Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer sterkt om jeg skal ringe til gynekologen som utredet meg for å spørre om jeg kan ta en del kontroller hos henne og ikke fastlegen.

Jeg har ingen problemer med fastlegen min, men han er jo bare en allmennlege og hun en gynekolog (med ultralyd, viktig poeng).

Jeg har astma og allergier + pcos med insulinresistens, så jeg føler også for å gå til en som virkelig kan svare meg på vanskelige spørsmål. Fastlegen min forespeilte meg også at jeg kun skulle ha to kontroller hos han og resten hos jordmor, så da kunne jeg jo hilse på han de to gangene og så veksle mellom gynekolog og jordmor.

God idé eller hva?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222350-svangerskapskontroller-hos-gynekolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått privat hos gynekolog 3 ganger i tillegg til vanlig kontroller hos fastlege/jordmor. Var i uke 8 og uke 13 og spesielt det var betryggende, for det er før man kan høre hjertelyden på utsiden. Veldig greit å få en bekreftelse på at det var liv der inne. Var på ny der i uke 27 bare for å høre at alt var i skjønneste orden og skal tilbake 4 uker før termin.

Gynekologen jeg går hos tar ikke blodprøver eller sjekker urin, vekt eller blodtrykk. Det kan du jo spørre om, hvis ikke overlater du dette til jordmor/fastlege.

Jeg har bare positive erfaringer med å gå til gynekolog.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...