Gå til innhold

Hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest emma dilemma
Skrevet

Fikk bare ett svar i går, så spør igjen. Hva ville du gjort dersom du var ferdig med en 3-årig utdannelse og _kanskje_ skulle starte på videre utdannelse til høsten. Regner sannsynligheten for å komme inn som 40 %. Er det mulig å søke jobb og takke ja, jobbe der ca en mnd for å kanskje få tilbud om skole da? Slutte på jobben "på dagen"...

Ville du latt være å søke jobb, eller ville du søkt?

Gjest werwe
Skrevet

Hvis du har dårlig moral, så går det sikkert greit for deg å la være å oppgi ved evt ansettelse at du har søkt deg på skole til høsten.

*ironisk*

Skrevet

Ville søkt og brukt prøvetiden til å vurdere om jeg ville jobbe der videre. Så kan du si opp om du skal studere, bare du bestemmer deg innen 6 mnd.

Gjest emma dilemma
Skrevet

Hvis du har dårlig moral, så går det sikkert greit for deg å la være å oppgi ved evt ansettelse at du har søkt deg på skole til høsten.

*ironisk*

Siden det var ironisk, så mener du at det er greit å søke jobb for så å kanskje starte på studier etter kort tid?

Gjest Jøjemeg
Skrevet

Fikk bare ett svar i går, så derfor spør du igjen? Om folk hadde ønsket å svare på innlegget ditt, hadde de gjort det i går.

Skrevet

Fikk bare ett svar i går, så derfor spør du igjen? Om folk hadde ønsket å svare på innlegget ditt, hadde de gjort det i går.

...og med ditt svar så fikk hun 3 svar på en mandag i forhold til på en søndag!

Gjest emma dilemma
Skrevet

Ikke alle leser alt som skrives her...

Gjest werwe
Skrevet

Siden det var ironisk, så mener du at det er greit å søke jobb for så å kanskje starte på studier etter kort tid?

Begrepet ironi er visst ikke din sterke side.

Håper i hvertfall du skjønner at man ikke går fram på en slik lite etisk og moralsk måte overfor en arbeidsgiver.

Hadde du som arbeidstaker syntes det var helt greit å begynne i en ny jobb du gjerne ville ha, og bli oppsagt etter en måned, til tross for at du hadde gjort en god jobb, og at arbeidsgiver holdt tilbake opplysninger om at han trengte deg bare en måned?

Gjest emma dilemma
Skrevet

Begrepet ironi er visst ikke din sterke side.

Håper i hvertfall du skjønner at man ikke går fram på en slik lite etisk og moralsk måte overfor en arbeidsgiver.

Hadde du som arbeidstaker syntes det var helt greit å begynne i en ny jobb du gjerne ville ha, og bli oppsagt etter en måned, til tross for at du hadde gjort en god jobb, og at arbeidsgiver holdt tilbake opplysninger om at han trengte deg bare en måned?

Nei, det er ikke min sterke side :-)

Har bestemt meg for å kun ha sommerjobb i sommer, og vente med å søke skikkelige jobber. Har lagt ut en ny tråd om det, så hvis du vil svare *tvinger deg bort til tråden og leser spørsmålet høyt for deg* ;-)

Gjest togli
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du har fått slike arrogante svar på spørsmålet ditt. Mange raringer her visstnok ;-)

Jeg hadde søkt på jobben i og med at det "bare" er 40 % sjanse for at du kommer inn på det studiet du vil. Får du jobben bør du kanskje informere arbeidsgiver om dilemmaet ditt...

Lykke til :-)

Gjest werwe
Skrevet

Nei, det er ikke min sterke side :-)

Har bestemt meg for å kun ha sommerjobb i sommer, og vente med å søke skikkelige jobber. Har lagt ut en ny tråd om det, så hvis du vil svare *tvinger deg bort til tråden og leser spørsmålet høyt for deg* ;-)

Leste den andre tråden.

Ja, det er en mye mer redelig måte å skaffe seg en sommerjobb, når man ikke vet om man vil fortsette i jobben. Er overrasket over at du i det heletatt stilte et slik spørsmål om noe som er så opplagt uærlig og lite redelig.

Gjest werwe
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du har fått slike arrogante svar på spørsmålet ditt. Mange raringer her visstnok ;-)

Jeg hadde søkt på jobben i og med at det "bare" er 40 % sjanse for at du kommer inn på det studiet du vil. Får du jobben bør du kanskje informere arbeidsgiver om dilemmaet ditt...

Ja, det er vel DER poenget ligger når det gjelder oss som har "slått ned på" denne emma dillemma.

Hun hadde tydeligvis ikke tenkt å informere arbeidsgiver om at det sannsynligvis ble en måneds varighet. Da syns jeg det er på sin plass å minne om moral, etikk, og redelighet.

Gjest togli
Skrevet

Ja, det er vel DER poenget ligger når det gjelder oss som har "slått ned på" denne emma dillemma.

Hun hadde tydeligvis ikke tenkt å informere arbeidsgiver om at det sannsynligvis ble en måneds varighet. Da syns jeg det er på sin plass å minne om moral, etikk, og redelighet.

"Hun hadde tydeligvis ikke tenkt å informere arbeidsgiver om at det sannsynligvis ble en måneds varighet."

Vi har nok oppfatta spørsmålet hennes på ulike måter.

Jeg oppfatta spørsmålet hennes som om det var okei for henne å _søke_ på en jobb samtidig som det er en viss mulighet for at hun kommer inn på et studie.

Gjest emma dilemma
Skrevet

Du fikk bare ett svar, sier du? *kremt* :-)

Vops, nei, tre ser jeg nå etter å ha talt.

Gjest emma dilemma
Skrevet

Hvis jeg søkte jobb, tenkte jeg å informere om det allerede på jobbintervjuet.

Kanskje jeg skulle søke skikkelig jobb allikevel?

Sjansen er jo bare 40 % på at jeg kan komme inn på studie.

Gjest emma dilemma
Skrevet

Eeeeehhh, hvor skriver jeg at jeg ikke har tenkt å informere om det? Det hadde jeg, og hvis de anstatte meg og jeg fikk studieplassen måtte jeg allikevel sagt opp "på dagen".

Gjest togli
Skrevet

Hvis jeg søkte jobb, tenkte jeg å informere om det allerede på jobbintervjuet.

Kanskje jeg skulle søke skikkelig jobb allikevel?

Sjansen er jo bare 40 % på at jeg kan komme inn på studie.

Ja, jeg ville søkt jobb og heller informert om dette på et evt jobbintervju. man kan nesten ikke sette seg på rævva og vente og se hva som skjer heller ,-)

Gjest Diselle
Skrevet

'Søker du jobb? Hva om du får tilbud om jobb og takker ja til dette i juni og får tilbud om videre studier i juli, hva gjør du da? Kan vel ikke takke ja til en jobb og kanskje jobbe der en uke eller fem før man ber om oppsigelse på dagen for å starte på studiene...'

Om du virkelig har tenkt å informere arbeidsgiver om dette, og gjør det, vil de uansett ikke ansette deg om det er fare for at du slutter etter en måned. Så ser ikke problemet.

Ørkenvandreren
Skrevet

Jeg ville ridd begge hestene, dvs både søkt jobb og søkt studieplass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...