Gå til innhold

problem - tann

Anbefalte innlegg

for snart et år siden ble en tann rotfylt og jeg hadde mye smerter i etterkant. ble videre sendt til spesialist, hvor det ble gjort en såkalt rotspissamputasjon. såret grodde dårlig, apocillin og flagyl(klarte ikke den mer enn to dg pga store magesmerter)ble skrevet ut til meg, 3 mnd etter operasjonen ble tannen trekt pga grusomme smerter og i et halvt år etter er det fortsatt store smerter i området, har vært til tannnlege i hele perioden og skal nå til kjeve - kirurg, for videre utredning. lurer så på om det kan være noe som står igjen av tannen, og som skaper en infeksjon? har mer eller mindre hatt hevelse i ansiktet hele tiden, i større eller mindre grad. pga av dårlig effekt av apocillin, har jeg i høst hatt to kurer med ery- max, men det holder en stund og så kommer smertene tilbake. jeg våkner om natten da jeg ligger på den vonde siden og må snu meg, det er så gale at jeg ikke kan ha tlf - røret på den siden. det økonomiske - aspektet har vært formidabelt og jeg har mer enn en gang hatt lyst til å klage på tannlegen som renset ut før rotfylling, og finnes det noen instans hvor man kan sende inn klage på private tannleger, eller er de skjermet? jeg har ikke fått noen diagnose, så da er det vel vanskelig å få dekket noe av trygdekontoret ?

Frustrert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222351-problem-tann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tannløs

Kjenner meg igjen. Jeg har vært igjennom den samme historien som deg. Først rotfylling, så tannspissamputasjon, for så og måtte trekke.

Jo, lommeboka blir slunken, det er helt sikkert.

Det tok lang tid før jeg ikke kjente smerter i området... Fremdeles et halvt år etter kan jeg av og til kjenne av den.

Men må presisere at jeg ikke var betent noen av gangene. Og at penicilin ikke hjalp meg i det hele tatt.

Jeg vet ikke om det er noe sted å klage. Vet heller ikke om tannlegene har noen skyld.

I mitt tilfelle så kunne han vel neppe forutse utfallet.

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222351-problem-tann/#findComment-1663851
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...