Gjest lureregpå Skrevet 12. mars 2006 Skrevet 12. mars 2006 Hører ofte uttrykket "det suger". Både her og i utenlandske filmer. Men hva menes med det egentlig? Synes det blir brukt både i positive og negative ordlag. Forøvrig synes jeg det høres helt tåpelig ut, men er kanskje for gammal til sånne nye uttrykk :-) 0 Siter
Gjest liede Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Uttrykket er vel en direkte oversettelse av det amerikanske "Suck" som er veldig utbredt i moderne populærkultur. Det betyr som Line sa at noe er dårlig og har mange variasjoner. Hver generasjon har sitt eget språk. Det er ikke meningen at man skal snakke eller like alle. 0 Siter
flisa Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Det positiver er RUUULER og det negative er SUUUGER det er nok de du har hørt. Hilsen ei rulende bestemor. 0 Siter
Gyda Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Det positiver er RUUULER og det negative er SUUUGER det er nok de du har hørt. Hilsen ei rulende bestemor. *s* Ja, du ruler, flisa. Ingen tvil om det. 0 Siter
drizzle Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Jeg ble helt paff da jeg kom hjem fra utveksling i USA for ca 7 år siden. Der borte hadde jeg brukt uttrykket "it sucks" som alle andre amerikanere, og så kom jeg hjem og fikk høre broren min si "det suger"... Jeg holdt på å le meg ihjel! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.