Gå til innhold

MSN og barn

Anbefalte innlegg

kykkeliky1365380960
Skrevet

Hvilke regler har dere? De blir jo lett hekta, det er jo voldsomt populært dette (og gøy selvsagt). Tiden flyr når de sitter der foran pc'n og chatte...

Skrevet

Er det værre enn at du er hekta her?

Det er klart det er verre. Men det er ikke sikkert du skjønner det før du ser 11-åringen din avtale med en 15-åring på msn å suge kuk eller andre ting. ;)

kykkeliky1365380960
Skrevet

Er det værre enn at du er hekta her?

Jeg er ikke hekta her;)

Hva vet du om mine gjøremål utenom når jeg skriver/svarer på innlegg?

Det er mye nyttig informasjon her.

Som voksne har vi ansvar for barna, sette grenser osv. Oss selv kan vi til en viss grad la "flyte" litt.

Skrevet

Vi har regler for msn. De får kun chatte med kjente, og de får heller ikke sitte ubegrenset der.

Blir det mye mas om å sitte framfor pc`n, så får de dataforbud et par dager, og da går de heller ut og leker med venner. Det godtar de faktisk uten å klage :o)

Gjest Neppe
Skrevet

Vi har regler for msn. De får kun chatte med kjente, og de får heller ikke sitte ubegrenset der.

Blir det mye mas om å sitte framfor pc`n, så får de dataforbud et par dager, og da går de heller ut og leker med venner. Det godtar de faktisk uten å klage :o)

Men ved hvilken alder skal ungene bestemme sjøl da synes du?

Gjest Neppe
Skrevet

Det er klart det er verre. Men det er ikke sikkert du skjønner det før du ser 11-åringen din avtale med en 15-åring på msn å suge kuk eller andre ting. ;)

Det må være en tilbakestående 11-åring! ;)

Skrevet

Nei, det skjer faktisk med veldig veldig VELDIG mange barn/ungdommer som sitter på msn.

Skrevet

Men ved hvilken alder skal ungene bestemme sjøl da synes du?

Bestemme over hvem de skal chatte med og hvor ofte?

Det synes jeg ikke barn skal få bestemme selv, såfremt de ikke er veldig fornuftige og begrenser tiden selv. Uansett ville jeg fulgt litt med.

Gjest Neppe
Skrevet

Nei, det skjer faktisk med veldig veldig VELDIG mange barn/ungdommer som sitter på msn.

Da er det sikkert mye jeg ikke vet, men det er vel vanskelig å følge med på dette så lenge unga er smarte nok til å slette loggen samt nekte foreldrene innsyn i hvem de chatter med?

Hvor gamle er de når de skal få bestemme sjøl da?

Skrevet

Da er det sikkert mye jeg ikke vet, men det er vel vanskelig å følge med på dette så lenge unga er smarte nok til å slette loggen samt nekte foreldrene innsyn i hvem de chatter med?

Hvor gamle er de når de skal få bestemme sjøl da?

Da plasserer man pcen et sted hvor foreldre kan se skjermen da. :)

16-17 er vel kanskje greit å la de styre på sjøl... Jeg snek meg ut midt på natten da jeg var 16 år for å møte gutter jeg snakket med på internett, og jeg er i utgangspunktet veldig fornuftig og grei. Var ikke noe voldsom opprørsungdom iallefall.

Gjest Neppe
Skrevet

Da plasserer man pcen et sted hvor foreldre kan se skjermen da. :)

16-17 er vel kanskje greit å la de styre på sjøl... Jeg snek meg ut midt på natten da jeg var 16 år for å møte gutter jeg snakket med på internett, og jeg er i utgangspunktet veldig fornuftig og grei. Var ikke noe voldsom opprørsungdom iallefall.

Da var det vel kjente du snakket med på nettet som du senere møtte? slike som du og alle stolte på, ikke rebelltyper vel?

Skrevet

Da var det vel kjente du snakket med på nettet som du senere møtte? slike som du og alle stolte på, ikke rebelltyper vel?

De kunne like gjerne vært kåte mannfolk på 60 år. Det er sånn man ikke vet når man chatter på internett.

Hvis jeg ber deg om å møte meg utenfor bensinstasjonen klokken 5 i natt vet jo ikke du om jeg faktisk er ei jente på 25 år eller om jeg er en gubbe på 50. Eller jente på 14.

Gjest Calóni
Skrevet

Heller en tilbakestående 15-åring, isåfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...