt i. Flatbrød ved siden av, og mørkt godt øl / rødvin til maten.

Gryterett m/ris (litt kjedelig kanskje?)

Diverse tapas ("håndmat") - hvis du får gjestene til å stille opp med hvert sitt fat? Da blir jo det en del av gaven, liksom. Så kan jo du stille med diverse ferske brød, sauser etc.

Grattis med dagen:-)

Skrevet

Lasagne. Taco. Pizza.

Enkelt og forholdsvis billig.

Hva ditt gaveønske angår må du jo få lov til å ønske deg hva du vil, men jeg synes kanskje det rare er å fortelle folk hva man ønsker seg. Unger gjør det til jul, men voksne folk bør vel strengt tatt ikke løpe rundt og bable om hva man ønsker seg til bursdagen sin.

Det gir meg assosiasjoner til tigging.

Men kjekt å kunne svare noe hvis noen spør deg direkte hva du ønsker deg. Det er jo litt annerledes enn å "sende med gaveliste med invitasjonen";-)

Skrevet

Gavekort er kjempefint syns jeg!

Mht mat er jeg enig i tapas-varianten! Alle tar med seg litt hver og du står for evnt brød, snacks o.l.

Mamma gjorde det sånn på sin 60-årsdag og det var kjempebra! Utrolig mye god mat. Og så lenge det meste er kaldt kan man gå å snackse utover kvelden også. Hun skrev det på invitasjonen og gjestene sa hva de tok med da de svarte om de kom eller ikke. Da ser man også hva de forskjellige tar med og slipper at alle kommer med det samme!

Lykke til og grattis med dagen!

Gjest Mom33
Skrevet

Du skal stå for maten, som skal være av billigste sort.

Samtidig ønsker du deg gavekort av gjestene.

Ja-ja...

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er veldig greit med en tapasbuffet - da slipper du styr med servering når gjestene først er der, og kostnadene kan holdes nede, avhengig av hva du velger.

Lettvinne, ikke for dyre småretter kan feks være:

* ovnsstekte potetbåter (ha tomatsaus ved siden av)

* smørstekte sjampinjonger med sitron

* tunfisksalat og/eller pastasalat

* grønn, vanlig salat

* kjøttboller/chorizo

* oliven

* eggerøre/omelett

* godt brød

* aioli

Ellers er en fyldig og god suppe et fint alternativ. Godt brød ved siden av, selvsagt.

Ilovenewyork
Skrevet

Synes gryterett er greit jeg hvis du lager en fra bunnen av som er mye bedre enn de kjedelige posene.

Jeg har oppskift på en veldig god en som de hadde i et 30 års lag jeg var på.

Den var veldig populær.

Oppskiften er til ca 35 personer:

4 kilo kjøtteig,3 kg løk, 4pk tomatsuppe,4 fløte,4 tern klar kjøttsuppe,litt maizenna stivelse.

Server med ris,salat og brød/bagett

Skrevet

Smörgåstårta

Fyll:

3dl fløte som vispes

2 bokser creme fraich

1 dl majones

3 bokser tunfisk i vann (hell av vannet)

2 rødløk finhakkes

salt og pepper

Alt blandes

Brød:

Firkanta skiver hvitt brød i skiver

3*4 skiver i flaten og 3 i høyden,

med fyll mellom lagene + toppen og sidene som på bløtekake

Pynt: Pynt etter eget ønske med kjøtt eller fiskemat

Forslag: Sylteagurker, salatblad, kjøttboller, egg, påleggskiver i ruller, reker, crab-stick, dill coctail tomater, druer, ost.

Vil tro at den holder til ca. 12 pers. (3 skiver til hver) uten at jeg egentlig har testet det.

Det tar jo litt tid å lage det, men det kan lages dagen i forveien. Miksen høres nok litt merkelig ut, men det er virkelig delikat og jeg har ikke opplevd at folk ikke liker den.

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Du skal stå for maten, som skal være av billigste sort.

Samtidig ønsker du deg gavekort av gjestene.

Ja-ja...

Er vel ikke noe rart at jeg tenker å servere litt billig mat vel...? Skal være 30 stk der og jeg har ikke allverdens med penger!!!

Alle får mat, drikke til maten og en koselig fest...

Og det er vel vanlig å gi gave i ett 30 års lag, det er det i alle fall i min omgangskrets...??? Og jeg vet av erfaring at folk kommer til å spørre hva jeg ønsker meg!

Skjønner ikke helt "problemet ditt med dette"....

Argh... kjenner jeg blir så irritert på sånne svar, kan man ikke heller la være å svare da???

Gjest Mom33
Skrevet

Er vel ikke noe rart at jeg tenker å servere litt billig mat vel...? Skal være 30 stk der og jeg har ikke allverdens med penger!!!

Alle får mat, drikke til maten og en koselig fest...

Og det er vel vanlig å gi gave i ett 30 års lag, det er det i alle fall i min omgangskrets...??? Og jeg vet av erfaring at folk kommer til å spørre hva jeg ønsker meg!

Skjønner ikke helt "problemet ditt med dette"....

Argh... kjenner jeg blir så irritert på sånne svar, kan man ikke heller la være å svare da???

Jada, jeg skjønner det, men jeg blir litt oppgitt over alle de som skal ha bursdagsfest - der det helst ikke skal koste bursdagsbarnet noe å arrangere festen, men at det forventes gaver til skikkelig pris.

Jeg mener at man må tenke kuvertpris. Man får skikkelige gaver til 3-4-500,- fra hver enkelt gjest til runde dager, og da må man være villig til å spandere etpar hundre (minst) pr. gjest også.

Beklager at tonen ble krass, den ble krassere "på papiret" enn den hørtes ut i hodet mitt.

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Jada, jeg skjønner det, men jeg blir litt oppgitt over alle de som skal ha bursdagsfest - der det helst ikke skal koste bursdagsbarnet noe å arrangere festen, men at det forventes gaver til skikkelig pris.

Jeg mener at man må tenke kuvertpris. Man får skikkelige gaver til 3-4-500,- fra hver enkelt gjest til runde dager, og da må man være villig til å spandere etpar hundre (minst) pr. gjest også.

Beklager at tonen ble krass, den ble krassere "på papiret" enn den hørtes ut i hodet mitt.

Den er grei... er igrunn enig i det du sier!

Men det vil nok koste ganske dyrt uansett ja. Mat, drikke og leie av lokale blir fort noen tusenlapper det.

Jeg forlanger ingen dyre gaver jeg, men jeg vet det vil komme noen, kunne aldri tenkt meg å komme i et bursdagslag uten å gi noe... Men det er ikke det som er poenget med festen - at jeg skal ha mest mulig...

Syns det er en fin måte å samle gjengen på, men har desverre ikke råd til mange tusen! Hadde jeg hatt det, hadde jeg gladelig kostet på:o)

Gjest Mom33
Skrevet

Den er grei... er igrunn enig i det du sier!

Men det vil nok koste ganske dyrt uansett ja. Mat, drikke og leie av lokale blir fort noen tusenlapper det.

Jeg forlanger ingen dyre gaver jeg, men jeg vet det vil komme noen, kunne aldri tenkt meg å komme i et bursdagslag uten å gi noe... Men det er ikke det som er poenget med festen - at jeg skal ha mest mulig...

Syns det er en fin måte å samle gjengen på, men har desverre ikke råd til mange tusen! Hadde jeg hatt det, hadde jeg gladelig kostet på:o)

Å ikke ha penger er en ærlig sak. Hvorfor ikke da invitere med presisere at i steden for gaver, vil du at de betaler kuvertprisen?

I yngre år (med dårligere økonomi) gjorde vi slik i anledning 4 20-årsdager, og jeg har også deltatt på 2 slike fester. Kjempemorsomt!

Når det viktigste er festen, sammenkomsten, så er et spleiselag morsomt. Men som sagt, da må det presiseres at det er PENGENE som er gaven, og at folk ikke må ha med gaver i tillegg.

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Å ikke ha penger er en ærlig sak. Hvorfor ikke da invitere med presisere at i steden for gaver, vil du at de betaler kuvertprisen?

I yngre år (med dårligere økonomi) gjorde vi slik i anledning 4 20-årsdager, og jeg har også deltatt på 2 slike fester. Kjempemorsomt!

Når det viktigste er festen, sammenkomsten, så er et spleiselag morsomt. Men som sagt, da må det presiseres at det er PENGENE som er gaven, og at folk ikke må ha med gaver i tillegg.

Lurt:o)

Gjest spleiselag
Skrevet

Enig, det er jo slik det pleier å være. En ber inn til spleisefest, inngangspengene skal gå til mat o.l., selve festen er gave.

Somregel så er det noen som allikevel gir en liten gave, men det skal være helt frivillig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...