fnutt Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Finnes det oversikt over hvor i verden de forskjellige IP adressene er fra? F.eks. hvor er 216..... fra? 0 Siter
keinstein Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Søk på IP-Country Database. Mange morsomme "ping plotter" programmer viser deg hoppene mellom rutere og koblingspunkter. F eks pingplotter.com Det er litt morsomt for nysgjerrige folk. Men noen eksakt vitenskap er det ikke, du kan bli "lurt" på mange ulike måter av helt vanlige surfere. En som synes å være i USA, er ikke det likevel. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Her kan man ihverfall søke på eksakte Ip-adresser: http://www.geobytes.com/IpLocator.htm 0 Siter
Prozak Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Søk på IP-Country Database. Mange morsomme "ping plotter" programmer viser deg hoppene mellom rutere og koblingspunkter. F eks pingplotter.com Det er litt morsomt for nysgjerrige folk. Men noen eksakt vitenskap er det ikke, du kan bli "lurt" på mange ulike måter av helt vanlige surfere. En som synes å være i USA, er ikke det likevel. Fælt så opptatt du er av denne "ikke eksakte vitenskapen din" :-) Det er ren logikk, og enkelt som fy. Men samtidig er det like enkelt å "maskere" seg overfladisk, slik at man ikke ser det som egentlig ligger under. "..............................................." 0 Siter
keinstein Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Fælt så opptatt du er av denne "ikke eksakte vitenskapen din" :-) Det er ren logikk, og enkelt som fy. Men samtidig er det like enkelt å "maskere" seg overfladisk, slik at man ikke ser det som egentlig ligger under. "..............................................." Fælt så opptatt du er av at jeg er av "ikke eksakte vitenskaper" :-) Når ingen vet eksakt, så er det ikke noen eksakt vitenskap. Ikke en gang telefonnummere kan man stole på. Jeg har et i Sverige, men jaggu er ikke ræva mi på en stol i Norge. 0 Siter
Prozak Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Fælt så opptatt du er av at jeg er av "ikke eksakte vitenskaper" :-) Når ingen vet eksakt, så er det ikke noen eksakt vitenskap. Ikke en gang telefonnummere kan man stole på. Jeg har et i Sverige, men jaggu er ikke ræva mi på en stol i Norge. Hvor en ip-adresse kommer fra er pr.def. eksakt, iom. at det er en bestemt maskin eller ruter. Det som ikke er så eksakt, er hvorvidt man finner ut hvor den kommer fra. Men det er jo bare dårlig research, eller lettlurthet :-) ".............................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.