Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Scotsman

Jeg er en mann med skotske foreldre, også født i Skottland, men har bodd i Norge i nesten 20 år. Skal gjøre dette kort: Jeg er stolt av mine aner (som skotter flest), og har blant annet vist dette ved å gå i kilt ved offisielle høytidsdager. Dette har vært helt ok for min samboer, helt til nå... Nå er det plutselig ikke greit lenger. Hun sier hun har skiftet oppfatning, og synes "menn i skjørt" ser dumt ut. Dette går innpå meg, og jeg vil virkelig bruke kilt, såfremt det passer seg slik, selvfølgelig (ikke ved norsk begravelse og den type ting..). Hun gir ikke noe bra svar for hvorfor hun har skiftet standpunkt, synes jeg.. Hva kan det komme av, sånn plutselig? Jeg tror hun blir oppriktig irritert hvis jeg trosser hennes ønske, men likevel har jeg virkelig lyst til å gjøre nettopp det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222370-hun-nekter-meg-%C3%A5-g%C3%A5-i-kilt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen Lurulf

Kilt er et flott stasplagg, klart at du skal bruke det i høytidelige anledninger!

Samboeren din har nok bare fått høre en eller annen dum vits angående menn i kilt.

Du får fortelle henne at de aller fleste syns at det er staselig, på samme måte som at de aller fleste syns at bunad er det.

Gjest Tuvali

Hun kan ikke nekte deg å gå i kilt, og du kan ikke tvinge henne til å like det. Men er ikke dette en bagatell? Jeg ville ha gått i kilt når det passer seg sånn (det kan da umulig være ofte?) Kan dere ikke le av det begge to, det skal godt gjøres at noen er helt enige i alle klesvalg i et forhold. Ikke la denne saken vokse seg til en stor greie som egentlig handler om helt andre ting (f.eks. om du sjelden tar hensyn til hennes meninger, om hun syns du driter deg ut mye blant folk, om hun egentlig er i overkant kontrollerende og vil bestemme alt, om hun er snobbete, om du er snobbete etc.etc.) Hvis dere har slike andre problemer bør dere snakke om det, men da er det ikke kiltens skyld.

Annonse

jeg synes du skal fortsette å bruke kilt i sammenhenger hvor det passer. Jeg synes det er flott at folk viser litt av hvor de kommer ifra osv.. :)

Men hvis han ikke har truse på, viser han kanskjer mer enn bare hvor han kommer fra... Eller var det det du mente med etc.?

*flire*

Kilt er kult! Jeg synes også Scotsman skal fortsette å bære sin kilt med stolthet.

:)

Icora Panter

Men hvis han ikke har truse på, viser han kanskjer mer enn bare hvor han kommer fra... Eller var det det du mente med etc.?

*flire*

Kilt er kult! Jeg synes også Scotsman skal fortsette å bære sin kilt med stolthet.

:)

Hadde ikke noe med truse å gjøre ;) Tenkte på opphavet fra scotland.. :)

Ørkenvandreren

Merkelig at hun plutselig har skiftet mening. Kanskje noen har gitt henne en negativ kommentar om ditt antrekk?

Før du vurderer å respektere hennes ønske, bør du ihvertfall grave i _hvorfor_ kilten plutselig har blitt et problem.

Personlig synes det er stilig med klesdrakter som viser kultur/tradisjon/opphav.

Annonse

Gjest thealouvise

Hun hørtes ut som en bestemt dame med sterke meninger. Hvis forholdet er noenlunde toveis så nekt henne å gå i noe. Ikke nekt bare for å nekt (selv om det er det du egentlig gjør), men bare si det samme hun sier... Hun finner nok ut snart at hun er urimelig.

Hun har sikkert hørt noen venner e.l som har sagt noe neg om kilt, og dermed blitt påvirket. Vi damer er rare sånn :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...