Gå til innhold

Om fryser i leilighet/bruke kjøleskap som fryser

Anbefalte innlegg

Gjest ikke så varm
Skrevet

Lurer på om det går an å bruke et kjøleskap som fryser - dvs. ha det på kaldeste temperatur?

Vi har ingen form for fryser men en fryseboks er for dyr (vi er studenter).

Har surfa litt på finn.no og prøver å finne annonser i avisa, og det er mange små, bille kjøleskap men ingen frysere! Vi kan heller ikke ha en fryser som er større enn et par hundre liter (Plassmangel), og det viktigste er bredden - den kan gjerne være høy, men ikke brei.

Evt. kan man kjøpe fryser og trekke det fra på husleia? Tror dere utleier vil gå med på det? Resten av leiligheta vår er fullt møblert fra før av, vi mangler bare fryser :(

Gjest tuller du eller?
Skrevet

.... tuller du eller ?

Et kjøleskap kjøler, det fryser du ikke.

Om utleier går med på det, det er det vel INGEN her som kan svare på, KUN utleier .....

Skrevet

Dette må du selvfølgelig ta opp med huseier. Du kan ikke regne med at huseier automatisk vil betale for en fryseboks hvis du kjøper en.

Og et kjøleskap kan ikke brukes som fryseboks, nei.

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

Hvis utleier ikke er kontrollfrik kan dere jo prøve med å si at kjøleskapet har tatt kvelden, og tilby dere å kjøpe nytt på utleiers regning, og så kjøpe nytt kjøleskap med frysedel...

Gjest M.Angelica
Skrevet

En fryseboks kan man få ny for rundt 1000-lappen. Hvis dere er flere om det, så blir det vel ikke såå dyrt?

Skrevet

En fryseboks kan man få ny for rundt 1000-lappen. Hvis dere er flere om det, så blir det vel ikke såå dyrt?

Husk - dette er studenter vi snakker om. 1000 kroner rekker jo til MINST to turer på byen ;-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Husk - dette er studenter vi snakker om. 1000 kroner rekker jo til MINST to turer på byen ;-)

He he.. I know.

Men det skader ikke å være edru et par helger. Så kan man benytte tiden til å studere den nye fryseren ;o)

Ørkenvandreren
Skrevet

Svaret på begge spørsmål er nei.

En fryser koster nesten ingenting, så du får ikke sympati fra meg om at dere er studenter.... Nye får du fra drøyt 1000-lappen, brukte får du sikkert nesten kastet etter deg.

Gjest ikke så varmt
Skrevet

Vi er bare to og den billigste fryseboksen vi har funnet koster 1400.. Leia på leiligheten er ganske så dyr så 700 kroner blir faktisk mye når vi har så mange utgifter for tida.

Gjest ikke så varmt
Skrevet

Svaret på begge spørsmål er nei.

En fryser koster nesten ingenting, så du får ikke sympati fra meg om at dere er studenter.... Nye får du fra drøyt 1000-lappen, brukte får du sikkert nesten kastet etter deg.

Javel. Hvor da om jeg tør spørre?

Gjest ikke så varm
Skrevet

Hvis utleier ikke er kontrollfrik kan dere jo prøve med å si at kjøleskapet har tatt kvelden, og tilby dere å kjøpe nytt på utleiers regning, og så kjøpe nytt kjøleskap med frysedel...

Han bor i samme bygg som oss, og dessuten er det innebygd kjøleskap her i "halv-høy" utgave, så det går nok ikke, men ellers takk for forslag:)

Ørkenvandreren
Skrevet

Javel. Hvor da om jeg tør spørre?

Nye får du på Elkjøp fra nærmere 1000-lappen.

Gode brukte finner du på finn.no til både over og under 500,-.

Slutt å syt. ;-)

Skrevet

Tror svaret er nei og nei (men dere kan jo alltids spørre utleier). Ingen av hyblene jeg har bodd på noen gang har hatt fryser, så det er nok ikke standardutrustning. Dere får tak i frysere på FINN for 500,- kroner.

Gjest Turbo Tuppa
Skrevet

Du får aldri et kjøleskaå ned på -18 grader kan du skjønne, i beste fall får du det kanskje ned på -1!

Og hadde jeg vært huseier og leietaker hadde bedt meg kjøpe fryser til dem så hadde jeg bare flirt. Sjekk på finn.no eller et annet nettsted.

Gjest student--xx
Skrevet

Jeg har nettopp investert i en fryser, og jeg vil si med ganske stor sikkerhet at det er økonomisk sett det lureste jeg har gjort i år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...