Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Barnemed. sa jeg skulle spørre på Amming. Der ga helsesøster meg et usikkert svart. Og legen min er 50 % sykemeldt og umulig å få tak i!

Kan du være så snill å svare meg på dette?

Har fått trionetta av legen min. På dem står det at man ikke bør amme mens man tar dem. Ammer en gutt på 9 mnd'r 1-2 ganger pr. dag. Har som "mål" å slutte å amme ved påsketider da jeg skal begynne å jobbe 30 april.

Det jeg lurer på er om jeg kan begynne å ta dem nå, eller om jeg må vente til jeg helt har sluttet å amme? Har hørt at nedsatt spermkavalitet hos menn har noe med mødrenes bruk av østrogen å gjøre.. Er dette sant?

På forhånd takk! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22237-trionettaamming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Grunnen til at man advarer mot åp bruke p-pille under amming er at det kan minske melken. Det med redusert spermkvalitet er meget usikkert. For en del år siden brukte noen (spesielt amerikanske) kvinner østrogen i graviditet for om mulig å hindre abort, det kan muligens påvirke barnets senere befruktningsevne. Jeg har ikke hørt at p-pille kan ha uheldig innvirkning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22237-trionettaamming/#findComment-95528
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...