Gå til innhold

kan man ha kinesisk mor uten at man ser kinesisk ut?

Anbefalte innlegg

Gjest AnneMathea
Skrevet

Vet om en som kommer i fra Kina som har fått en datter med en norsk mann. Jeg hadde da trodd at dattera skulle se kinesisk ut, men hun har svært få asiatiske trekk. Jeg hadde trodd at hun ville arve en del trekk fra sin mor, at man ville se det veldig raskt at moren var i fra Kina.

Så jeg bare lurer på om farens gener kan være så dominante at datteren arver det nordiske utseende fra han?. Eller hvordan fungerer det?

Vet dere?.

PS:kan jeg spørre om dette på DOL?. Eller er det lite DK (Dol-korrekt)?

Skrevet

Dattera mi har en venninne med thailands mor. Man ser ganske tydelig de asiatisk ansiktstrekkene.

Men hun påstår at hennes thailandske familie mener at hun absolutt ser europeisk ut, så det kommer vel an på øynene som ser.

Uansett hun har et helt nydelig ansikt med store, mandelformede øyne.

Gjest Novia
Skrevet

Bestefaren min er fra Malaysia. Moren min, hans datter, har norsk mor, altså min bestemor.

Moren min er mørk i både hår og øyne og har gyldenbrun hud. Men bortsett fra det har hun ingen asiatiske trekk. Hun kunne like godt ha vært en 'mørk nordmann', altså hatt norske foreldre med brunt hår og brune øyne.

Skrevet

Søskenbarna mine er halvt koranske og halvt norske. De har begge mørkebrunt hår og mørkebrune øyne. Den ene har dog bare "nordiske trekk", mens den andre har litt mer asiatiske øyne.

Skrevet

Ja, det går an.

Jeg kjenner ei som er adoptert fra Korea og har to barn med norsk mann. Ene barnet er en fantastisk blanding og det andre barnet ser ut som har bare opprinnelige norske foreldre.

Skrevet

Dattera mi har en venninne med thailands mor. Man ser ganske tydelig de asiatisk ansiktstrekkene.

Men hun påstår at hennes thailandske familie mener at hun absolutt ser europeisk ut, så det kommer vel an på øynene som ser.

Uansett hun har et helt nydelig ansikt med store, mandelformede øyne.

Datteren til et vennepar er adoptert fra Kenya, og er naturlig nok veldig mørk, og med krusete hår. (Har utelukkende negroide trekk)

Hun fikk en sønn, og denne sønnens pappa er norsk. Lyst hår og blå øyne.

Guttungen er helt nordisk i utseendet, lys blondt hår uten eneneste liten bølge, og klare blå øyne. Han har ikke antydning til negroide trekk.

Folk som ikke kjenner de, har store problemer med å tro at barnet er kommet til verden på naturlig måte.

Ganske artig synes jeg, og sikkert ikke helt vanlig, og det ble tatt DNA tester etter fødsel.

Vi ble litt lange i maska da vi besøkte de på barsel:-)

Når denne lille gutten eventellt selv en gang blir blir far, kan de negroide trekkene dukke opp igjen.

Gjest AnneMathea
Skrevet

Ja, det går an.

Jeg kjenner ei som er adoptert fra Korea og har to barn med norsk mann. Ene barnet er en fantastisk blanding og det andre barnet ser ut som har bare opprinnelige norske foreldre.

Jeg synes det rart at det er sånn, at man ikke blir en blanding, men det har vel med gener å gjøre.

Hvis en afrikaner får barn med en hvit, kan ungen se helt nordisk ut da?. Eller er det umulig?

Gjest Diselle
Skrevet

Ja, det går an.

'Ene barnet er en fantastisk blanding og det andre barnet ser ut som har bare opprinnelige norske foreldre'.

Så det andre barnet er ikke så fantastisk? ;)

Skrevet

Datteren til et vennepar er adoptert fra Kenya, og er naturlig nok veldig mørk, og med krusete hår. (Har utelukkende negroide trekk)

Hun fikk en sønn, og denne sønnens pappa er norsk. Lyst hår og blå øyne.

Guttungen er helt nordisk i utseendet, lys blondt hår uten eneneste liten bølge, og klare blå øyne. Han har ikke antydning til negroide trekk.

Folk som ikke kjenner de, har store problemer med å tro at barnet er kommet til verden på naturlig måte.

Ganske artig synes jeg, og sikkert ikke helt vanlig, og det ble tatt DNA tester etter fødsel.

Vi ble litt lange i maska da vi besøkte de på barsel:-)

Når denne lille gutten eventellt selv en gang blir blir far, kan de negroide trekkene dukke opp igjen.

Det er morsomt hvordan gener hopper rundt. Jeg sitter her med masse gamle bilder og ser at jeg og mine unger ikke har noen trekk fra mora mi sin side. Mens derimot begge jentene til søstra hennes og ungene deres ligner masse på den siden av familien.

Og dattera til kusina mi har akkurat samme hår som meg.

Skrevet

Jeg synes det rart at det er sånn, at man ikke blir en blanding, men det har vel med gener å gjøre.

Hvis en afrikaner får barn med en hvit, kan ungen se helt nordisk ut da?. Eller er det umulig?

Jeg kjenner en annen gutt som har to norske foreldre, gutten er prikk lik babybildet av pappaen, og nesten prikk lik pappaen som voksen. Hvorfor er det mindre rart?

Man arver ingenting, litt eller mye av foreldrenes utseende.

Gjest Cezalion
Skrevet

Det meste går an :)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=114395

kykkeliky1365380960
Skrevet

Jeg kjenner en annen gutt som har to norske foreldre, gutten er prikk lik babybildet av pappaen, og nesten prikk lik pappaen som voksen. Hvorfor er det mindre rart?

Man arver ingenting, litt eller mye av foreldrenes utseende.

Genene "hopper" ja, men er det seriøst ment at gutten med nigeriansk mørk-krøllhårede/hudet mor (hvis jeg husker riktig fra innlegget) BARE lignet på sin norske lyshårede/hudet far?

Har hørt at negere også kan være albinos men dette...?

Skrevet

Genene "hopper" ja, men er det seriøst ment at gutten med nigeriansk mørk-krøllhårede/hudet mor (hvis jeg husker riktig fra innlegget) BARE lignet på sin norske lyshårede/hudet far?

Har hørt at negere også kan være albinos men dette...?

Jeg har ikke sagt noe om det, men kan godt gjenta noe av det jeg sa.

Man arver ingenting, litt eller mye av utseende til foreldrene sine.

kykkeliky1365380960
Skrevet

Jeg har ikke sagt noe om det, men kan godt gjenta noe av det jeg sa.

Man arver ingenting, litt eller mye av utseende til foreldrene sine.

Må bare beklage, det var ikke ment at du sa det. Jeg logget meg sikkert på feil;)

Skrevet

Må bare beklage, det var ikke ment at du sa det. Jeg logget meg sikkert på feil;)

Det går så bra så. ;)

Gjest Negresse
Skrevet

To kritthvite kan også få et negerbarn, det er nok at en av foreldrene har en neger i slekta langt bakover.

kykkeliky1365380960
Skrevet

To kritthvite kan også få et negerbarn, det er nok at en av foreldrene har en neger i slekta langt bakover.

Kunne godt tenke meg at flere responderte på denne, for jeg har vanskelig for å tro det...

Spesielt: kan _godt_ få det.

Skal ikke være nesevis men denne var vel drøy!

Gjest Negresse
Skrevet

Kunne godt tenke meg at flere responderte på denne, for jeg har vanskelig for å tro det...

Jeg skrev ikke det, les en gang til! ;)

Gjest AnneMathea
Skrevet

Jeg tenker at dette må høre til sjeldenhetene. Veldig sjeldent tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...