Gå til innhold

Svettelukt er jeg

Anbefalte innlegg

Gjest skitlei
Skrevet

Jeg kan vaske gensere og trøyer på 60 grader (de tåler jo ikke høyere temp) flere ganger, men de blir ikke rene. De lukter like fordømt svette!

Jeg bytter deodoranter, vaskemiddler og såper rimelig ofte.

Jeg har prøvd det meste de har av hjelpemiddler tl dette problemet (tror jeg).

Både STOP og Yerka+++++

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger, kjedelig å reise på besøk til folk når det lukter svette fem min etter jeg har vaska meg!

Klærne blir jo ødelagt å..

Noen råd? Kanskje det finns noe jeg ikke har prøvd?

Skrevet

Har du pratet med legen din om dette? Kjenner ei som fikk operert bort en del av svettekjertlene under armene for samme problemet.

Gjest Skitlei
Skrevet

Har du pratet med legen din om dette? Kjenner ei som fikk operert bort en del av svettekjertlene under armene for samme problemet.

Nei, har ikke snakket med lege om det.

Vet du hvordan en slik operasjon foregår og om det er en enkel sak?

Skrevet

Jeg kjenner også en som gjorde det. Hun opplevde det som rimelig ubehagelig i ganske lang tid etter inngrepet (tror hun var litt uheldig), men det er såpass lenge siden at jeg ikke husker detaljer. Og nå i ettertid er hun i allefall fornøyd.

Dette ble ikke svar på spørsmålet ditt, jeg tror nok at legen er flinkere enn meg.

Skrevet

Husker ikke helt, men tror bare hun var på sykehuset ett døgn. Var litt øm en periode etterpå, men er strålende fornøyd nå!

Gjest mipjenta
Skrevet

Hei!

Jeg har et godt råd, som funket strålende på en kamerat av meg:

Kjøp Aluminiumklorid NAF på apoteket.Skal påføres om kvelden et par ganger i uken-hindrer at du svetter så mye.

Verdt et forsøk iallefall!

Lykke til!

Gjest Evalillian
Skrevet

Hei!

Kjøp Aluminiumklorid NAF på apoteket.Skal påføres om kvelden et par ganger i uken-hindrer at du svetter så mye.

Lykke til!

aliminiumklorid - den bruker jeg.

Kjempegod! Tørr hele tiden.

Stop,yerka funker ikke.

Denne gjør!

Skrevet

Hei!

Lykke til!

Den har jeg også prøvd. Helt klart værdt et forsøk:-)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg kjenner også en som gjorde det, hun var å sykehuset i 2 timer også fik hun gå hjem etterpå. Rimelig enkel operasjon, men hun var øm i cirka en uke tterpå. Tror også hun fikk opersjonen dekket så hun betalte kun en egenandel på 500kr.

¤ Skara ¤
Skrevet

Hei!

Lykke til!

Er det ikke en del bivirkninger som kan følge med av Aluminiumklorid NAF?

Gjest Evanlillian
Skrevet

Hvilke bivirkninger da? jeg har ikke opplevd noen..

¤ Skara ¤
Skrevet

Hvilke bivirkninger da? jeg har ikke opplevd noen..

La ut en link som var til deg Evanlillian, men jeg

svarte på min egen jeg vist:))))

Surrehode er jeg i dag!

Gjest blue cucumber
Skrevet

Kan grunnen være at du har unormalt mye svette?. Vet at noen mennesker lider av sånt, ofte har de nærmest våte hender også, og får svettemerker overalt. Det kan man på enkelte steder bli operert for.

Men det var kanskje ikke det som var ditt hovedproblem?

Gjest scratchy
Skrevet

Det klør hvertfall som f... etter man har tatt det på. Om det funker vet jeg ikke, men det klødde så mye de nettene jeg brukte det så klorte nesten vekk armhulene...er etsende, så er vel der kløen stammer fra. Men herregud...får fnatt bare på tanken

Gjest vaskevask
Skrevet

Har du bra nok vaskemaskin? Hadde en urgammel vaskemaskin tidl, og fikk aldri treningstøyet mitt helt rent. Litt svettelukt hang alltid igjen, og det selv etter 60 graders vask. Da den gamle ble ødelagt, og ny måtte kjøpes..vips; treningstøyet ble rent på 40 grader (noe som også er meningen!). Ogsa andre flekker har blitt vaskbare...

Gjest Evanlillian
Skrevet

La ut en link som var til deg Evanlillian, men jeg

svarte på min egen jeg vist:))))

Surrehode er jeg i dag!

Takk Skara :)

Nei, jeg har nok ikke opplevd noe som helst kløe.

Kanskje du ikke tåler det så godt.

Eneste er hvis jeg påfører det etter barbering, da svir det litt.

Tror faktisk jeg har fått økt fotsvette da.

Men det kan jeg leve med så lenge jeg er tørr under armenen.

Skrevet

Har hørt at svettelukten vår påvirkes av enkelte ting vi spiser. At hvis man spiser mye av en ting, feks. løk, kommer dette "ut" gjennom svetten og preger denne. Folk reagerer nok veldig forskjellig på ulik mat, dvs. at det min kropp tåler helt fint, kan komme uheldig ut for deg. Kanskje du burde undersøke litt (finner sikkert en del info om dette på nettet) og prøve deg frem med maten?

Operasjon er vel først og fremst for dem som svetter _mye_, ikke _lukter_ mye?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...