Gå til innhold

Unger som hylgriner...

Anbefalte innlegg

Gjest Matro
Skrevet

Eksempler:

- Gudstjeneste (vanlig messe, bryllup, konfirmasjon etc.)

- Kino, theater + endel andre steder

Jeg forstår at folk vil ha med barna sine på enkelte ting, spesielt i kirken, da man vil at de skal få et forhold til dette tidlig. Men: når man har unger som hylgriner i kirka, spesielt under messe, hvorfor kan de ikke gå ut? det kan da ikke ha noen hensikt? Når folk er i kirken under messe, og vil lytte og be, forstår de ikke at det er utrolig forstyrrende med hysteriske unger som skriker som en sirene _hele tiden_ ? Jeg forstår meg ikke på det..

Jeg har ikke noe i mot barn, jeg har barn selv. Jeg synes bare det er utrolig at folk ikke kan ta litt mer hensyn akkurat i slike settinger.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Moraki

5

• Gemini

4

• kaffepiken

3

• Prozak

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Miittmiitt
Skrevet

Skjønner godt at de hylgriner i kirken. Jeg hadde gjort det samme.

Gjest Mom33
Skrevet

Det der har jeg også lurt litt på! (Altså, jeg har ikke opplevd det med messe og hylgrining, mest fordi jeg ikke går i kirken i særlig grad.)

Noen voksne tar med seg unger på alt mulig, og lar dem styre på. Kino, teater, resturanter - you name it. Skjønner ikke hvordan de selv orker å høre på det heller, jeg da.

Ja, jeg har barn. Hyler de blir de fjernet fra settingen.

Gjest Matro
Skrevet

Det der har jeg også lurt litt på! (Altså, jeg har ikke opplevd det med messe og hylgrining, mest fordi jeg ikke går i kirken i særlig grad.)

Noen voksne tar med seg unger på alt mulig, og lar dem styre på. Kino, teater, resturanter - you name it. Skjønner ikke hvordan de selv orker å høre på det heller, jeg da.

Ja, jeg har barn. Hyler de blir de fjernet fra settingen.

Mine også. Hadde de laget en slik scene, hadde jeg tatt dem med meg og forlatt stedet.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Mine også. Hadde de laget en slik scene, hadde jeg tatt dem med meg og forlatt stedet.

Helt enig - det burde være en selvfølge å ta hensyn til andre, og samtidig lære barnet (hvis det er stort) at sånn skriking ikke er akseptabelt.

Kan forsåvidt skjønne at noen vil se det an litt en liten stund og se om barnet roer seg, men når de skjønner at de kommer til å pågå, burde de ta konsekvensen av situasjonen.

Skrevet

Helt enig - det burde være en selvfølge å ta hensyn til andre, og samtidig lære barnet (hvis det er stort) at sånn skriking ikke er akseptabelt.

Kan forsåvidt skjønne at noen vil se det an litt en liten stund og se om barnet roer seg, men når de skjønner at de kommer til å pågå, burde de ta konsekvensen av situasjonen.

Spesielt har jeg merket at dette gjelder spedbarn. Hvorfor kan ikke foreldrene, når barnet har hylgrini et kvarter, ta med seg barnet og gå ut? Det er ikke slemt ment.. men det er utrolig irriterende for de andre som er der.

Gjest prust
Skrevet

Kremt... Jeg var i kirka i går med mine tre barn. Hun minste, som er to år, laget litt av et show og fikk masse oppmerksomhet - men hun grein ikke da!

Barna mine vil ikke sitte i benkeraden når de er under tre år, så jeg lar dem som regel vimse rundt. Vanligvis lager de ikke noe særlig lyd, men kikker seg rundt og løper i midtgangen (bare hun minste altså).

I går sang barnekoret der de to eldste er med, og minstemor syntes det var så moro å stå foran koret i midtgangen og danse og klappe og synge med.

Under talen satte hun seg foran og begynte å synge. AKkurat det var forstyrrende, og etterhvert tok jeg henne ut noen minutter. Jeg liker heller ikke når hun begynner å balansere på alterringen og klatre på den. Da går jeg frem og henter henne.

Men hva mener du en skal gjøre med en toåring som har maur iu rompa? Er enig i at hvis de skriker, så må en gå ut med dem, men er det OK hvis de vandrer rundt og danser litt?

Dette var forøvrig en familiegudstjeneste, og jeg føler vel at det ikke er så høytidelig da.

Skrevet

Vi skal i begravelse i morgen. De to minste blir hjemme pga faren for uønsket show/spetakkel.

Heldigvis har vi barnevakt, men det er ikke alle som klarer å ordne det, og man kan ikke alltid gardere seg mot støy fra barn uansett hvor oppdratt de er. Det må man ha takhøyde for.

Skrevet

Jeg er så enig som jeg kan få bli. Synes folk tar med ungene sine på alt for mye.

Og ja, jeg er barnløs, og nyyyyter det! :D

Gjest Mom33
Skrevet

Kremt... Jeg var i kirka i går med mine tre barn. Hun minste, som er to år, laget litt av et show og fikk masse oppmerksomhet - men hun grein ikke da!

Barna mine vil ikke sitte i benkeraden når de er under tre år, så jeg lar dem som regel vimse rundt. Vanligvis lager de ikke noe særlig lyd, men kikker seg rundt og løper i midtgangen (bare hun minste altså).

I går sang barnekoret der de to eldste er med, og minstemor syntes det var så moro å stå foran koret i midtgangen og danse og klappe og synge med.

Under talen satte hun seg foran og begynte å synge. AKkurat det var forstyrrende, og etterhvert tok jeg henne ut noen minutter. Jeg liker heller ikke når hun begynner å balansere på alterringen og klatre på den. Da går jeg frem og henter henne.

Men hva mener du en skal gjøre med en toåring som har maur iu rompa? Er enig i at hvis de skriker, så må en gå ut med dem, men er det OK hvis de vandrer rundt og danser litt?

Dette var forøvrig en familiegudstjeneste, og jeg føler vel at det ikke er så høytidelig da.

JEG har definitivt ikke noe problem med unger som rører seg, verken her eller der.

Eksempelvis i kirka, da eldstejenta skulle ha 4-årsboka, var det masse barn der. Noen småsøsken lekte rolig i midtgangen, litt i lekekroken og gikk frem og tilbake. Helt OK. Det som ikke var så OK, var da to av småttisene tok hver sin stol og begynte å banke på hverandre, på benkene og søylene bakerst i kirka. Det ble et helsikkes leven, og selvfølgelig endte det i tårer.

Hvor foreldrene var? Tja... De satt nå stille, da, og fulgte litt med på hva disse 3-åringene holdt på med. De ble ikke tatt ut, ikke skilt og ikke fratatt stolene. Det var det en annen pappa som gjorde til slutt. Ikke ørens lyd å få.

De overdøvet omtrent koret når de sang også...

Som sagt, vanlige barnelyder fikser jeg helt greit, det er leven, spetakkel og hylgrining jeg synes det er rart at foreldre aksepterer.

Gjest prust
Skrevet

JEG har definitivt ikke noe problem med unger som rører seg, verken her eller der.

Eksempelvis i kirka, da eldstejenta skulle ha 4-årsboka, var det masse barn der. Noen småsøsken lekte rolig i midtgangen, litt i lekekroken og gikk frem og tilbake. Helt OK. Det som ikke var så OK, var da to av småttisene tok hver sin stol og begynte å banke på hverandre, på benkene og søylene bakerst i kirka. Det ble et helsikkes leven, og selvfølgelig endte det i tårer.

Hvor foreldrene var? Tja... De satt nå stille, da, og fulgte litt med på hva disse 3-åringene holdt på med. De ble ikke tatt ut, ikke skilt og ikke fratatt stolene. Det var det en annen pappa som gjorde til slutt. Ikke ørens lyd å få.

Som sagt, vanlige barnelyder fikser jeg helt greit, det er leven, spetakkel og hylgrining jeg synes det er rart at foreldre aksepterer.

Jeg pleier å være ganske rask til å ta dem ut hvis de lager leven. Men i går ventet jeg kanskje litt for lenge. Jenta mi har veldig sterk stemme, og dama som talte brukte mikrofon og de konkurrerte vel litt om oppmerksomheten, kan en si.... Men da sang hun bare altså - ikke grein.

Men det er vanskelig. Jeg ønsker at det skal være plass til barna i kirka, men jeg ønsker jo også som voksen, å få noe ut av gudstjenesten, og ikke bli forstyrret av barnebråk. Jeg filterer egentlig ganske godt når det ikke er mine barn som bråker....

Skrevet

Jeg er helt enig med deg og en annen ting som ergret meg da mine var små/skolealder var at endel alltid måtte ha med hele ungeskokken på enhver tilstelning på skolen og klarte ikke engang å godta lærerens beskjed om at "denne gangen er det bare for mor og far og på denne måten ble det uro når klassen skulle opptre med forsjellig som de hadde øvet inn, det jeg vil frem til er at søsken trenger oppmerksomhet hver for seg og at alle ikke trenger å være med på alt til enhver tid.

Ett lite hjertesukk som var litt borte fra innlegget ditt.

Gjest Matro
Skrevet

Vi skal i begravelse i morgen. De to minste blir hjemme pga faren for uønsket show/spetakkel.

Heldigvis har vi barnevakt, men det er ikke alle som klarer å ordne det, og man kan ikke alltid gardere seg mot støy fra barn uansett hvor oppdratt de er. Det må man ha takhøyde for.

Jeg er klar over at man ikke kan gardere seg mot alt mulig støy. Poenget var hvorfor folk tar med barn, og da spesielt spedbarn, på ting som krever en viss ro, når det er nesten garantert at ungene vil lage en masse hyling og bråk.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Spesielt har jeg merket at dette gjelder spedbarn. Hvorfor kan ikke foreldrene, når barnet har hylgrini et kvarter, ta med seg barnet og gå ut? Det er ikke slemt ment.. men det er utrolig irriterende for de andre som er der.

Ja, et kvarter er alt, alt for mye.

Skrevet

Foreldre, og da spesiellt mødre (naturlig nok), er under en psykose som gjør at de rett og slett ikke evner å forstå at dette lille "miraklet deres" slett ikke er hverken noe mirakel eller interessant for de som ikke har noe forhold til det.

"............................................."

Skrevet

Skjønner godt at de hylgriner i kirken. Jeg hadde gjort det samme.

Hadde kanskje vært greit å slippe å bli dradd med dit, da? :-)

".........................................."

Skrevet

Hadde kanskje vært greit å slippe å bli dradd med dit, da? :-)

".........................................."

Men hvis det er snakk om spedbarn eller småbarn, kan de jo ikke velge det selv. Synes det er ganske egoistisk fra foreldrenes side å utsette alle de andre som ønsker ro, for masse bråk.

Skrevet

Men hvis det er snakk om spedbarn eller småbarn, kan de jo ikke velge det selv. Synes det er ganske egoistisk fra foreldrenes side å utsette alle de andre som ønsker ro, for masse bråk.

Helt enig. Hvis man absolutt ikke MÅ ta med barn i slike sammenhenger, så bør man ikke gjøre det. Og da mener jeg ikke bare hvis det er umulig å gå barnevakt, men også hvorvidt det faktisk er nødvendig å i det hele tatt være der.

Skrevet

Foreldre, og da spesiellt mødre (naturlig nok), er under en psykose som gjør at de rett og slett ikke evner å forstå at dette lille "miraklet deres" slett ikke er hverken noe mirakel eller interessant for de som ikke har noe forhold til det.

WORD.

Skrevet

Helt enig. Hvis man absolutt ikke MÅ ta med barn i slike sammenhenger, så bør man ikke gjøre det. Og da mener jeg ikke bare hvis det er umulig å gå barnevakt, men også hvorvidt det faktisk er nødvendig å i det hele tatt være der.

Enig med deg. Såpass respekt for de andre bør man ha. Finner man ikke barnevakt, bør man la være å dra på slike settinger. I allefall når man vet barna kommer til å forstyrre alle andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...