Gå til innhold

Et merkelig uttrykk

Anbefalte innlegg

Gjest lureregpå
Skrevet

Hører ofte uttrykket "det suger". Både her og i utenlandske filmer. Men hva menes med det egentlig? Synes det blir brukt både i positive og negative ordlag.

Forøvrig synes jeg det høres helt tåpelig ut, men er kanskje for gammal til sånne nye uttrykk :-)

Gjest liede
Skrevet

Uttrykket er vel en direkte oversettelse av det amerikanske "Suck" som er veldig utbredt i moderne populærkultur. Det betyr som Line sa at noe er dårlig og har mange variasjoner.

Hver generasjon har sitt eget språk. Det er ikke meningen at man skal snakke eller like alle. :)

Skrevet

Det positiver er RUUULER og det negative er SUUUGER det er nok de du har hørt.

Hilsen ei rulende bestemor.

Skrevet

Det positiver er RUUULER og det negative er SUUUGER det er nok de du har hørt.

Hilsen ei rulende bestemor.

*s* Ja, du ruler, flisa. Ingen tvil om det.

Skrevet

Jeg ble helt paff da jeg kom hjem fra utveksling i USA for ca 7 år siden. Der borte hadde jeg brukt uttrykket "it sucks" som alle andre amerikanere, og så kom jeg hjem og fikk høre broren min si "det suger"...

Jeg holdt på å le meg ihjel! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...