Gå til innhold

Koble CD/DVD rom på PCI kontrollerkort?

Anbefalte innlegg

Gjest pelleguten
Skrevet

Jeg skal hjelpe en kompis med å oppgradere PC'en og han har kjøpt et hovedkort med kun en IDE kontakt (pluss S-ATA kontakter, men han har ikke S-ATA disker og har ikke råd til å kjøpe dette nå). Jeg har et PCI kontrollerkort liggende og jeg trodde det skulle være mulig å koble CD/DVD rom på dette. Men det ser ikke helt bra ut.

PC'en nekter å i det hele tatt starte opp når jeg kobler opp kortet og CD/DVD rommene. Ved oppstart får jeg spørsmål om RAID konfigurasjon - "trykk F3", men ingenting skjer.

Er det ikke mulig å koble CD/DVD rom på et PCI kontrollerkort? Hvordan gjør en dette hvis det er mulig?

Skrevet

Det er nok sannsynligvis noen strapper på hovedkortet som må byttes, flyttes, fjernes etc, for at kontrollerkortet skal fungere som en vanlig innebygget pci-kontroller.

"............................................."

Gjest pelleguten
Skrevet

Det er nok sannsynligvis noen strapper på hovedkortet som må byttes, flyttes, fjernes etc, for at kontrollerkortet skal fungere som en vanlig innebygget pci-kontroller.

"............................................."

Fant ut litt om kortet på nettet og det kan kun brukes som RAID kort. Trodde det var et kombinert kort (som det jeg bruker i dag), men det var det altså ikke.

Takk for hjelpen.

Skrevet

Fant ut litt om kortet på nettet og det kan kun brukes som RAID kort. Trodde det var et kombinert kort (som det jeg bruker i dag), men det var det altså ikke.

Takk for hjelpen.

Greit å finne ut av det, selv om det ikke alltid er som man ønsket :-)

"..........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...