Gå til innhold

Ingen mens, negativ test

Anbefalte innlegg

Gjest Mille37

Er i 30-årene og sluttet på pillen i begynnelsen av desember. Har hatt rimelig regelmessig mens etter dette, ca 14 dager etter antatt eggløsning.

Denne syklusen var annerledes i symtomer, selv om de var sterke nok. Ved antatt menstidspunkt fikk jeg bare 2 dråper friskt blod og bittelitt brunlig utflod. Så stoppet det. I dag, 2 dager over antatt menstidspunkt, tester jeg fortsatt negativt. Bortsett fra såre brystvorter og svingende humør (mye mer enn vanlig PMS) så har jeg ingen symtomer.

Om jeg ikke er gravid, hva kan dette være da? Kan jeg fortsatt være gravid selv om test er negativ i dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222535-ingen-mens-negativ-test/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mille37

Om du er 37 (mille37) kan det være overgangsalderen.

Vel, det er ganske uvanlig med så tidlig overgangsalder - ingen i min familie har opplevd det (arvelig). I tillegg tok jeg en del hormonprøver i høst som ikke skulle indikere det. Min mor kom først i overgangsalderen i 50-årene.

Hei!

Du kan godt være gravid, selv om du ennå tester negativt. Symptomene du nevner, passer i alle fall godt med den teorien.

Det kan være at egget festet seg litt sent, og at kroppen din ikke har begynt å produsere høye nok verdier av HCG ennå.

Dersom mensen ikke er kommet innen et par dager, ta en ny test!

Håper den viser det du ønsker den skal gjøre!

Symptomene du nevner kan godt være tegn på graviditet.

Ikke for å være en gledesdreper, men jeg prøvde i nesten 2 år og følte meg gravid flere ganger uten at jeg var det pga annerledes symptomer. Da jeg endelig ble det hadde jeg ingen som helst symptomer annet enn helt vanlige PMS-tegn.

Krysser fingrene for at du tester positivt!!

Annonse

Trine Endsjø, jordmor

Det kan være flere årsaker til det du nå opplever. Det kan tenkes at du er gravid, veldig tidlig vel og merke, men at testen ikke viser positivt resultat ennå. Hvis du ikke begynner å blø snart, kan du ta en ny test. Det kan også tenkes at du har vært begynnende gravid og at du nå er i ferd med å abortere, altså en svært tidlig abort som man under andre omstendigheter kunne kalt forsinket menstruasjon, litt avhengig av om man følger nøye med på syklusen og/eller ønsker å bli gravid etc.

Normalt skal gravitesten vise korrekt resultat ca 14 dager etter eggløsning. Hvis det tar lenger tid, er det fordi eggløsningen var seinere enn antatt. Det skal svært små mengder med hormonet hCG til for at testen skal vise positivt resultat, og derfor er det lite sannsynlig at man er gravid hvis testen nå flere ganger skulle vise negativt resultat.

Jeg ønsker deg lykke til.

Gjest Elextra

Vel, det er ganske uvanlig med så tidlig overgangsalder - ingen i min familie har opplevd det (arvelig). I tillegg tok jeg en del hormonprøver i høst som ikke skulle indikere det. Min mor kom først i overgangsalderen i 50-årene.

Jeg kjenner ingen som har vært i overgangsalderen da de var 37, selv om det nok forekommer. For et par år siden var jeg selv 37 og fikk mitt andre barn (kunne sikkert fått et til i dag, om jeg ønsket).

Lykke til! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...