Gjest endelig ferdigutdannet Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Hva gjør man hvis man har studert i veldig mange år, og det har gått så lang tid at man ikke er i stand til å finne noen av de man jobbet sammen på tidligere arbeidssted. Alle jeg husker fra den tiden har sluttet, og jeg får ikke tak i dem. Er man ferdig hvis man ikke kan oppgi referanser i cv´n? 0 Siter
Gjest emma dilemma Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Det holder vel å få tak i din leder? Leder i dag vet nok hvor leder den gang befinner seg. Hvis ikke, let i telefonkatalogen. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Jeg stod i samme situasjon som deg. Jeg søkte uten referanser og fikk jobb på første forsøk =) 0 Siter
Gjest endelig ferdigutdannet Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Det holder vel å få tak i din leder? Leder i dag vet nok hvor leder den gang befinner seg. Hvis ikke, let i telefonkatalogen. Jeg har prøvd, men jeg finner ikke vedkommende. Sykehjemmet jeg jobbet på er nedlagt, og når jeg ringer til den aktuelle bydelen i Oslo blir jeg sendt rundt fra den ene til den andre uten å få de svarene jeg trenger. Jeg kan bruke en av lærerne jeg har hatt de siste årene, men er usikker på om det er nok. 0 Siter
Gjest endelig fedigutdannet Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Jeg stod i samme situasjon som deg. Jeg søkte uten referanser og fikk jobb på første forsøk =) Å, det var godt å høre:) Begynner å bli litt fortvilt her, men da kan det kanskje gå likevel. Kjente du noen der du søkte jobb, eller stilte du med blanke ark og ble valgt ut til tross for det? 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Å, det var godt å høre:) Begynner å bli litt fortvilt her, men da kan det kanskje gå likevel. Kjente du noen der du søkte jobb, eller stilte du med blanke ark og ble valgt ut til tross for det? Jeg kjente ingen der.Visste ikke en gang at plassen fantes enda jeg bodde like ved =) 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Jeg har prøvd, men jeg finner ikke vedkommende. Sykehjemmet jeg jobbet på er nedlagt, og når jeg ringer til den aktuelle bydelen i Oslo blir jeg sendt rundt fra den ene til den andre uten å få de svarene jeg trenger. Jeg kan bruke en av lærerne jeg har hatt de siste årene, men er usikker på om det er nok. "Jeg kan bruke en av lærerne jeg har hatt de siste årene, men er usikker på om det er nok." Det var det mange som gjorde i min klasse. Fikk jobb de og ;o) 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Det problemet der vil gjelde mange. Du vil sikkert møte forståelse for at du ikke har jobbreferanser. Du får heller forberede deg på å spa opp studiekolleger, som kanskje kan si noe positivt om dine arbeidsvaner, omgjengelighet, samarbeidsevner, osv. I tillegg skader det jo ikke å ha "karaktervitner" fra ditt privatliv. 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Du kan spørre noen av lærerene dine, veileder e.l. om å være referanse for deg. Jeg har hørt om arbeidsgivere som har etterspurt slike referanser spesielt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.