Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte ny skinnsofa i des. , altså for tre måneder siden.

Oppdaget nettopp en rift på 1,5 cm, akkurat der man sitter med rumpa.

Riften er dyp, altså skinnet er ødelagt.

Men hvordan i all verden kan dette ha skjedd, og kan vi klage på soffan og få ny?????

Skrevet

Hmmm...klage på sofaen fordi man har ødelagt den...? Blir ikke det som å komme tilbake med en ny bil og forlange ny, fordi noen har laget en ripe i lakken?

"............................................"

¤ Skara ¤
Skrevet

Er vel ikke sikkert dere får ny, men du kan jo prøve.

Gjest nosigns
Skrevet

Hvis det er akkurat der dere sitter, og riften er ca 1,5 cm, høres det akkurat ut som det som sjedde oss. Mannen min satte seg ned med en skarp blyant i baklomma! Vips, så var det hull. Eller det kan være feks en skrutrekker eller annet.

Skrevet

Hmmm...klage på sofaen fordi man har ødelagt den...? Blir ikke det som å komme tilbake med en ny bil og forlange ny, fordi noen har laget en ripe i lakken?

jammen...hvor mye skal den tåle da?? Av leker feks.

Den var helt fin i forrige uke, og det er kun 5 åringen som pleier sitte der.

Hun skjønner heller ikke hva som skulle laget riften.

Petrine Eiffel
Skrevet

Spiller ikke noen rolle hvor mye den skal tåle...hvis dere har ødelagt sofaen så har dere da ikke rett på en ny!!

Skrevet

Spiller ikke noen rolle hvor mye den skal tåle...hvis dere har ødelagt sofaen så har dere da ikke rett på en ny!!

Hvis en vare viser seg å være av vesentlig dårligere kvalitet enn man kan forvente ut fra normalt bruksområde og pris, så er det klart at det kan gi grunnlag for å bytte.

Men om det er tilfelle i denne saken, skal jeg ikke mene så mye om... :-)

Petrine Eiffel
Skrevet

Hvis en vare viser seg å være av vesentlig dårligere kvalitet enn man kan forvente ut fra normalt bruksområde og pris, så er det klart at det kan gi grunnlag for å bytte.

Men om det er tilfelle i denne saken, skal jeg ikke mene så mye om... :-)

Joda, det er så, men hvis det er snakk om en rift i stoffet, så er det et eller annet skarpt som har laget det...og sofaer er ment å sitte i:-)

Skrevet

Jeg ville tippet at en ordentlig skinnsofa ikke får en så stor skade at den er ødelagt helt av seg selv :-)

Men nå vet jo ikke jeg så mye om sofaer - og spesiellt ikke om akkurat _den_ sofaen. Og heller ikke hvilke leker ungene dine hare etc. Så jeg skal selvfølgelig ikke synse noe :-)

Skrevet

Joda, det er så, men hvis det er snakk om en rift i stoffet, så er det et eller annet skarpt som har laget det...og sofaer er ment å sitte i:-)

Jeg kjente et par en gang, hvor fyren presterte å forsøke å hindre ettåringen i huset å "skli" ned fra sofaen til gulvet (slik en liten tass vil gjøre for å komme seg ned fra sofaen). Han likte ikke at det slet sånn på sofastoffet. Det hører med til historien at det så ut som en møbelkatalog hjemme hos dem. Elstedatteren på tre år fikk ikke sitte på parkettgulvet i bare strømpebuksen, f.eks.

".............................................."

Petrine Eiffel
Skrevet

Jeg kjente et par en gang, hvor fyren presterte å forsøke å hindre ettåringen i huset å "skli" ned fra sofaen til gulvet (slik en liten tass vil gjøre for å komme seg ned fra sofaen). Han likte ikke at det slet sånn på sofastoffet. Det hører med til historien at det så ut som en møbelkatalog hjemme hos dem. Elstedatteren på tre år fikk ikke sitte på parkettgulvet i bare strømpebuksen, f.eks.

Uff og uff...disse tingene hører jo med til "vanlig bruk" da:-) Det var heller ikke disse tingene jeg tenkte på, men hvis jeg setter meg i sofaen med en skrutrekker i baklomma (det skjer vel stort sett aldri, men...) så er det mitt eget problem om sofaen blir ødelagt, og jeg kan ikke kreve en ny sofa for dette. Heller ikke om min datter hadde laget hull med en gaffel, selv om det bare var et uhell...

¤ Skara ¤
Skrevet

"fikk ikke sitte på parkettgulvet i bare strømpebuksen, f.eks."

Var de redd for slitasje av strømpebuksen eller gulvet tro?:))))))

Skrevet

Uff og uff...disse tingene hører jo med til "vanlig bruk" da:-) Det var heller ikke disse tingene jeg tenkte på, men hvis jeg setter meg i sofaen med en skrutrekker i baklomma (det skjer vel stort sett aldri, men...) så er det mitt eget problem om sofaen blir ødelagt, og jeg kan ikke kreve en ny sofa for dette. Heller ikke om min datter hadde laget hull med en gaffel, selv om det bare var et uhell...

Enig i det, selføglelig.

"................................"

Skrevet

"fikk ikke sitte på parkettgulvet i bare strømpebuksen, f.eks."

Var de redd for slitasje av strømpebuksen eller gulvet tro?:))))))

Si det. Kjenner jeg gjøken rett, så var det litt av begge deler :-)

Dette var også familien som ville ta med ungene på en eller annen disneyfilm, men som måtte droppe det fordi filmen bare gikk på eldorado. De kunne jo ikke ta med barna inn i det livsfarlige oslo sentrum - kl. 13:00 på lørdag.

Skrevet

Dette var også familien som ville ta med ungene på en eller annen disneyfilm, men som måtte droppe det fordi filmen bare gikk på eldorado. De kunne jo ikke ta med barna inn i det livsfarlige oslo sentrum - kl. 13:00 på lørdag.

Knis.

¤ Skara ¤
Skrevet

:))))))

Artige mennesker dette!

Gjest Blondetopp
Skrevet

Var dette en veldig billig sofa med dårlig hudkvalitet? Eller var det dyr vare?

Istedet for å klage, forhør deg om råd, hvor mye skal den tåle etc. Men husk at det ikke er forhandlers feil og noen har stikket en kniv på sofaen.

Gjest jippiii
Skrevet

en sofa skal da tåle tre måneders bruk. gå med puten (hvis det er mulig) til butikken og klag. dere får neppe ny sofa, men det kan godt hende at skaden kan repareres - for selgers regning og risiko. (Dette avhenger selvfølgelig litt av årsaken til skaden. Har noen stukket en kniv i sofaen, har dere selvfølgelig ikke noe krav). Det kan også være en ide å holde et øye med resten av sofaen - er skinnkvaliteten dårlig gir dette antagelig grunnlag for å heve kjøpet.

petter smart
Skrevet

Det er jo godt mulig at 5-åringen vet mer om riften enn hun vil innrømme.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...