Gå til innhold

Hvor mye er for mye smertestillende?

Anbefalte innlegg

Gjest vondt i hodet
Skrevet

Jeg tenker på dispril og paracet f.eks.

Jeg prøver å ikke ta for mye migrenemedisiner, men det er ikke lett. Denne uken skulle jeg prøve å ikke ta smertestillende siden jeg tok flere dager i sist uke. (Det var migrenemedisin.) I dag tok jeg dispril; teller dette med eller er det mildt?

Skrevet

Migrenemedisin og smertestillende tabletter er to forskjellige typer medisin med vidt forskjellige virkemidler.

Når det er sagt, så kan normale smertestillende gi hodepine og man kan dermed komme inn i en vond sirkel.

Har du så mye hodepine, så regner jeg med du er i kontakt med lege. Om ikke, så burde du bestille time og snakke med han/henne om medisinbruken din.

Gjest vondt i hodet
Skrevet

Migrenemedisin og smertestillende tabletter er to forskjellige typer medisin med vidt forskjellige virkemidler.

Når det er sagt, så kan normale smertestillende gi hodepine og man kan dermed komme inn i en vond sirkel.

Har du så mye hodepine, så regner jeg med du er i kontakt med lege. Om ikke, så burde du bestille time og snakke med han/henne om medisinbruken din.

Jeg tar vanlig smertestillende veldig sjeldent (0-1 gang pr mnd), og jeg er i kontakt med lege ja.

Skrevet

Jeg tar vanlig smertestillende veldig sjeldent (0-1 gang pr mnd), og jeg er i kontakt med lege ja.

Da kan du fint ta dispril nå som du kutter ned på migrenemedisinen.

Men vanlig smertestillende har aldri hjulpet med når jeg har migrene.

Gjest vondt i hodet
Skrevet

Da kan du fint ta dispril nå som du kutter ned på migrenemedisinen.

Men vanlig smertestillende har aldri hjulpet med når jeg har migrene.

Det hjelper IKKE mot migrenen, men av og til (som i dag) er det nødvendig å ta mot slutten av anfallet. Jeg tok ikke migrenemedisin i går og har hatt vondt migrene nå, så i dag da det begynte å komme seg litt men enda var vondt tok jeg dispril. Da hjalp det litt.

Skrevet

Det hjelper IKKE mot migrenen, men av og til (som i dag) er det nødvendig å ta mot slutten av anfallet. Jeg tok ikke migrenemedisin i går og har hatt vondt migrene nå, så i dag da det begynte å komme seg litt men enda var vondt tok jeg dispril. Da hjalp det litt.

Hvis det hjelper ser jeg ingen grunn til at du ikke skal ta det :)

Stakkars deg som har migrene så ofte. Jeg hadde en dårlig periode for en stund siden, men er heldigvis mye bedre nå. Men jeg trodde jeg skulle bli gal da det holdt på som verst.

Skrevet

Man spiser smertestillende dersom man har vondt og da trenger man det. Derfor er det vanskelig å si at noen spiser for mye eller lite.

Jeg pleier å si hvis noen synes at jeg spiser mye at de er heldige som ikke har smerter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...