Gå til innhold

Arbeidsledig med barn.

Anbefalte innlegg

Gjest bekymrer meg for alt.
Skrevet

Når jeg er ferdig med fødselspermisjonen min ønsker jeg å melde meg arbeidsledig. Jeg er i dag student, men har studert i mange år og har ikke råd til å fortsette å studere. Jeg har hatt jobb ved siden av studiene, så jeg vil få litt dagpenger hvis jeg melder meg arbeidsledig. Jeg har søkt barnehageplass, men tviler på at vi får plass.

Hva gjør jeg så? Har egentlig ikke råd til å betale en dagmamma i tiden jeg er arbeidsledig. Men samtidig er det vel et krav om at jeg kan stille på kort varsel hvis jeg står som arbeidssøker?

Gjest lurer nemlig på det samme
Skrevet

Jeg vil bare abonnere på denne tråden

Skrevet

Du kan søke om stønad til barnetilsyn/barnetillegg gjennom Aetat.

Gjest prust
Skrevet

Da jeg var ferdig med min første fødselepermisjon i 2000, hadde ikke jeg heller jobb. Lurte på det du skriver om her, men jeg gamblet på at jeg ville få noe tid på meg for å ordne barnepass. Altså, jeg valgte å ha gutten hjemme mens jeg var arbeidsledig. Var arbeidsledig fra permisjonen sluttet i begynnelsen av april til slutten av august. Fikk ny jobb i juni med start i slutten av august. Fikk barnehageplass fra 1. august.

Gjest bekymrer meg for alt
Skrevet

Er du enslig mor da?

Er ikke enslig mor, men samboer jobber i et lavtlønnsyrke, og vi er avhengig av at jeg kan betale en del av regningene.

Gjest sandex
Skrevet

Er ikke enslig mor, men samboer jobber i et lavtlønnsyrke, og vi er avhengig av at jeg kan betale en del av regningene.

Huff, da er det ikke enkelt. Men jeg kjenner et par som pga. samlet lav inntekt har fått dekket en prosentdel av bo-kostnader, og dekket barnehageplass + div. andre ting. Det er vel om å gjøre å prøve å sette seg inn i hva du kan ha rett på.. Selv om det tar tid, så kan det lønne seg. Men alt beror vel på hvilken inntekt din samboer da har.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...