Gå til innhold

Kvinner må ikke være klokere enn sjefen,,,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så en kan få grå hår - hadde en ikke allerede hatt det.

Hva er det med noen mannfolk, som tror at vi skal lure og liste og som kan gi oss kvinner "gode råd"

- fortelle oss at vi skal være "smarte" og ikke gjøre så den mannlige sjefen tror mann er klokere

enn han - så han settes i forlegenhet...

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/03/13/460560.html

tenk å reise rundt og tjener penger på sånt bakstreversk preik?

mil1365380270
Skrevet

"- Jeg som mann går på jobb for å tjene penger. Kvinnen går på jobb for å tjene samfunnet, sier han til Klassekampen."

Tror ikke han kjenner så mange kvinner...

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Nå var visst poenget hans å lære oss å bli litt mer kyniske... Tror faktisk han snakker ut ifra erfaring, og at han ikke er ute etter å plage kvinner med foredragene sine, for å si det sånn.

Og et av punktene gikk på det å ikke ta ting personlig (!). Tror faktisk man kan komme langt med det, for i motsatt fall blir det fort intriger og feil fokus.

Skrevet

Nå var visst poenget hans å lære oss å bli litt mer kyniske... Tror faktisk han snakker ut ifra erfaring, og at han ikke er ute etter å plage kvinner med foredragene sine, for å si det sånn.

Og et av punktene gikk på det å ikke ta ting personlig (!). Tror faktisk man kan komme langt med det, for i motsatt fall blir det fort intriger og feil fokus.

nei - det er helt feil å begynne i!!! Han sier på en måte at vi skal godta at vi blir "holdt nede" - men at vi må være lure.....

ikke fast nick
Skrevet

Minner meg om en pyntetallerken som hang på veggen hjemme, en tegning av et ektepar der mannen sier:

"Jeg er sjefen i huset. Har fått lov av kona å si det!"

:)

Gjest kalendria
Skrevet

nei - det er helt feil å begynne i!!! Han sier på en måte at vi skal godta at vi blir "holdt nede" - men at vi må være lure.....

Hva tror du er årsaken, da - til at omtrent alle kvinnene han har rekruttert de siste årene har hoppet av/fått sparken eller liknende?

Jeg for min del er sikker på at han har rett. Jeg tror det samme gjelder for gutta også, men at de har vært i gamet lenger og kan reglene allerede.

Det er MYE mer spill og fanteri i næringslivet enn jeg hadde anelse om før jeg havnet i en skikkelig mannsdominert bransje. Jeg trodde man kom langt med å være ærlig, pliktoppfyllende, flink osv osv osv... Erfaringen er at dyktighet definitivt ikke er det viktigste for å komme opp og fram, verken for kvinner eller menn, og at sjefene beskytter hverandre og hverandres posisjoner så langt det bare er mulig.

I det hele tatt: Kan man ikke spillet, kommer man ingen vei. For å kunne spille, må man være kynisk. De fleste kvinner har ikke lært seg å være kynisk nok, foreløpig.

But I'm getting there....dessverre...

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Hva tror du er årsaken, da - til at omtrent alle kvinnene han har rekruttert de siste årene har hoppet av/fått sparken eller liknende?

Jeg for min del er sikker på at han har rett. Jeg tror det samme gjelder for gutta også, men at de har vært i gamet lenger og kan reglene allerede.

Det er MYE mer spill og fanteri i næringslivet enn jeg hadde anelse om før jeg havnet i en skikkelig mannsdominert bransje. Jeg trodde man kom langt med å være ærlig, pliktoppfyllende, flink osv osv osv... Erfaringen er at dyktighet definitivt ikke er det viktigste for å komme opp og fram, verken for kvinner eller menn, og at sjefene beskytter hverandre og hverandres posisjoner så langt det bare er mulig.

I det hele tatt: Kan man ikke spillet, kommer man ingen vei. For å kunne spille, må man være kynisk. De fleste kvinner har ikke lært seg å være kynisk nok, foreløpig.

But I'm getting there....dessverre...

Jeg har inntrykk av at kvinner i en del tilfeller er bedre sjefer enn menn. De er ofte mer inkluderende og ydmyke.

En del mannlige sjefer (men selvsagt ikke alle, vet ikke en gang om det er et flertall) kan være brautende, følelseskalde og prestisjeorienterte.

Var en gang på et foredrag med en dame som snakket om at hun ble en god sjef av å se sine medarbeideres styrker. Hun sa rett ut at medarbeiderne hennes var mye flinkere og smartere enn henne selv.

Kanskje egentlig logisk, med tanke på at mange medarbeidere kan være spesialiserte på hvert sitt felt. Men bare å velge å innta den holdningen, og anerkjenne folk for den jobben de gjør og gi dem tillit og ansvar, får det virkelig til å svinge på en arbeidsplass. Der tror jeg en del menn kan ha noe å lære.

Skrevet

Største tosken jeg har hørt om på lenge!

Skulle gjerne møtt ham og ..... grrrrrrrrrrrrr!

Skrevet

Største tosken jeg har hørt om på lenge!

Skulle gjerne møtt ham og ..... grrrrrrrrrrrrr!

Ja- det var da enda godt at du ser det samme som meg -! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...