Gå til innhold

anonymitet og DOL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er dumt å utlevere seg til folk man ikke vet hvem er i virkeligheten, dersom man selv ikke er hundre prosent anonym.

Jeg gjorde det her på Dol for noen år siden, fikk kjempekontakt med et par stykker, og var "dum" nok til å aldri treffe vedkommende i virkeligheten.

Sitter fremdeles og lurer på hvem vedkommende er, for trass i at h*n ikke var så ekte som jeg trodde med tanke på navn, adresse, telefonnummer og sånt, så var h*n en av de beste og fortroligste "vennene" jeg har hatt. Savner vedkommende, og lurer på hvordan det står til i dag.

Men altså - vær forsiktig. Det finnes de som oppsøker en, puster og peser på telefonen, står utenfor huset og speider og følger med....

jeg har vært borti den sorten og, og det var skremmende.

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

19

• hare1365380455

9

• Gyda

6

• Ugga Bugga

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Er vel kun "Animal Planet" skal jeg tro ryktene ;o)

*LOL*

Du M.Angelica. Ingen over - ingen ved siden av!

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

*LOL*

Hrmf!

Begynner du også å flørte med M.Angelica nå?

*Bretter opp ermene*

Skrevet

Hrmf!

Begynner du også å flørte med M.Angelica nå?

*Bretter opp ermene*

Så, så. Du er der oppe du også. :-)

Men du må holde med meg i at de snertne kommentarene om hi (hare) og Animal Planet er bare helt konge!

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Så, så. Du er der oppe du også. :-)

Men du må holde med meg i at de snertne kommentarene om hi (hare) og Animal Planet er bare helt konge!

"Men du må holde med meg i at de snertne kommentarene om hi (hare) og Animal Planet er bare helt konge!"

Visst er kommentarene helt konge! Og klart jeg er her og passer på!

M.Angelica er bare helt skjønn, jeg må bare passe på at ikke alle ser det og vil ha tak i henne!

Gjest M.Angelica
Skrevet

*LOL*

*Rødme*

Takker og bukker for fine ord =)

Skrevet

"Men du må holde med meg i at de snertne kommentarene om hi (hare) og Animal Planet er bare helt konge!"

Visst er kommentarene helt konge! Og klart jeg er her og passer på!

M.Angelica er bare helt skjønn, jeg må bare passe på at ikke alle ser det og vil ha tak i henne!

Jeg har jo smiska ofte, jeg. Men jeg gjør det veldig diskret. Klart det. ;o)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Du har nok klart å smiske med henne bak min rygg. *Grrr*

Fra nå av skal jeg passe enda bedre på!

Skrevet

Du har nok klart å smiske med henne bak min rygg. *Grrr*

Fra nå av skal jeg passe enda bedre på!

Gjør det. Husk at det er krevende. Du må _mellom_ linjene. ;-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Du har lagt inn gode aksjer, Gyda!

*Klappe på hodet*

:o)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Gjør det. Husk at det er krevende. Du må _mellom_ linjene. ;-)

*Slanker meg*

Skrevet

Du har lagt inn gode aksjer, Gyda!

*Klappe på hodet*

Hva svarer man til slikt? Med et smil tilbake, tenker jeg.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er f.eks. noen som sier hva deres arbeidsplass er, og hva slags type arbeid de har. Hvis det er en ganske spesiell type jobb som ikke særlig mange har, og de i tillegg sier hva slags kjønn de har og hvor gamle de er, så tror jeg faktisk jeg skulle klart å finne ut hvem de var, f.eks. ved å kontakte den arbeidsplassen eller sjekke internettsidene deres, hvis jeg virkelig gikk inn for det. Men det gidder jeg jo selvsagt ikke.

Jo, det er klart. Hvis en person sier hun jobber i kassa på Narvesen på Oslo Sentralstasjon og at hun er 63 år gammel, er det naturligvis mulig å ta en tur innom for å se henne jobbe.

Men jeg tviler på at de som frykter for sin anonymitet her inne skriver noe sånt. :)

Skrevet

En som er litt forstyrra, og som gidder å sitte og søke i dagesvis på et nick vil sikkert klare å oppspore enkelte her inne. Folk som har vært her i årevis, svart på alle mulige FU´er og fortalt litt og litt om privatlivet sitt vil nok kunne få en "mappe" som er fyldig nok til at en som går inn for det kan finne ut hvem de er. Men nå er det vel heldigvis ikke mange som gidder å ta seg bryderiet...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

For mange år siden gikk jeg ut med en advarsel vedr. å svare på alle FUer som finnes.

Hvilket fylke bor du i, hvilket yrke har du, er du samboer, hva er fornavnet ditt, hvor mange barn har du osv osv er FUer jeg husker fra den siste tiden.

Blant alle brukerene må en regne med at det er noen som ikke har annet å gjøre enn å systematisere slike opplysninger.

Til slutt sitter en med så mange opplysninger at personen bak nicket kan identifiseres.

Tenk deg om før du svarer på alle FUene...

Skrevet

Jeg hadde ikke klart det med deg, fordi jeg rett og slett nesten aldri gidder å lese dine innlegg.(ble du lei deg nå?)

Men jeg interesserer meg for emner innen barnehage og funksjonshemning og derfor er det noen nick jeg leser mer enn andre. Og basert på disse som jeg har tatt som eksempler frem her så ville jeg ikke hatt store problemer med å finne ut identiteten.

OK - da er jeg midt i blinken for deg! Jeg har jo barn, ped.jobb, barnehagebarn, funksjonshemmet barn osv. osv. Finn meg og bevis dine påstander - jeg skal selvfølgelig informere hele (dol)verden om din bragd!

Og jeg har lagt ut MYE info. her altså!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...