Gå til innhold

Referanse

Anbefalte innlegg

Gjest emma dilemma
Skrevet

Et annet spørsmål om referanser her. På mitt siste arbeidssted tror jeg avdelingslederen hadde et godt inntrykk av meg. Nå er hun utleid til et annet firma og nåværende avd.leder tror jeg ikke har et så godt inntrykk av meg (vi er ikke "samme type" og hun stemte mitt forslag om medarbeidersamtaler nord og ned!).

Kan jeg få tak i første avd.leder og spørre om hun vil være referanse, eller må det være nåværende leder? De var begge ledere for meg i omtrent like lang tid.

Skrevet

Det fins ingen regler for slikt. Jeg foretrekker å ansette folk som enten kommer rett fra skolen eller er kjent fra andre sammenhenger. De blåser jeg i referanser. Referanser kan og vil lyve, selv om det faktisk kan medføre erstatningsansvar om det fører til tap for den som omtales.

Selv opplever jeg at ingen sjekker mine referanser.

Jeg vil alltid anføre at om noen skal kontakte mine referanser, så skal jeg snakke med dem først, ha kontroll som jeg har rett til etter reglene. Det har aldri skjedd, siden referanser nesten alltid har gått foran meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...