Gå til innhold

Har du kutta ut kjøttdeig?

Anbefalte innlegg

Gjest Bæsjmat
Skrevet

Det var jeg.

Og jeg hater å drite med mindre jeg må, altså; jeg måtte jo da, og det noe så til de grader, men jeg foretrekker dassturer under rolige omstendigheter.

Når middagen funker som klyster er det noe feil.

Kansje du kjøpte bæsjdeig istedet for kjøttdeig? ;p

Nei fy faen, nå ble jeg kvalmkvalmkvalm! Æsj!"grøsser"

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

4

• sheba

2

• flisa

1

• jubalong70

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest dessverre
Skrevet

Det er faktisk ikke funnet bakterier i kjøttdeig. Så da må dere nesten kutte ut alt annet også.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=147899

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=147776

De regner ikke med å finne noe heller, de håper, men sjansen er liten.

De epidemiologiske undersøkelsene viser imidlertid at slike kjøttprodukter er eneste fellesnevner mellom de som er syke / døde, og antageligvis må man slå seg til ro med at det er eneste svaret man får.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Nei, jeg har ikke kuttet ut å bruke kjøttdeig. Jeg har ikke engang tenkt tanken.

Vi hadde taco i går, det smakte godt som alltid. Og som alltid sørget vi for god hygiene og blandet ikke sammen utstyr som var brukt til den rå kjøttdeigen med grønnsakene.

Gjest Turbo Tuppa
Skrevet

Nei. Spiste lasagne sist onsdag og hjemmelaget pizza to ganger i helga. Lever fortsatt.

Gjest Turbo Tuppa
Skrevet

Kuttet ut kjøttdeig etter et par driteepisoder for noen år siden.

Bruker heller karbonadedeig.

Karbonadedeig og kjøttdeig er stort sett akkurat det samme bortsett fra at i karbonadedeigen er alt synlig fett og sener skåret bort slik at den inneholder noe mindre fett.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Karbonadedeig og kjøttdeig er stort sett akkurat det samme bortsett fra at i karbonadedeigen er alt synlig fett og sener skåret bort slik at den inneholder noe mindre fett.

Når du slipper synlig fett og sener er mye gjort.

¤ Skara ¤
Skrevet

Nei har ikke sluttet å spise kjøttdeig og heller ikke annet kjøtt som svin, lam og kylling.

Spise er faktisk det farligste vi gjør og det gjør alle hver dag, ser ikke problemet?

Gjest kalendria
Skrevet

Jeg hadde ikke kuttet ut hvis vi hadde vært bare voksne og ungdom i huset, men med to under skolealder, så avventer vi situasjonen litt akkurat nå, ja.

Jeg skjønner ikke helt det med at bakteriene drepes hvis maten blir gjennomstekt. En ble syk av frossenpizza med kjøttdeig, så vidt jeg forsto. Hvordan går det an å ikke steke frossenpizza til mer enn 60 grader? Og hvordan går det an å klare å slurve med hygienen slik at bakterier fra pizzaen kommer på annen mat?

Jeg har alltid vært nøye med hygienen, og steker alltid kjøttdeig skikkelig, men akkurat nå stoler jeg ikke helt på at bakteriene drepes ved varmebehandling.

Ergo kutter vi ut inntil videre.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Nei men hos mange av de som ble syke vel.

Og Lidl har funnet bakterien i Gilde kjøttdeig i dag!

Okei..Jeg satser på at jeg overlever uansett ;o)

Skrevet

Ja, jeg kutta ut kjøttdeigen for ca to og et halvt år siden!

Gjest blomsterløk
Skrevet

Det er en god stund siden vi kuttet ut kjøttdeig. Vi gikk over til karbonadedeig istedet, men det er pga av fettinnhold blant annet. Karbonadedeig er mye renere kjøtt.

Men vi handler karbonadedeig stort sett i sverige da, pga prisen.

Skrevet

Ja, jeg kjøpte foreløpig siste kjøttdeigpk. i midten av februar. Det var en Gildepakke med utløpsdato 24 februar og med merke 103.

Har kastet kjøttdeig og kjøttkaker etterpå, og har ikke kjøpt noe siden.har ikke lyst på.

Men har ikke kuttet ut kjøttprodukter for evig,

nei.:-)

Gjest og vi er fortsatt friske
Skrevet

Her spiser vi taco, pizza, kjøttdeig og spagetti som vanlig.

Sjekker at det ikke står 103 på kjøttdeigpakkene, for sikkerhetsskyld.

Men igår kom det vel fram at det høyst sansynlig er Lidl-kjeden som har solgt endel av denne kjøttdeiga ...... og vi har ikke Lidl butikker i nærheten.

Skrevet

Vi bruker kjøttdeig.

Vi steker den bare skikkelig som vi alltid har brukt.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Her spiser vi taco, pizza, kjøttdeig og spagetti som vanlig.

Sjekker at det ikke står 103 på kjøttdeigpakkene, for sikkerhetsskyld.

Men igår kom det vel fram at det høyst sansynlig er Lidl-kjeden som har solgt endel av denne kjøttdeiga ...... og vi har ikke Lidl butikker i nærheten.

"Men igår kom det vel fram at det høyst sansynlig er Lidl-kjeden som har solgt endel av denne kjøttdeiga ...... og vi har ikke Lidl butikker i nærheten."

Det der stemmer vel ikke helt? Lidl har funnet e.coli i en del av sin kjøttdeig, men jeg leste et sted tidligere i dag at ingen av de syke barna hadde spist kjøttdeig fra Lidl.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...