Gå til innhold

Solarium før eller etter trening?

Anbefalte innlegg

Gjest veldig blek...
Skrevet

På treningsstudioet jeg trener er det også solarium som jeg nå har lyst til å begynne å bruke for å forbrede meg på sommeren. Har sett folk som bruker disse både før de trener, og folk som bruker det som avslutning på treningsøkten. Personlig synes jeg det høres mest behagelig ut å ta sol etter trening, da jeg kan slappe av og roe ned. Men så er jeg jo fullstendig klar over at mtp resultatet (jevn brunfarge) og ikke minst hygenen, så er det kanskje best å ta sol før trening.

Nå har jeg aldri tatt sol før/etter trening før, men er det noen "uskreven" regel om dette? Ikke det at jeg bryr meg nevneverdig om hva andre synes, men har lite lyst at folk skal oppfatte meg som lite hygenisk når jeg går inn i solariumet svett og sliten etter trening....

Noen synspunkter/erfaringer?

Gjest Cezalion
Skrevet

'Men så er jeg jo fullstendig klar over at mtp resultatet (jevn brunfarge) og ikke minst hygenen, så er det kanskje best å ta sol før trening'.

Du kan vel dusje etter du har trent, altså før du soler deg?

Skrevet

Når det gjelder hygiene så tror jeg ikke jeg har vært på et solarium der du IKKE må vaske senga etter deg... Så da er det jo samme faen om du er svett eller ikke......

Skal ikke si helt sikkert, men lurer på om det er lurt å ta sol -før- du trener så fargen får tid å sette seg litt før du dusjer???

Skrevet

Jeg blir slapp av sol, så jeg måtte tatt det etter trening. Og man vasker jo uansett sola etter man har brukt den. (Og gjerne før også for sikkerhets skyld:-)

Gjest Torkel2
Skrevet

Vær så snill å vent til du har trent med å sole deg. Når du har solt deg så stinker det brent hud. Greit å spare dine treningskamerater for det...

Myten om at du bør la fargen "sette" seg før du dusjer er ikke sann. Du kan ikke dusje av deg brunfargen.

Til slutt vil jeg fraråde deg å ta solarium. Solariumbrun hud er ikke pent. Penger sparer du også. Når sommeren kommer kan du smøre deg med høy solfaktor slik at du får en brunfarge som varer lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...