Gå til innhold

Unger som hylgriner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spesielt har jeg merket at dette gjelder spedbarn. Hvorfor kan ikke foreldrene, når barnet har hylgrini et kvarter, ta med seg barnet og gå ut? Det er ikke slemt ment.. men det er utrolig irriterende for de andre som er der.

Ett kvarter er ille. En 4 timers flytur, på raden bak familien som sitter med en hyyyyyyylgrinende unge er terror!

Ungen grein fra gate'n til vi landet og vel så det... Og foreldrene? De var visst immune mot hylinga, de prøvde såvidt å roe ungen, og stengte etter hvert av, så de slappet av, mens resten av flyet ble terrorisert.

Jeg skjønner at man ikke alltid er herre over situasjonen, men i det tilfellet var vi flere som syntes foreldrene gjorde VEL lite for å prøve å trøste og roe barnet...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Moraki

5

• Gemini

4

• kaffepiken

3

• Prozak

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ett kvarter er ille. En 4 timers flytur, på raden bak familien som sitter med en hyyyyyyylgrinende unge er terror!

Ungen grein fra gate'n til vi landet og vel så det... Og foreldrene? De var visst immune mot hylinga, de prøvde såvidt å roe ungen, og stengte etter hvert av, så de slappet av, mens resten av flyet ble terrorisert.

Jeg skjønner at man ikke alltid er herre over situasjonen, men i det tilfellet var vi flere som syntes foreldrene gjorde VEL lite for å prøve å trøste og roe barnet...

Skulle dopa dem ned.

Skrevet

Skulle dopa dem ned.

Kanskje jeg skulle ha et eller annet sovemiddel i håndbagasjen neste gang jeg skal ut og fly... ;-)

Gjest Lillilli
Skrevet

Skulle dopa dem ned.

Ja, huff, tenk at noen kan finne på å skrike i kirken. Svaret ditt overrakser meg ikke.

Skrevet

Ja, huff, tenk at noen kan finne på å skrike i kirken. Svaret ditt overrakser meg ikke.

Det er vel ikke det at barn skriker i kirken som er ille, men at foreldrene ikke har vett på å ta med ungen ut av kirken når den lille ikke finner ro, men tvert imot forstyrrer alle de andre som er i kirken (eller et hvilket som helst annet forsamlingslokale der barn ikke er hovedmålgruppen).

Skrevet

Eh, det er ikke akseptert for noen å skrike i kirken. Svaret ditt var teit.

Skrevet

Huff nei det er ikke noe hyggelig. Enkelte går ikke ut engang om barnet begynner å gråte under en teaterforestilling eller konsert. Synes det er dårlig gjort. Enktelte ting er bare ikke egnet for barn.

Skrevet

Kremt... Jeg var i kirka i går med mine tre barn. Hun minste, som er to år, laget litt av et show og fikk masse oppmerksomhet - men hun grein ikke da!

Barna mine vil ikke sitte i benkeraden når de er under tre år, så jeg lar dem som regel vimse rundt. Vanligvis lager de ikke noe særlig lyd, men kikker seg rundt og løper i midtgangen (bare hun minste altså).

I går sang barnekoret der de to eldste er med, og minstemor syntes det var så moro å stå foran koret i midtgangen og danse og klappe og synge med.

Under talen satte hun seg foran og begynte å synge. AKkurat det var forstyrrende, og etterhvert tok jeg henne ut noen minutter. Jeg liker heller ikke når hun begynner å balansere på alterringen og klatre på den. Da går jeg frem og henter henne.

Men hva mener du en skal gjøre med en toåring som har maur iu rompa? Er enig i at hvis de skriker, så må en gå ut med dem, men er det OK hvis de vandrer rundt og danser litt?

Dette var forøvrig en familiegudstjeneste, og jeg føler vel at det ikke er så høytidelig da.

Synes at det må være større plass for ungers uro under en familiegudstjeneste enn under en høymesse (eller hva det nå heter).

Høres ut som om du kunne ha stoppet sangerinnen din litt tidligere under talen, men forøvrig synes jeg at unger skal være velkommen i kirken.

Jeg går ikke i kirken selv, men har en mor som er dåpsvert fra tid til annen. Hun pleier av og til å tilby å ta med urolige barn ut en liten tur slik at foreldrene kan slappe av. Tror det særlig er barn som er en del av "dåpsfølget" (heter sikkert ikke det) som hun tilbyr å avlede en stund.

Forøvrig løses vel problemet med uro fra barn under gudstjenesten ved å tilby søndagsskole deler av tiden mange steder.

Jeg irriterer meg dersom foreldre gir blaffen i ungeskrik i sammenhenger hvor det er meningen at det skal være rolig og hvor det ville kostet dem lite å ta ungene ut mens de skriker. Men hvis jeg er dum nok til å plassere meg selv i nærheten av lekearealet på en kafe, så synes jeg det blir mitt problem dersom det er mye hyl og skrik.

Skrevet

Enig. JEg er av dem som synes det er flott at barn er med. Det forstyrrer meg ikke ved f.eks. en gudstjeneste at barn går litt rundt omkring. Men barn som hylgriner skal få lov til å bæres ut og roes utenfor.

Har man med barn har man et ansvar overfor de andre tilstede.

Skrevet

Ja, det er merkelig. Syns de ikke det er flaut?

petter smart
Skrevet

Vi skal i begravelse i morgen. De to minste blir hjemme pga faren for uønsket show/spetakkel.

Heldigvis har vi barnevakt, men det er ikke alle som klarer å ordne det, og man kan ikke alltid gardere seg mot støy fra barn uansett hvor oppdratt de er. Det må man ha takhøyde for.

Klarer man ikke å skaffe barnevakt får en vurdere om man selv skal gå.

Og en kan i alle fall gå ut for å roe barnet slik at det ikke forstyrrer for alle andre.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Samme hvor vi er, det være seg kafè, konsert, kirka, el andre sammenkomster, jeg går ut med ungen om det blir skriking. Det burde alle andre gjøre og.

Det er utrolig irriterende å få ødelagt en konsert av en skrikende (Snakkende også for den del) unge.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Vi skal i begravelse i morgen. De to minste blir hjemme pga faren for uønsket show/spetakkel.

Heldigvis har vi barnevakt, men det er ikke alle som klarer å ordne det, og man kan ikke alltid gardere seg mot støy fra barn uansett hvor oppdratt de er. Det må man ha takhøyde for.

Det er ikke det det er snakk om, klart barn skal få være med, men når de setter igang et rabalder, ja da må foreldrene ta me seg rabaleret ut.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Kremt... Jeg var i kirka i går med mine tre barn. Hun minste, som er to år, laget litt av et show og fikk masse oppmerksomhet - men hun grein ikke da!

Barna mine vil ikke sitte i benkeraden når de er under tre år, så jeg lar dem som regel vimse rundt. Vanligvis lager de ikke noe særlig lyd, men kikker seg rundt og løper i midtgangen (bare hun minste altså).

I går sang barnekoret der de to eldste er med, og minstemor syntes det var så moro å stå foran koret i midtgangen og danse og klappe og synge med.

Under talen satte hun seg foran og begynte å synge. AKkurat det var forstyrrende, og etterhvert tok jeg henne ut noen minutter. Jeg liker heller ikke når hun begynner å balansere på alterringen og klatre på den. Da går jeg frem og henter henne.

Men hva mener du en skal gjøre med en toåring som har maur iu rompa? Er enig i at hvis de skriker, så må en gå ut med dem, men er det OK hvis de vandrer rundt og danser litt?

Dette var forøvrig en familiegudstjeneste, og jeg føler vel at det ikke er så høytidelig da.

Noen foreldre syns det er stas at ungen deres stjeler all oppmerksomhet. Ille...

Gjest abrahamsen
Skrevet

Foreldre, og da spesiellt mødre (naturlig nok), er under en psykose som gjør at de rett og slett ikke evner å forstå at dette lille "miraklet deres" slett ikke er hverken noe mirakel eller interessant for de som ikke har noe forhold til det.

"............................................."

Det har du helt rett i. Har sett det tusen ganger; Mødre som sitter å smiler når ungene deres "shower" rundt. Arg!

Skrevet

Klarer man ikke å skaffe barnevakt får en vurdere om man selv skal gå.

Og en kan i alle fall gå ut for å roe barnet slik at det ikke forstyrrer for alle andre.

Når en av ens nærmeste skal begraves må man stille opp. Men jeg hadde selvsagt gått ut om barna var med og de laget spetakkel. Denne gangen tok jeg ikke sjansen og lot de minste bli hjemme med barnevakt.

Skrevet

Det er ikke så lett å ta ungen med ut en tur når man reiser på fly da... Skjønner at det var slitsomt å høre på, men det var sikkert enda mer slitsomt for foreldrene vil jeg tro.

Skrevet

Det er ikke det det er snakk om, klart barn skal få være med, men når de setter igang et rabalder, ja da må foreldrene ta me seg rabaleret ut.

Helt enig med deg der. Hadde selvsagt fjernet urolige barn om jeg hadde de med.

Det var flere barn i begravelsen, men de oppførte seg fint. Men det var et par voksne som hadde glemt å slå av mobilen. Og det var skikkelig pinlig. Særlig den ene gangen da mobilen ringte så høyt, og det tok lang tid før eieren fikk stoppet den.

Gjest La de små barn komme til meg
Skrevet

Skal vi se.... Var det ikke en som sa "La de små barn kome til meg og hindre dem ikke"???

Hvem var nå det tro???

Skrevet

Det er ikke så lett å ta ungen med ut en tur når man reiser på fly da... Skjønner at det var slitsomt å høre på, men det var sikkert enda mer slitsomt for foreldrene vil jeg tro.

Jeg skjønner jo faktisk også at det ikke er så lett med en hylgrinende unge på tur.

Men foreldrene så ut til å kose seg og ha det helt fint. De hadde et utmerket filter for hyling, så det ut til... Det så ikke engang ut til at de forsøkte noe som helst for å roe barnet, snarere tvert imot, bare la det ligge der og hyle, uten å trøste, avlede, gjøre noe morsomt, utligne trykk med fx flaske, hva som helst...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...