Gå til innhold

Hva slags febertermometer fungerer best?

Anbefalte innlegg

Gjest Elizbeth
Skrevet

skal gå til innkjøp av et termometer men lurer på hva som fungerer best?

Er det det som tas i rektum eller øret?

Og hvor mye må jeg betale for et pålitelig termometer?

Gjest Blondetopp
Skrevet

Pannetermometer, eller øretermometer. Sikkert 500 kr for kvalitet.

kykkeliky1365380960
Skrevet

For noen år siden (for å påpeke at ting kan forandre seg) hørte jeg at det man bruker i øret er lite pålitelig.

Bruker "digitalt" under armen, men da skal man legge til 1/2 grad tror jeg det var.

Gjest Elizbeth
Skrevet

For noen år siden (for å påpeke at ting kan forandre seg) hørte jeg at det man bruker i øret er lite pålitelig.

Bruker "digitalt" under armen, men da skal man legge til 1/2 grad tror jeg det var.

Men på sykehusene og hos legen så bruker de jo bare øretermometer!!

Rart at de bruker det, hvis ikke det er pålitelig.

kykkeliky1365380960
Skrevet

Da anbefaler jeg deg å ringe en helsestasjon. Ville jeg gjort;)

Som sagt, ting utbedres. Dessuten sier nå folk så mye forskjellig.

Men la det nå være sagt at de som selger dette driver butikk!!!

kykkeliky1365380960
Skrevet

Dessuten er man avhengig av raske svar hos legen og på sykehuset -kanskje de derfor bare MÅ bruke øretermometer?

Skrevet

Jeg har god erfaring med vanlig digitalt termometer som settes i rompa. Kjøpes på apoteket. Koster litt over 100,-.

Gjest Elizbeth
Skrevet

Dessuten er man avhengig av raske svar hos legen og på sykehuset -kanskje de derfor bare MÅ bruke øretermometer?

Ja det skal skje raskt, men samtidig skal jo svarene være pålitelige. På et sykehus kan det være svært viktig å måle nøyaktig temperatur hos en pasient. En forskjell på 5 grader kan være svært viktig for å registrere pasientens almenntilstand

kykkeliky1365380960
Skrevet

Jeg har god erfaring med vanlig digitalt termometer som settes i rompa. Kjøpes på apoteket. Koster litt over 100,-.

Det kan være veldig ubehagelig (for mitt barn iallfall) i rompa, så jeg setter det i armhulen og klemmer armen inntil- så piper det når det har gjort jobben sin;)

Som sagt; legg til en 1/2 grad på resultatet!

Unger er forskjellig, så øretermometer er bedre enn å ikke få komme til- blir kjappt ferdig!

kykkeliky1365380960
Skrevet

Ja det skal skje raskt, men samtidig skal jo svarene være pålitelige. På et sykehus kan det være svært viktig å måle nøyaktig temperatur hos en pasient. En forskjell på 5 grader kan være svært viktig for å registrere pasientens almenntilstand

Jeg tror absolutt ikke at det vil være en forskjell på 5 !!! grader! Det er jo ENORMT til feber å være! Hvis øretermometer aviker så stort er det bare å få pengene igjen!

Skrevet

Bruker øretermometer og det fungerer helt perfekt.

Bruker av og til å kontrollmåle med et vanlig digitalt termometer og har aldri hatt større avvik enn 0,2 grader.

Så jeg stoler på det. Dessuten er det kjapt og behagelig å bruke

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...