Gå til innhold

selvforsvar

Anbefalte innlegg

Gjest mosaic
Skrevet

jeg går på skole i oslo nå. Det er alltid på kveldene og ofte må jeg vandre alene rundt i oslo i 22-23 tida.

Finnes det noe sted hvor jeg får kjøpt tåregass eller noe lignende jeg kan ha for å beskytte meg. Er en ganske liten og sped jente på 22 så tviler på at jeg hadde greid med bare hendende og sloss mot en fullvoksen mann.

Skrevet

Har samme problemet selv. Er ikke store jenta, så det hadde ikke vært vanskelig å dytte meg overende, for å si det sånn. Jeg hadde en pepperspray før, men har rotet den bort eller mistet den. Jeg fikk den av faren min, så jeg vet ikke hvor han fikk tak i den fra.

Si i fra dersom du finner ut hvor man få tak i det.

Ps! Jeg driter i om det er ulovlig.

Gjest emma dilemma
Skrevet

Har samme problemet selv. Er ikke store jenta, så det hadde ikke vært vanskelig å dytte meg overende, for å si det sånn. Jeg hadde en pepperspray før, men har rotet den bort eller mistet den. Jeg fikk den av faren min, så jeg vet ikke hvor han fikk tak i den fra.

Si i fra dersom du finner ut hvor man få tak i det.

Ps! Jeg driter i om det er ulovlig.

får tak i det i Sverige, men vet ikke hvor i sverige.søk på nettet

Gjest Pepperspray
Skrevet

selger de fortsatt slike alarmer på claesson?

Om du mener Clas Ohlson, så ja.

Skrevet

Tviler på at du trenger det. Jeg har vært rundt hele denne byen i mange år og har enda ikke blitt trakasert om kvelden.

Men hvis du synes du trenger det så kjøp en liten flaske med hårspray. Pepperspray og tåregass er ikke lov. Tror nok hårspray kan være like virksomt.

Skrevet

Tviler på at du trenger det. Jeg har vært rundt hele denne byen i mange år og har enda ikke blitt trakasert om kvelden.

Men hvis du synes du trenger det så kjøp en liten flaske med hårspray. Pepperspray og tåregass er ikke lov. Tror nok hårspray kan være like virksomt.

Hvis man regnet med at man kunne komme til å faktisk trenge det, så burde man jo ikke bevege seg ut alene i det hele tatt - med eller uten spray. Derimot kan det være en grei ting å ha, i det statistisk usannsynlige tilfellet at noe faktisk skulle skje.

".............................................."

Skrevet

Hvis man regnet med at man kunne komme til å faktisk trenge det, så burde man jo ikke bevege seg ut alene i det hele tatt - med eller uten spray. Derimot kan det være en grei ting å ha, i det statistisk usannsynlige tilfellet at noe faktisk skulle skje.

Det kjipe er at det faktisk finnes endel jenter som ikke tør å bevege seg ute i Oslo Sentrum når det er mørkt. Og tror at de er garantert å bli slått ned/voldtatt på strekningen Torggata/Grünerløkka.

Selvfølgelig skal man være forsiktig men jeg har kun lest i avisen om at ting har skjedd der, aldri noen jeg kjenner som har opplevd noe der.

Sjøl tar jeg ikke gangveien ned langs elva når det er mørkt så jeg er ikke like tøff som jeg høres jeg heller da. Men ellers har jeg beveget meg rundt i byen i 20 år, kveld og nattes tid.

Skrevet

Det kjipe er at det faktisk finnes endel jenter som ikke tør å bevege seg ute i Oslo Sentrum når det er mørkt. Og tror at de er garantert å bli slått ned/voldtatt på strekningen Torggata/Grünerløkka.

Selvfølgelig skal man være forsiktig men jeg har kun lest i avisen om at ting har skjedd der, aldri noen jeg kjenner som har opplevd noe der.

Sjøl tar jeg ikke gangveien ned langs elva når det er mørkt så jeg er ikke like tøff som jeg høres jeg heller da. Men ellers har jeg beveget meg rundt i byen i 20 år, kveld og nattes tid.

Jeg har kjent flere som har opplevd...mindre hyggelige ting. Men det hører jo heldigvis til sjeldenhetene. Man kan ikke gå rundt å være redd, men normal fornuft (som å ikke gå langs akerselva alene kl.3 på natten etc.) holder lenge.

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Sjøl tar jeg ikke gangveien ned langs elva når det er mørkt så jeg er ikke like tøff som jeg høres jeg heller da."

Hvis du snakker om Akerselva er det vel ikke spesielt rart at du ikke beveger deg der om natta.

Sist jeg gikk der spratt det fram folk og ville selge alt slags dop til meg hele tida.

Det ferdes en del skumle mennesker akkurat der.

Forstår jenter som gjerne vil ha pepperspray tilgjengelig, men jeg forstår ikke jenter som går rundt og er livredde for å bevege seg rundt i hovedstaden om natta.

Faren for at noe skjer er tross alt minimal.

Skrevet

"Sjøl tar jeg ikke gangveien ned langs elva når det er mørkt så jeg er ikke like tøff som jeg høres jeg heller da."

Hvis du snakker om Akerselva er det vel ikke spesielt rart at du ikke beveger deg der om natta.

Sist jeg gikk der spratt det fram folk og ville selge alt slags dop til meg hele tida.

Det ferdes en del skumle mennesker akkurat der.

Forstår jenter som gjerne vil ha pepperspray tilgjengelig, men jeg forstår ikke jenter som går rundt og er livredde for å bevege seg rundt i hovedstaden om natta.

Faren for at noe skjer er tross alt minimal.

Godt at du og Prozak er enige med meg at det er et skummelt sted om natta. Men det er trist at det er sånn fordi den gangveien er så fin og det er utrolig kort vei ned til Grønland.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Godt at du og Prozak er enige med meg at det er et skummelt sted om natta. Men det er trist at det er sånn fordi den gangveien er så fin og det er utrolig kort vei ned til Grønland.

Synes det er rart det ikke blir "rensa" opp skikkelig der. Det området har vært svært kriminelt befolket så lenge jeg kan huske, og ser bare ut til å bli verre og verre.

Det er vel ikke rent få som har blitt voldtatt der heller.

Gjest hildur70
Skrevet

Synes det er rart det ikke blir "rensa" opp skikkelig der. Det området har vært svært kriminelt befolket så lenge jeg kan huske, og ser bare ut til å bli verre og verre.

Hvor er dette? Har ikke hatt meg mannfolk på lenge nå.

Skrevet

De har renset opp endel, bl.a hogget ned eika og laget uterestauranten på südosten. Og de oppfordrer folk til å benytte gangen men da burde de gått mere patruljer der. Jeg har aldri opplevd å se politiet der og det er vel ett av de stedene de virkelig kunne sjekka flere ganger om dagen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

De har renset opp endel, bl.a hogget ned eika og laget uterestauranten på südosten. Og de oppfordrer folk til å benytte gangen men da burde de gått mere patruljer der. Jeg har aldri opplevd å se politiet der og det er vel ett av de stedene de virkelig kunne sjekka flere ganger om dagen.

Har de forsøkt å rense opp der har de i hvert fall ikke lyktes.

Selv rundt tidligere plata har jeg aldri blitt tilbudt dop så åpenlyst og så hyppig som sist jeg gikk langt Akerselva.

Men det er kanskje et annet klientell der. Vanlige folk ute etter kokain. Det var i hvert fall kokain de forsøkte å selge oss sist jeg gikk der, og det tror jeg aldri jeg har blitt tilbudt noe sted tidligere.

Skrevet

Har de forsøkt å rense opp der har de i hvert fall ikke lyktes.

Selv rundt tidligere plata har jeg aldri blitt tilbudt dop så åpenlyst og så hyppig som sist jeg gikk langt Akerselva.

Men det er kanskje et annet klientell der. Vanlige folk ute etter kokain. Det var i hvert fall kokain de forsøkte å selge oss sist jeg gikk der, og det tror jeg aldri jeg har blitt tilbudt noe sted tidligere.

Det er mye kokain på Grünerløkka for tida. Jeg blir tilbudt hele tida :o(

Og dette er ikke reklame for Løkka altså, jeg synes det er kjipt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er mye kokain på Grünerløkka for tida. Jeg blir tilbudt hele tida :o(

Og dette er ikke reklame for Løkka altså, jeg synes det er kjipt.

Med mindre ting har forandret seg i dopverdenen har vel fortsatt kokain en helt annen kundegruppe enn tradisjonell junkie-dop.

Så det har nok noe å gjøre med at Grunerløkka har blitt så trendy. Kokain er jo trendy, og forbeholdt andre enn junkier.

Skrevet

Jeg har vandret mang en kveld i Oslo sent på kvelden, og jeg har aldri opplevd noe spesielt skremmende. Det "skumleste" jeg har opplevd var en som stod og runket for harde livet da jeg gikk forbi. Det var midt på vinteren og iskaldt, så jeg skjønner godt at han hadde det travelt med å bli ferdig ;o)

Du kan jo gå med nøklene som "våpen" i hånda, er det ikke det de lærer en til på sånne selvforsvarskurs?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...