Gå til innhold

Allergi og dyr?

Anbefalte innlegg

Gjest amparro
Skrevet

Jeg er allergisk mot både katt og hund. Jenta vår ønsker seg så veldig en kanin (som skal bo i bur inne). Er det da sånn at jeg mest sansynlig er allergisk mot den også?

Sikkert et innmari dumt spørsmål, men er det noen her som har erfaring??

Skrevet

Sannsynligvis, iom. at du er allergisk mot katt og hund.

"..............................................."

Skrevet

jepp, mest sannsynlig er du det, og uansett bør ikke en alergiker ha pelsdyr i det hele tatt da du kan bli verre og begynne og reagere på nye ting..

men for all del, det er jo ikke sikkert da, jeg kan ikke stelle/rengjøre kaninbur men har hund hjemme (som må klippes, røyter ikke) og den tåler jeg.. Hester og katter derimot er nulltoleranse. Min allergi har også utviklet seg til visse matsorter som nøtter, stenfrukter og rotgrønnsaker..

Tror det er smartest og teste seg selv litt her før man tar inn et dyr, det er så utrolig vondt når man må gi dem bort..

Skrevet

Har hørt noe om at ofte er de som er allergisk mot katter også allergisk mot kaniner. Men det er jo ikke sikkert. En blodprøve hos legen gir deg svaret!

Gjest Mom33
Skrevet

Som de andre sier, veldig sannsynlig at du er allergisk.

Men dere kan ikke kompromisse, da, med at kaninen bor ute (i garasjen, i et uthus el.l.)?

Skjønner jenta di veldig godt, jeg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...