Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har priseksempler å komme med når det gjelder å pusse opp kjøkken?

Har tenkt å bytte benkeplater, vask og armatur, skuffer og skapdører. Det vil si at alle skapstammer skal stå, rør under vask skal være som de er, og vegger og gulv skal også være som de er.

Er det noen som aner pris på utgangsdør i samme slengen hadde jeg blitt ekstra glad. ;)

Gjest studentmamma.
Skrevet

Pris kommer an på hvor du kjøper delene. Vil bare minne deg på at hvis du skal skifte skapdører og skuffer er det lurest å bruke samme leverandør som har levert skapstammene. Skapstammene kan heller ikke være for gamle. De ulike kjøkkenleverandørene har små forskjeller som kan gjøre det vanskelig å finne riktig mål hos en annen leverandør. Noen selskap tilbyr seg å lage nye dører, men det er iallefall dyrt.

Hvis det er ikea kjøkken du har, så vil det ikke bli så dyrt å skifte.

Skrevet

Pris kommer an på hvor du kjøper delene. Vil bare minne deg på at hvis du skal skifte skapdører og skuffer er det lurest å bruke samme leverandør som har levert skapstammene. Skapstammene kan heller ikke være for gamle. De ulike kjøkkenleverandørene har små forskjeller som kan gjøre det vanskelig å finne riktig mål hos en annen leverandør. Noen selskap tilbyr seg å lage nye dører, men det er iallefall dyrt.

Hvis det er ikea kjøkken du har, så vil det ikke bli så dyrt å skifte.

Ok, takk for svar. Hadde håpet det skulle være en standard-greie på dette sånn at vi kunne kjøpt på IKEA selv om det ikke er derfra det som står der nå.

Kanskje jeg kan låne en IKEA-skapdør av noen jeg kjenner og sjekke om det passer. ;)

Skrevet

Obs pleier å ha kampanjepriser på ytterdører fra ca 3500,- Sånn ellers pleier de å ligge på 7-8 tusen, men også til rundt 12000,-.

De rimelige dørene til Obs er hvitmalte med glass m/sprosser.

Skrevet

Ok, takk for svar. Hadde håpet det skulle være en standard-greie på dette sånn at vi kunne kjøpt på IKEA selv om det ikke er derfra det som står der nå.

Kanskje jeg kan låne en IKEA-skapdør av noen jeg kjenner og sjekke om det passer. ;)

Har hørt at det er like dyrt å skifte skapdører av en kjøkkenspesialist som å kjøpe nytt rimelig kjøkken. Men om det er Ikea du har så går det vel greit. Jeg hadde bare gjort det om skapene var ok inni. Vi kjøpte Ikea kjøkken til ca 25000, forelsket oss i hvitevarer til 40000,- fikk håndverker regninger på 25000,- og ja det ble dyrt. Trodde vi skulle klare å komme på ca 30000,-. Men vi er fornøyd nå da.

...den evige natteravn...
Skrevet

Vi gjorde noen fornyelser for 2-3 år siden. Sjekket da opp priser på fronter og de lå på ca. kr. 1500,- pr dør, +/- litt avhengig av størrelsen.

Dette ble jo på ingen måte billig, så jeg endte opp med å bruke et lokalt snekkerverksted.Der kjøpte jeg ubehandlede profilerte dører til ca. kr. 500,- pr. stk.

Fikk jo jobben med beising og lakkering, men sparte mye penger.

Benkeplater kan du få i alle prisklasser, avhengig av om du skal ha laminat eller heltre og evt. tykkelse på platen.

Mener den billigste kostet i underkant av 100 lappen pr. m.

Skal du kjøpe ferdig behandlede fronter, vil jeg tro du kommer best ut hos Ikea.

Gjest studentmamma
Skrevet

Jeg jobber på ikea. Vanlige skapdører, feks 40X70 dører er det stor sjanse for at vil passe, mens hjørneskap dører, skuffeseksjoner og overskap som er lengre enn 70 cm er vanskeligere. Men det er noen som klarer å lure det til ved å bruke Ikea skapdører på andre skrog, så det kan jo være håp. Ellers er det dørene som koster på Ikea, skrogene er ikke så dyre, men det er jo et slit å bytte ut et helt kjøkken da. Benkeplater er billige på Ikea, men de lengste er 246 cm lange. Obs har også ganske billige benkeplater. Håndtak er billige på Ikea, Biltema og Clas Ohlson.

Skrevet

Jeg jobber på ikea. Vanlige skapdører, feks 40X70 dører er det stor sjanse for at vil passe, mens hjørneskap dører, skuffeseksjoner og overskap som er lengre enn 70 cm er vanskeligere. Men det er noen som klarer å lure det til ved å bruke Ikea skapdører på andre skrog, så det kan jo være håp. Ellers er det dørene som koster på Ikea, skrogene er ikke så dyre, men det er jo et slit å bytte ut et helt kjøkken da. Benkeplater er billige på Ikea, men de lengste er 246 cm lange. Obs har også ganske billige benkeplater. Håndtak er billige på Ikea, Biltema og Clas Ohlson.

Takk for nyttig og informativt svar. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...