Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er nok livmoren, det mørke rundt fosteret er væske mens det lysegrå rundt der igjen er livmor.

Jeg svarte litt omvendt, men fosteret ligger i fostersekken ja, som sees med mørk farge. Livmoren omslutter det hele. UL-bilder er vanskelige å tyde fra før, om man ikke skal begi seg ut på beskrivelse på nett :-)

Det var det jeg antok. Livmoren er vel liksom litt mer "tett"?

Livmoren lar seg ikke gjennomlyse på samme måte som fostersekken, nei. Hvis det er plass nok på bildet så ser du kanskje kanten av livmoren et stykke utenfor det sorte området igjen. Er du riktig heldig så kanskje det ligger en enda lysere grå skygge foran livmorkanten også - dette er i så fall morkaken :-)

Annonse

Gjest Linselus

Livmoren lar seg ikke gjennomlyse på samme måte som fostersekken, nei. Hvis det er plass nok på bildet så ser du kanskje kanten av livmoren et stykke utenfor det sorte området igjen. Er du riktig heldig så kanskje det ligger en enda lysere grå skygge foran livmorkanten også - dette er i så fall morkaken :-)

Synes morkaken så tidlig? Jeg kan se et mørkegrått felt ovenfor fostersekken, og det var det jeg mente var livmoren.

Synes morkaken så tidlig? Jeg kan se et mørkegrått felt ovenfor fostersekken, og det var det jeg mente var livmoren.

På mitt første UL-bilde, fra uke 7+3 kan man skimte morkaka mellom fostersekken og livmorveggen, men jeg hadde nok aldri sett det selv hvis ikke det var for at legen pekte det ut for meg :-)

På mitt bilde kan man se kanten på hele nedre del av livmoren og hele fostersekken som ligger inni livmoren, og fosteret inni der igjen.

Litt vanskelig å forklare uten å vise bildet.. hehe. UL-bilder er liksom vanskelig nok å tolke fra før :-p

Her er ul-bilde mitt fra 6+2. Hjertet hadde da begynt å slå (noe det ikke gjorde ei uke før).

http://www.fotoknudsen.no/archive26/271020040042GESQpNsfiaZG5wtZgq/web/08112005221050621uG49cltOF.jpg?57

Det som vises best er plommesekken. Frem til uke 10-12 er det plommesekken og ikke morkaka som gir liv til spiren. Den hvitlignende streken som ligger i nederste del av klumpen er spiren.

Klem fra Melissa, nå 28+4

Gjest Linselus

Her er ul-bilde mitt fra 6+2. Hjertet hadde da begynt å slå (noe det ikke gjorde ei uke før).

http://www.fotoknudsen.no/archive26/271020040042GESQpNsfiaZG5wtZgq/web/08112005221050621uG49cltOF.jpg?57

Det som vises best er plommesekken. Frem til uke 10-12 er det plommesekken og ikke morkaka som gir liv til spiren. Den hvitlignende streken som ligger i nederste del av klumpen er spiren.

Klem fra Melissa, nå 28+4

Linken virket desverre ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...