Gå til innhold

selvforsvar

Anbefalte innlegg

Gjest mosaic
Skrevet

Hvis man regnet med at man kunne komme til å faktisk trenge det, så burde man jo ikke bevege seg ut alene i det hele tatt - med eller uten spray. Derimot kan det være en grei ting å ha, i det statistisk usannsynlige tilfellet at noe faktisk skulle skje.

".............................................."

men jeg må jo , går på skole.

Skrevet

men jeg må jo , går på skole.

Kl.3 på natta?

"...................................."

Skrevet

Jeg har vandret mang en kveld i Oslo sent på kvelden, og jeg har aldri opplevd noe spesielt skremmende. Det "skumleste" jeg har opplevd var en som stod og runket for harde livet da jeg gikk forbi. Det var midt på vinteren og iskaldt, så jeg skjønner godt at han hadde det travelt med å bli ferdig ;o)

Du kan jo gå med nøklene som "våpen" i hånda, er det ikke det de lærer en til på sånne selvforsvarskurs?

Hvis man blir overfalt, og kanskje klarer å lage noen riper i jævelen, så risikerer man å gjøre svinet enda mer opphisset/sint/gal etc. Det beste er hvis man kan uskadeliggjøre avskummet skikkelig.

Skrevet

Med mindre ting har forandret seg i dopverdenen har vel fortsatt kokain en helt annen kundegruppe enn tradisjonell junkie-dop.

Så det har nok noe å gjøre med at Grunerløkka har blitt så trendy. Kokain er jo trendy, og forbeholdt andre enn junkier.

Sist jeg kan huske å ha innehatt informasjon om slikt, så fikk man ikke "cola" (ja, utrolig barnslig kallenavn :-) til under 1200,- pr. gram. Ikke helt de samme som sniffer lynol, akkurat :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sist jeg kan huske å ha innehatt informasjon om slikt, så fikk man ikke "cola" (ja, utrolig barnslig kallenavn :-) til under 1200,- pr. gram. Ikke helt de samme som sniffer lynol, akkurat :-)

Huff, og jeg som synes Backe XO er dyrt.

Det er godt jeg holder meg til alkohol. :)

Skrevet

Huff, og jeg som synes Backe XO er dyrt.

Det er godt jeg holder meg til alkohol. :)

Backe er litt bedre da, spør du meg :-)

".........................................."

Skrevet

Hvis man blir overfalt, og kanskje klarer å lage noen riper i jævelen, så risikerer man å gjøre svinet enda mer opphisset/sint/gal etc. Det beste er hvis man kan uskadeliggjøre avskummet skikkelig.

Ja, det er sikkert det beste. Men kanskje ikke så lett å få til når man verken er stor eller sterk? Man kan jo f.eks sikte på et øye med nøkkelknippet kanskje...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Backe er litt bedre da, spør du meg :-)

Liker du den bedre enn XO?

Jeg har til nå ikke smakt noen Cognac jeg liker bedre enn Backe XO.

Mulig det er som med øl. Den første øl-en jeg smakte var Ringnes, og ingen når opp. Den første cognacen jeg smakte var XO, og jeg har ikke funnet noen jeg liker bedre.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, det er sikkert det beste. Men kanskje ikke så lett å få til når man verken er stor eller sterk? Man kan jo f.eks sikte på et øye med nøkkelknippet kanskje...

Det beste er muligens noe som bråker noe jævlig. Tiltrekker seg oppmerksomhet, og som du enkelt kan trykke inn.

Jeg ser ikke for meg at noen vil rekke ned i veska etter peppersprayen ved angrep.

Mary Poppins
Skrevet

"Man kan jo f.eks sikte på et øye med nøkkelknippet kanskje..."

Hehe den der har jeg tenkt på mange ganger. Jeg fortalte det til broren min her om dagen og han fikk fullstendig lattekrampe. Vi bestemte oss for å prøve det ut. Jeg latet som jeg gikk langs gaten og han skulle overfalle meg - for å si det sånn, jeg hadde ikke sjans. Selv når jeg visst han skulle komme å "ta meg" så hadde jeg ikke sjangs til å få hånden min i nærheten av aniktet hans. Han er stor og sterk og jeg er veldig mye mindre enn han.

Så nå har jeg funnet ut at en nøkkel er rimelig falsk trygghet.

Skrevet

Hehe den der har jeg tenkt på mange ganger. Jeg fortalte det til broren min her om dagen og han fikk fullstendig lattekrampe. Vi bestemte oss for å prøve det ut. Jeg latet som jeg gikk langs gaten og han skulle overfalle meg - for å si det sånn, jeg hadde ikke sjans. Selv når jeg visst han skulle komme å "ta meg" så hadde jeg ikke sjangs til å få hånden min i nærheten av aniktet hans. Han er stor og sterk og jeg er veldig mye mindre enn han.

hehe tror nok det trengs mer enn et nøkkelknippe om man skal komme unna ja:-)

Disse typene tåler nok en støyt tror jeg...

er ikke selv fra oslo området da, men har vært i oslo mange ganger og har kun møtt "ubehageligheter" to ganger så jeg er ikke særlig bekymret, men man bør jo for all del være forberedt, uten at man skal bli hysterisk:-)

godnatt...

Gjest mosaic
Skrevet

Kl.3 på natta?

"...................................."

nei er jo i 22-23 tida. Men greia er at jeg har opplevd en veldig grov kriminell handling. og har alleredet engang møtt personen på oslo s. Så er jo selvsagt redd han skal finne ut hvilken trikk jeg tar hjem og hvilken vei tli bussterminalen jeg går og overfalle meg

har ikke fått rettskraftig dom enda. en ble skutt på tinghuset i dag, så er jo ike rart i jeg er nervøs

Mary Poppins
Skrevet

hehe tror nok det trengs mer enn et nøkkelknippe om man skal komme unna ja:-)

Disse typene tåler nok en støyt tror jeg...

er ikke selv fra oslo området da, men har vært i oslo mange ganger og har kun møtt "ubehageligheter" to ganger så jeg er ikke særlig bekymret, men man bør jo for all del være forberedt, uten at man skal bli hysterisk:-)

godnatt...

Jeg er nok litt fort redd av meg, men har vært uheldig og opplevd et par ganske ubehagelige ting, så jeg er forsiktig med å gå alt for langt alene om natten.

God natt ja :)

Skrevet

Jeg er nok litt fort redd av meg, men har vært uheldig og opplevd et par ganske ubehagelige ting, så jeg er forsiktig med å gå alt for langt alene om natten.

God natt ja :)

Hvis du tør å sitte på DOL om natten, så kan det da ikke være noe problem å gå alene langs Akerselven? ;-)

Med vennlig hilsen

Mary Poppins
Skrevet

Hvis du tør å sitte på DOL om natten, så kan det da ikke være noe problem å gå alene langs Akerselven? ;-)

Med vennlig hilsen

Hehe med så mange raringer som det er her inne så burde jeg kanskje ikke føle meg så trygg ;)

Neida jeg bare tuller, jeg er ikke så veldig redd når jeg inne på dol :)

Skrevet

Liker du den bedre enn XO?

Jeg har til nå ikke smakt noen Cognac jeg liker bedre enn Backe XO.

Mulig det er som med øl. Den første øl-en jeg smakte var Ringnes, og ingen når opp. Den første cognacen jeg smakte var XO, og jeg har ikke funnet noen jeg liker bedre.

Nei, jeg mente at Backe XO var bedre enn kokain - ihvertfall litt mer i min gate :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, jeg mente at Backe XO var bedre enn kokain - ihvertfall litt mer i min gate :-)

Åja, da er vi enige.

Altså: Jeg bør egentlig ikke uttale meg. Har vært fornuftig nok til å holde meg unna all annen cola enn Coca Cola.

Skrevet

Hvem er dere, mythbusters eller??? *snøft*

Får rett og slett satse på at jeg ikke blir overfalt da, det er jo også mye hyggeligere å tenke på :o)

Og så var SDDs sirene-idé ikke dum. Men jeg føler meg nok ikke utrygg nok til å begynne å vandre rundt med sånt på meg. Tenk om jeg utløser den ved en feil f.eks under morgenmøtet på jobben, eller på bussen eller noe?

Mary Poppins
Skrevet

Hvem er dere, mythbusters eller??? *snøft*

Får rett og slett satse på at jeg ikke blir overfalt da, det er jo også mye hyggeligere å tenke på :o)

Og så var SDDs sirene-idé ikke dum. Men jeg føler meg nok ikke utrygg nok til å begynne å vandre rundt med sånt på meg. Tenk om jeg utløser den ved en feil f.eks under morgenmøtet på jobben, eller på bussen eller noe?

Hehe det hadde tatt seg ut om det skulle utløst seg på morgenmøte eller under et foredrag eller liknende.

Men sånn sirene greie har jeg ikke noe særlig tro på (nok en gang er jeg litt mythbuster ;)). Selv om jeg hadde hørt det gå en sirene et eller annet sted hadde jeg ikke løpt mot den, jeg hadde sikkert bare tenkt at det var en naturlig årsak til sirenen.

Tåregass er nok tingen!

Skrevet

Hehe det hadde tatt seg ut om det skulle utløst seg på morgenmøte eller under et foredrag eller liknende.

Men sånn sirene greie har jeg ikke noe særlig tro på (nok en gang er jeg litt mythbuster ;)). Selv om jeg hadde hørt det gå en sirene et eller annet sted hadde jeg ikke løpt mot den, jeg hadde sikkert bare tenkt at det var en naturlig årsak til sirenen.

Tåregass er nok tingen!

Men tåregass får man ikke kjøpt lovlig..

*grubler*

Hehe, hva med den hårsprayen som Eli Hagen bruker, Elnett? Den svir nok i øynene..

Alternativt kan den brukes til å lage vanvittig hår - i håp om å få gå i fred ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...