Gå til innhold

anonymitet og DOL

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Det er godt jeg aldri har klart å holde meg våken lenge nok til å se en hel episode av Lost.

For hadde jeg kommet med samme eksempler om den serien hadde jeg sannsynligvis blitt hengt. :)

Hehe, jeg så på Lost før (sesong 1).

Jeg misunner deg Carnivale i kveld, altså!

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

19

• hare1365380455

9

• Gyda

6

• Ugga Bugga

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Det var når jeg begynte med dette nicket... Og det var ikke i 2006, for å si det slik!

Da er det nok best at jeg finner meg et annet adopsjonskriterte!

Hva med at du lover alltid å se opp til meg?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Har ikke nesten hele Norge TV2?

Klokken 19:00 skal jeg forresten se episode 3 av sesong 2. :)

Ikke i hiet til hare... Hun bor nok for langt inne i skogen til at hun tar inn tv2 ;o)

Gjest Mom33
Skrevet

Da er det nok best at jeg finner meg et annet adopsjonskriterte!

Hva med at du lover alltid å se opp til meg?

Jeg lover! På tro og ære!

Gjest Moderator
Skrevet

Ja, særlig. Likevel presterer da webmaster å oute folk som har skiftet nick. Altså webmaster vet hvem folk er utfra IP adressen.

Når man tilhører den lille gruppen som ikke gjør noe annet på dol enn å forsøke å provosere og krangle, så er man lett gjenkjennelig. Derfor har vi gjentatte ganger gjort andre brukere oppmerksomme på at du etter all sannsynlighet er den samme som opprinnelig kalte seg selv "Maiken".

Gjest Moderator
Skrevet

jeg skrev aldri det innlegget der. jeg startet tråden. men det innlegget skrev jeg ikke. Var noen andre som kalte seg padremadre.

Bekrefter at det er flere enn Viccola som har brukt nicket "padremadre" i denne tråden, og at det er ikke Viccola som tidligere har kalt seg "Maiken".

Dette for å unngå misforståelser.

hare1365380455
Skrevet

Bekrefter at det er flere enn Viccola som har brukt nicket "padremadre" i denne tråden, og at det er ikke Viccola som tidligere har kalt seg "Maiken".

"Vioola" mener du? (Det står Viccola...)

hare1365380455
Skrevet

Ikke i hiet til hare... Hun bor nok for langt inne i skogen til at hun tar inn tv2 ;o)

*knis!* Du har rett! Her i skogen er det ikke mange kanalene jeg får inn....

Skrevet

"Det er nick jeg "kjenner" fra forumverdnen som det ikke ville vært umulig å finne identiteten til, og som jeg sikkert ville kjent igjen hvis jeg var nabo til noen av dem."

Men sannsynligheten for at du bor ved siden av en av dem er jo omtrent som å vinne i Lotto, selv om du avgrenser området til hovedstaden eller Akershus.

Det man kan ta folk på er bilde. Jeg kan enkelt tas i bildegalleriet, at jeg er en av i overkant 1000 trofaste hockeyfans som henger i Askerhallen halve vinteren, osv. En annen frisksupporter som ser bilde av meg kan muligens kjenne meg igjen og ut fra bilde forstå hvem jeg er, men ikke engang det er sikkert. Vi er som sagt over 1000 stykker og 80 % er hannkjønn, svært mange rundt min alder.

Likevel skulle selv mine nærmeste bekjentskaper slite med å forstå at jeg er meg. Du og de fleste her inne kan ta meg på skrivestilen og få et visst inntrykk, men de færreste av mine venner og bekjente og familie har sett meg skrive, og med mindre jeg drar fram en spesifikk hendelse som hendte i går og som venner av meg vet om og dermed kan legge sammen to og to, og selv da kan de ikke være sikre, skal det godt gjøres å identifisere meg.

Unntaket er dolgalleriet og msn. Ved bilder bør jeg rimelig enkelt kunne identifiseres, men selv det forutsetter at personen vet hvem jeg er, og sannsynligheten for det er igjen ganske liten.

Selv om akkurat det faktisk har skjedd.

Ja, jeg vet at sjansen for at jeg bor ved siden av deg er omtrent lik sannsynligheten for å vinne i lotto.

Men allikevel er verden mindre enn man tror, også på internett og i forumsverdnen. Og jeg tør påstå at hvis jeg gikk inn for det, kunne jeg finne identiteten til noen nick jeg "kjenner" fra forum, ihvertfall hvis jeg la sammen alt de har skrevet de siste x antall årene. Jeg gidder selvsagt ikke gå inn for det.

Gjest Moderator
Skrevet

"Vioola" mener du? (Det står Viccola...)

Trenger nye briller!

Gjest vioola
Skrevet

Ja, jeg vet at sjansen for at jeg bor ved siden av deg er omtrent lik sannsynligheten for å vinne i lotto.

Men allikevel er verden mindre enn man tror, også på internett og i forumsverdnen. Og jeg tør påstå at hvis jeg gikk inn for det, kunne jeg finne identiteten til noen nick jeg "kjenner" fra forum, ihvertfall hvis jeg la sammen alt de har skrevet de siste x antall årene. Jeg gidder selvsagt ikke gå inn for det.

forøvrig vanker jeg på ranglere chatten og snakket med ei jente der.. Vi fant etterhver ut av vi skulle møtes. Så viste det seg at vi begge bodde i samme del av oslo , så i samme studenhus,så i samme bygg , så i samme etasje , også viste det seg tilslutt av vi altså hadde sett hverandre mange ganger før. Vi bodde vegg i vegg med hverandre. OG det fant jeg ut etter at jeg hadde sagt masse personlige ting

Gjest M.Angelica
Skrevet

*knis!* Du har rett! Her i skogen er det ikke mange kanalene jeg får inn....

Er vel kun "Animal Planet" skal jeg tro ryktene ;o)

Skrevet

forøvrig vanker jeg på ranglere chatten og snakket med ei jente der.. Vi fant etterhver ut av vi skulle møtes. Så viste det seg at vi begge bodde i samme del av oslo , så i samme studenhus,så i samme bygg , så i samme etasje , også viste det seg tilslutt av vi altså hadde sett hverandre mange ganger før. Vi bodde vegg i vegg med hverandre. OG det fant jeg ut etter at jeg hadde sagt masse personlige ting

Det er det jeg sier, verden er ikke stor.

hare1365380455
Skrevet

Er vel kun "Animal Planet" skal jeg tro ryktene ;o)

LOL

Det er helst det det går i, ja.....;) Må jo følge med på det som skjer!

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Ok, takk for info. Det gikk opp for meg etter en stund.

Men det er tydelig at trollene nå misbruker og overtar tilfeldige, anonyme nick i tråder. (Har sett det før.) Det gjør det vanskligere å oppdage dem for brukerne og kjedelig for dem som de snapper nickene til.

Gjest Moderator
Skrevet

Ok, takk for info. Det gikk opp for meg etter en stund.

Men det er tydelig at trollene nå misbruker og overtar tilfeldige, anonyme nick i tråder. (Har sett det før.) Det gjør det vanskligere å oppdage dem for brukerne og kjedelig for dem som de snapper nickene til.

Alle nick som ikke er registrert kan selvfølgelig benyttes av hvem som helst.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nja, det tror jeg ikke. Ikke med mindre personen har gitt fra seg personalia i en eller annen form her, eller identifiserbare e-postadresser.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Alle nick som ikke er registrert kan selvfølgelig benyttes av hvem som helst.

Så egentlig er dette en gylden mulighet til å få anonyme nick til alltid å bruke faste nick :-)

Det hadde vært noe det!

Jada, jeg vet at man kan ha behov for å være anonym innimellom, men likevel, en besnærende tanke :-)

Skrevet

Nja, det tror jeg ikke. Ikke med mindre personen har gitt fra seg personalia i en eller annen form her, eller identifiserbare e-postadresser.

Det er f.eks. noen som sier hva deres arbeidsplass er, og hva slags type arbeid de har. Hvis det er en ganske spesiell type jobb som ikke særlig mange har, og de i tillegg sier hva slags kjønn de har og hvor gamle de er, så tror jeg faktisk jeg skulle klart å finne ut hvem de var, f.eks. ved å kontakte den arbeidsplassen eller sjekke internettsidene deres, hvis jeg virkelig gikk inn for det. Men det gidder jeg jo selvsagt ikke.

Skrevet

Nå er du da litt naiv synes jeg.

Det finnes personer her inne som jeg lett skulle ha kjent igjen hvis jeg hadde bodd i omkrets med dem.

Personer som jeg kunne ha dratt kjensel på er f.eks. dorthe og persille. Når man har vært her inne i noen år så får man tak i stadig nye opplysninger om personene som de legger ut om seg selv. Totalt sett så er det da ingen problem å finne ut hvem de er.

Faktisk har ingen kjent meg igjen her. Folk har lurt på om det er meg de har sett men så har de tatt feil.

Dessuten har jeg lagt ut lite privat, jeg skriver ikke på psyk og ikke noe på seksualitet så noen hemmeligheter har jeg jo :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...