Gå til innhold

involvere meg med en muslim?

Anbefalte innlegg

Gjest sjokolett
Skrevet

Jeg har alltid hatt venner og bekjente med forskjellige religioner, men nå står jeg ovenfor et lite dilemma føler jeg..

Er på dealern' med en fyr nå, men jeg fant ut for noen dager siden at han er muslim.

Bestevenninnen min var sammen med en muslim for noen år tilbake, og opplevde mye negativt med dette. hun ble bla. voldtatt (ikke pga. religion men alikevel..)

Og nå begynner jeg å få litt kalde føtter fordi jeg ikke vet nok om islam...

Jeg liker fyren kjempegodt, og jeg tror vel at problemet er mer at jeg er redd for at han ikke kan godta at jeg ikke er muslim?

Noen med erfaringer fra slike forhold?

an jo nevne til slutt at jeg er "ikke.troende".. Tror bare på at man skal behandle andre som man vil at andre skal behandle seg...

Skrevet

Jeg ville absolutt frarådet deg det. Det høres nok "pop" ut, og i tråd med dagens oppfatninger etc., men det er irrelevant. Det er såvidt jeg synes synd på vestlige kvinner som innvolverer seg med muslimer, og som angrer i ettertid.

"hun ble bla. voldtatt (ikke pga. religion men alikevel..)"

Uhm...man blir ikke voldtatt p.g.a en religion. Problemet er at mange kulturer som styres så til de grader av en grunnleggende kvinnefientlig (ihvertfall i praksis) religion, skaper en del individer som er mer troende til slikt.

".........................................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Generelt ville jeg frarådet deg dette forholdet på det sterkeste.

Jeg tror aldri jeg har hørt en slik historie som har endt lykkelig.

Skrevet

Vel her er det jo sikkert endel delte meninger. Og jeg er ikke noe bedre.

I utgangspunktet synes jeg ikke at folk skal forhåndsdømmes over hvor de kommer fra og hvilken religion de har. De skal dømmes etter hvordan de oppfører seg mot DEG!

Men sant, nå er det jo allmenn kjent at muslimer har en litt annerledes syn på saker og ting enn kristne. Så det er VELDIG greit å være forsiktig!

Men så skal det jo sies at de muslimene som vises i media er de radikale, de aller fleste har ikke alle disse meningene som mulslimene tillegges i media. Kommer jo mye an på hvor de kommer fra f x. Tyrkere fx er på langt nær like radiale som fx Saudi Arabere.

Gjest emma69
Skrevet

Hmm, vi vestlige kvinner er vant til å bli respektert som likeverdige.

Menn fra "muslimske kulturer" er ikke vant til å se på oss som likeverdige.

Er du villig til å møte en haug med problemstillinger på dette området?

Det å måtte forklare hva som er vanlig i vår kultur? Det å møte på problemstillinger som er lite relevante for deg, men som er "brennheite" for ham?

Hadde tenkt meg veldig godt om;)

Det er vanskelig nok å få et forhold til å fungere der partene har like referanser på ting, om en ikke skal få full pakke av "kulturrelaterte" problemstillinger i tillegg.

Men, lykke til hva du enn finner på;)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg vil fraråde deg å involvere deg med en muslim.

Gjest sjokolett
Skrevet

meg igjen...

Ville bare føye til at han er fra egypt, men født og oppvokst i Norge. Han har selv valgt islam som religion da hans far er muslim mens hans mor er kristen....

Skrevet

Det er sansynligvis ikke religionen som vil kunne bli det største problemet, men heller hvilket miljø og kultur han tilhører.

Om han "praktiserer" islam som en personlig religion, så behøver det ikke bety all verdens.

Men hvis han i tillegg tilhører et miljø med mer eller mindre kun muslimske personer, så hadde jeg vært svært forsiktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...