Gjest emma dilemma Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Et annet spørsmål om referanser her. På mitt siste arbeidssted tror jeg avdelingslederen hadde et godt inntrykk av meg. Nå er hun utleid til et annet firma og nåværende avd.leder tror jeg ikke har et så godt inntrykk av meg (vi er ikke "samme type" og hun stemte mitt forslag om medarbeidersamtaler nord og ned!). Kan jeg få tak i første avd.leder og spørre om hun vil være referanse, eller må det være nåværende leder? De var begge ledere for meg i omtrent like lang tid. 0 Siter
keinstein Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Det fins ingen regler for slikt. Jeg foretrekker å ansette folk som enten kommer rett fra skolen eller er kjent fra andre sammenhenger. De blåser jeg i referanser. Referanser kan og vil lyve, selv om det faktisk kan medføre erstatningsansvar om det fører til tap for den som omtales. Selv opplever jeg at ingen sjekker mine referanser. Jeg vil alltid anføre at om noen skal kontakte mine referanser, så skal jeg snakke med dem først, ha kontroll som jeg har rett til etter reglene. Det har aldri skjedd, siden referanser nesten alltid har gått foran meg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.