kykkeliky1365380960 Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Hvilke regler har dere? De blir jo lett hekta, det er jo voldsomt populært dette (og gøy selvsagt). Tiden flyr når de sitter der foran pc'n og chatte... 0 Siter
Åsemor Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Er det værre enn at du er hekta her? Det er klart det er verre. Men det er ikke sikkert du skjønner det før du ser 11-åringen din avtale med en 15-åring på msn å suge kuk eller andre ting. 0 Siter
kykkeliky1365380960 Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Skrevet 13. mars 2006 Er det værre enn at du er hekta her? Jeg er ikke hekta her;) Hva vet du om mine gjøremål utenom når jeg skriver/svarer på innlegg? Det er mye nyttig informasjon her. Som voksne har vi ansvar for barna, sette grenser osv. Oss selv kan vi til en viss grad la "flyte" litt. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Vi har regler for msn. De får kun chatte med kjente, og de får heller ikke sitte ubegrenset der. Blir det mye mas om å sitte framfor pc`n, så får de dataforbud et par dager, og da går de heller ut og leker med venner. Det godtar de faktisk uten å klage ) 0 Siter
Gjest Neppe Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Vi har regler for msn. De får kun chatte med kjente, og de får heller ikke sitte ubegrenset der. Blir det mye mas om å sitte framfor pc`n, så får de dataforbud et par dager, og da går de heller ut og leker med venner. Det godtar de faktisk uten å klage ) Men ved hvilken alder skal ungene bestemme sjøl da synes du? 0 Siter
Gjest Neppe Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Det er klart det er verre. Men det er ikke sikkert du skjønner det før du ser 11-åringen din avtale med en 15-åring på msn å suge kuk eller andre ting. Det må være en tilbakestående 11-åring! 0 Siter
Åsemor Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Det må være en tilbakestående 11-åring! Nei, det skjer faktisk med veldig veldig VELDIG mange barn/ungdommer som sitter på msn. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Men ved hvilken alder skal ungene bestemme sjøl da synes du? Bestemme over hvem de skal chatte med og hvor ofte? Det synes jeg ikke barn skal få bestemme selv, såfremt de ikke er veldig fornuftige og begrenser tiden selv. Uansett ville jeg fulgt litt med. 0 Siter
Gjest Neppe Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Nei, det skjer faktisk med veldig veldig VELDIG mange barn/ungdommer som sitter på msn. Da er det sikkert mye jeg ikke vet, men det er vel vanskelig å følge med på dette så lenge unga er smarte nok til å slette loggen samt nekte foreldrene innsyn i hvem de chatter med? Hvor gamle er de når de skal få bestemme sjøl da? 0 Siter
Åsemor Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Da er det sikkert mye jeg ikke vet, men det er vel vanskelig å følge med på dette så lenge unga er smarte nok til å slette loggen samt nekte foreldrene innsyn i hvem de chatter med? Hvor gamle er de når de skal få bestemme sjøl da? Da plasserer man pcen et sted hvor foreldre kan se skjermen da. 16-17 er vel kanskje greit å la de styre på sjøl... Jeg snek meg ut midt på natten da jeg var 16 år for å møte gutter jeg snakket med på internett, og jeg er i utgangspunktet veldig fornuftig og grei. Var ikke noe voldsom opprørsungdom iallefall. 0 Siter
Gjest Neppe Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Da plasserer man pcen et sted hvor foreldre kan se skjermen da. 16-17 er vel kanskje greit å la de styre på sjøl... Jeg snek meg ut midt på natten da jeg var 16 år for å møte gutter jeg snakket med på internett, og jeg er i utgangspunktet veldig fornuftig og grei. Var ikke noe voldsom opprørsungdom iallefall. Da var det vel kjente du snakket med på nettet som du senere møtte? slike som du og alle stolte på, ikke rebelltyper vel? 0 Siter
Åsemor Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Da var det vel kjente du snakket med på nettet som du senere møtte? slike som du og alle stolte på, ikke rebelltyper vel? De kunne like gjerne vært kåte mannfolk på 60 år. Det er sånn man ikke vet når man chatter på internett. Hvis jeg ber deg om å møte meg utenfor bensinstasjonen klokken 5 i natt vet jo ikke du om jeg faktisk er ei jente på 25 år eller om jeg er en gubbe på 50. Eller jente på 14. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 13. mars 2006 Skrevet 13. mars 2006 Det må være en tilbakestående 11-åring! Heller en tilbakestående 15-åring, isåfall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.