Gå til innhold

"Jeg bare slo henne, hun er jo ikke dau..."

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1248119.ece

Sjarmerende fyr, no?

Jeg blir så sint at jeg nesten ikke klarer åkontrollere meg....og hvorfor fikk han bare 120 dagers fengsel?? Jenta må vei få ny identitet og gjemme seg på livstid, fra alt av fedre, brødre og fettere...

DISCLAIMER: Ja, jeg VET at slettes ikke alle innvandrere er slik. Og at fulle, norske menn også har dengt opp koner og døtre. Etc. Tillater meg fortsatt å bli enormt oppbragt over tilfeller som dette.

Gjest vioola
Skrevet

enig , helt uforståelig at det er så lave straffer.

forøvrig anbefaler jeg alle og lese dommer på lovdata.no. Der finner man ut at 120 dager for grov mishandling slettes ikke er noen lav straff

Gjest Hanneline
Skrevet

Det er så sykt at jeg vet knapt hva jeg skal si.

Det er kulturen det går på, mange av de mannfolka i de kulturene er jo helt forvrengt i hodet sitt.

Hele den møkka æren står på kvinnene i familien.

Men mannfolka? De gjør hva de vil, selv om det er det mest skamløse man kan tenke seg.

*blir så provosert*

Skrevet

enig , helt uforståelig at det er så lave straffer.

forøvrig anbefaler jeg alle og lese dommer på lovdata.no. Der finner man ut at 120 dager for grov mishandling slettes ikke er noen lav straff

Nei, det er ytterligere deprimerende.. At nesten alle i NOKAS-saken fikk rundt 15 års fengsel, virker litt groteskt til sammenligning...

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Sjukt. Sånne burde utvises. Når han ikke en gang skjønner at han har gjort noe galt, har han ikke noe i vårt samfunn å gjøre.

Stakkars jente. Håper hun får beskyttelse.

Gjest Thekla84
Skrevet

Jah huff! Han skulle vært sendt ut av landet. Er greit nok at norske menn slår konene sine de også, men i irak er det tydligvis mer vanlig ifølge denne mannen. Kvinner er mennesker de også, skal ikke de få lov å være like fri som menn? "norge er mindre konservativt enn han trodde", meg opp i rompa! Vi behandler bare alle mennesker med respekt, både kvinner og menn! Så jeg er absolutt enig med deg!!

Gjest ærlig talt
Skrevet

Tja .... var dette noe nytt da ....

Skrevet

Jah huff! Han skulle vært sendt ut av landet. Er greit nok at norske menn slår konene sine de også, men i irak er det tydligvis mer vanlig ifølge denne mannen. Kvinner er mennesker de også, skal ikke de få lov å være like fri som menn? "norge er mindre konservativt enn han trodde", meg opp i rompa! Vi behandler bare alle mennesker med respekt, både kvinner og menn! Så jeg er absolutt enig med deg!!

Jeg tror vi skal være glade for at vi er mindre konservatuive enn han trodde, ja...

Skrevet

Tja .... var dette noe nytt da ....

Dessverre ikke, men synes dette caset var uvanlig frastøtende, slik det ble beskrevet i Aftenposten...

Ørkenvandreren
Skrevet

He-he, skikkelig kjekkas det. :-)

Og så bebreider han datteren for å ha satt familien i en vanskelig situasjon gjennom anmeldelsen. "Ansvar for egne handlinger" er det noe som heter - men det er neppe han opplyst om.

Hvis det er så ille i Norge for ham (for lite konservativt stod det vel i artikkelen?), så står han fritt til å flytte hjem igjen.

Skrevet

Her gir lovverket en mulighet til å utvise vedkommende fra landet.

Siden dette ikke er første gang han har gjort dette, og det er ganske så tydelig at han ikke ønsker å respektere norske lover og regler, så forstår jeg ikke hvorfor han ikke blir kastet ut.

Med en såpass mild reaksjon som denne dommen faktisk er, så tviler jeg sterkt på at han vil ta noen som helst lærdom av dette - og det er sansynlig at ukulturen vil få leve videre hos denne familien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...