arnemedusa Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Hei er en mann som nettopp er blitt utsatt for utroskap. Fikk mistanke og avslørte det selv. Hun har innrømt det, har skjedd bare en gang. Hun har på forhånd bestemt seg for å flytte men ikke på grunn av han. Vi har vel slitt lenge uten at jeg har tatt signalene. Er veldig glad i henne og har sagt at jeg er villig til å glemme det hun har gjort. Føler meg vel kanskje litt medskyldig i det selv. Har vel vært mye sur og sånt. Hun fikk vel masse oppmerksomhet av han typen som ikke jeg har gitt henne. Problemet er at jeg er så veldig veldig glad i henne og ikke ser for meg å bo uten henne. Vi har et barn på 5 år som gjør det ekstra traumatisk. Noen som har noen gode råd om hvordan jeg skal klare å overtale henne til å bli? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222582-utroskap-samlivsbrudd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PandaMiranda Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Det er trist å høre om samlivsbrudd, og særlig med unger i bildet. Likevel har jeg tro på at par som virkelig sliter bør prøve samlivsterapi/ familierådgivning. Hvis hun virkelig har satt seg dette i hodet, kan hun være vanskelig å overtale. Enten er hun stormende forelsket (som av og til kan være forbigående), eller så er hun veldig klar på at hun aldri tror forholdet vil fungere. Hvis hun flytter ut, er det meget mulig at hun etter en stund oppdager at gresset ikke alltid er grønnere på den andre siden av gjerdet. Men det spørs kanskje litt hva som var utgangspunktet for forholdet? Har dere slitt sånn omtrent fra dag 1, eller har dere hatt respekt for hverandre, og vært virkelig glad i hverandre for de personene dere faktisk er? Hvis dere hadde et godt utgangspunkt, kan det kanskje finnes en mulighet for å finne tilbake dit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222582-utroskap-samlivsbrudd/#findComment-1665683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnemedusa Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 Det er trist å høre om samlivsbrudd, og særlig med unger i bildet. Likevel har jeg tro på at par som virkelig sliter bør prøve samlivsterapi/ familierådgivning. Hvis hun virkelig har satt seg dette i hodet, kan hun være vanskelig å overtale. Enten er hun stormende forelsket (som av og til kan være forbigående), eller så er hun veldig klar på at hun aldri tror forholdet vil fungere. Hvis hun flytter ut, er det meget mulig at hun etter en stund oppdager at gresset ikke alltid er grønnere på den andre siden av gjerdet. Men det spørs kanskje litt hva som var utgangspunktet for forholdet? Har dere slitt sånn omtrent fra dag 1, eller har dere hatt respekt for hverandre, og vært virkelig glad i hverandre for de personene dere faktisk er? Hvis dere hadde et godt utgangspunkt, kan det kanskje finnes en mulighet for å finne tilbake dit. Takk for fint svar. Det skal sies at vi har slitt en del økonomisk de siste årene med fare for å miste huset osv. Mest på grunn av at jeg har vært selvstendig næringsdrivende og sliter med gjeld etter det. Rart det der at folk som har penger sier at penger har ingenting å si, mens en som bestandig er blakk tenker penger 24t i døgnet. Vi skal til familieterapaut neste uke. Håper det kan hjelpe oss. Her går det i nervetabletter til den store gullmedalje. Ikke bra.........Det jeg mener er at det er for jævlig at økonomien skal ødelegge alt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222582-utroskap-samlivsbrudd/#findComment-1665705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happyliving Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Man kan ikke overtale noen til noe som helst i et forhold. Du skal ikke ta på deg skylden for hennes utroskap, den må hun ta selv. Utroskap er ALLTID et tegn på at noe er galt i et forhold. Ikke bagatelliser det, det faller tilbake på deg før eller senere uansett. La henne ta ansvar for sine handlinger selv,og ikke unnskyld henne. Hvis hun fremdeles er kvinnen i ditt liv vil hun ønske å komme tilbake til deg, av seg selv, og da er det opp til deg å kjenne etter om det er riktig for deg. Ønsker deg lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222582-utroskap-samlivsbrudd/#findComment-1665727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gærning Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Man kan ikke overtale noen til noe som helst i et forhold. Du skal ikke ta på deg skylden for hennes utroskap, den må hun ta selv. Utroskap er ALLTID et tegn på at noe er galt i et forhold. Ikke bagatelliser det, det faller tilbake på deg før eller senere uansett. La henne ta ansvar for sine handlinger selv,og ikke unnskyld henne. Hvis hun fremdeles er kvinnen i ditt liv vil hun ønske å komme tilbake til deg, av seg selv, og da er det opp til deg å kjenne etter om det er riktig for deg. Ønsker deg lykke til! utroskap er ikke alltid et tegn på at det er noe galt i forholdet , nei. men det er ALLTID et tegn på at personen som gjør dette mangler mye moral og respekt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222582-utroskap-samlivsbrudd/#findComment-1665752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PandaMiranda Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Takk for fint svar. Det skal sies at vi har slitt en del økonomisk de siste årene med fare for å miste huset osv. Mest på grunn av at jeg har vært selvstendig næringsdrivende og sliter med gjeld etter det. Rart det der at folk som har penger sier at penger har ingenting å si, mens en som bestandig er blakk tenker penger 24t i døgnet. Vi skal til familieterapaut neste uke. Håper det kan hjelpe oss. Her går det i nervetabletter til den store gullmedalje. Ikke bra.........Det jeg mener er at det er for jævlig at økonomien skal ødelegge alt. Huff, det er nok ingen enkel sak å slite økonomisk, det sliter sikkert på flere sider av et forhold. Det er liksom en klisjé at penger ikke betyr noe, ja... Men da spørs det vel kanskje hvilke forholdstall man snakker om? Misunner dere ikke, i hvert fall. Dere trenger kanskje en økonomisk snuoperasjon også da, i tillegg til det følelsesmessige? Lykke til hos familierådgiver, i hvert fall! Håper dere får noe ut av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222582-utroskap-samlivsbrudd/#findComment-1665775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happyliving Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 utroskap er ikke alltid et tegn på at det er noe galt i forholdet , nei. men det er ALLTID et tegn på at personen som gjør dette mangler mye moral og respekt. Nemlig - og ergo er det også noe galt med forholdet, som består 50 % av denne personen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222582-utroskap-samlivsbrudd/#findComment-1666241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnemedusa Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Huff, det er nok ingen enkel sak å slite økonomisk, det sliter sikkert på flere sider av et forhold. Det er liksom en klisjé at penger ikke betyr noe, ja... Men da spørs det vel kanskje hvilke forholdstall man snakker om? Misunner dere ikke, i hvert fall. Dere trenger kanskje en økonomisk snuoperasjon også da, i tillegg til det følelsesmessige? Lykke til hos familierådgiver, i hvert fall! Håper dere får noe ut av det. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Innser nok at det er slutten på dette forholdet her. Bare så synd, er s glad i henne men hun bare lyver og lyver i meg. Dumt av meg å spionere men hun lovte meg at hun ikke hadde hatt kontakt med vedkommende siden forrige mandag og at han ikke betyr noe lenger. Hun er visst ferdig med han. Har vært inne på loggen hennes på msn senest i kveld og der har de ganske heftig kontakt. Er så lei av å lurt trill rundt. Vet jeg ikke har no med å sjekke loggen hennes men jeg blir gal og hun lurer meg trill rundt(tror hun). Hva skal jeg gjøre? Jeg ringte også til han på søndag og han lovte meg at det var over. Er det no rart jeg blir sprø?????????? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222582-utroskap-samlivsbrudd/#findComment-1666293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gærning Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Nemlig - og ergo er det også noe galt med forholdet, som består 50 % av denne personen. ahaa.. sånn sett! Men da skjønner jeg hva du mener. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222582-utroskap-samlivsbrudd/#findComment-1666318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PandaMiranda Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Innser nok at det er slutten på dette forholdet her. Bare så synd, er s glad i henne men hun bare lyver og lyver i meg. Dumt av meg å spionere men hun lovte meg at hun ikke hadde hatt kontakt med vedkommende siden forrige mandag og at han ikke betyr noe lenger. Hun er visst ferdig med han. Har vært inne på loggen hennes på msn senest i kveld og der har de ganske heftig kontakt. Er så lei av å lurt trill rundt. Vet jeg ikke har no med å sjekke loggen hennes men jeg blir gal og hun lurer meg trill rundt(tror hun). Hva skal jeg gjøre? Jeg ringte også til han på søndag og han lovte meg at det var over. Er det no rart jeg blir sprø?????????? Sikkert lett å bli forvirret i en sånn fase. Må være både vondt og traurig, det der. Men hvis du kommer til den konklusjon at det ikke er håp, bør du jobbe med å legge det bak deg - sett foten ned og ikke finn deg i alt mulig. Hun har tross alt såret deg kraftig. Hvis det skal være håp, må det komme fra begge kanter, for det vil antakelig bli en stor jobb uansett å rydde opp i et skadet forhold. Det krever mao motivasjon fra begge - umulig ellers, dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222582-utroskap-samlivsbrudd/#findComment-1666404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jeg er der nå... men på andre siden Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Sikkert lett å bli forvirret i en sånn fase. Må være både vondt og traurig, det der. Men hvis du kommer til den konklusjon at det ikke er håp, bør du jobbe med å legge det bak deg - sett foten ned og ikke finn deg i alt mulig. Hun har tross alt såret deg kraftig. Hvis det skal være håp, må det komme fra begge kanter, for det vil antakelig bli en stor jobb uansett å rydde opp i et skadet forhold. Det krever mao motivasjon fra begge - umulig ellers, dessverre. Mannen min, som du, fikk mistanke, og oppdaget tilslutt hva som foregikk. Det tok lang tid før jeg klarte å bryte med denne andre. Har gjort det nå, men det er UTROLIG vanskelig og vondt å vite at man ikke skal ha kontakt med ham igjen.Han har gitt meg ALT av det mannen min ikke har gitt meg de siste årene!!!! (jaja, alt er relativt) Dere menn har en lei tendens til å leve i deres egen verden, uten evne til å se hva samboeren deres faktisk trenger av ømhet og kjærlighet + + +. Vi kvinner har dessverre veldig lett for å forelske oss i andre, dersom vi har en uoppmerksom mann hjemme. Dette fører sjelden noe godt med seg. I mitt tilfelle skjedde dette etter år med "rop om hjelp"... SE meg, TA på meg, SNAKK til meg osv. Men ingen respons. Man skal ikke unnskylde utroskap, men jammen er det ofte manglende omsorg og oppmerksomhet over tid, som fører til utroskap blant kvinner. Menn, derimot, er utro fordi de ønsker spenning.. Økonomien kan tære på et ekteskap, men er ikke alene årsaken til utroskapet... Tror jeg Ønsker dere uansett Lykke til! Håper dere finner ut av det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222582-utroskap-samlivsbrudd/#findComment-1666471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PandaMiranda Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Mannen min, som du, fikk mistanke, og oppdaget tilslutt hva som foregikk. Det tok lang tid før jeg klarte å bryte med denne andre. Har gjort det nå, men det er UTROLIG vanskelig og vondt å vite at man ikke skal ha kontakt med ham igjen.Han har gitt meg ALT av det mannen min ikke har gitt meg de siste årene!!!! (jaja, alt er relativt) Dere menn har en lei tendens til å leve i deres egen verden, uten evne til å se hva samboeren deres faktisk trenger av ømhet og kjærlighet + + +. Vi kvinner har dessverre veldig lett for å forelske oss i andre, dersom vi har en uoppmerksom mann hjemme. Dette fører sjelden noe godt med seg. I mitt tilfelle skjedde dette etter år med "rop om hjelp"... SE meg, TA på meg, SNAKK til meg osv. Men ingen respons. Man skal ikke unnskylde utroskap, men jammen er det ofte manglende omsorg og oppmerksomhet over tid, som fører til utroskap blant kvinner. Menn, derimot, er utro fordi de ønsker spenning.. Økonomien kan tære på et ekteskap, men er ikke alene årsaken til utroskapet... Tror jeg Ønsker dere uansett Lykke til! Håper dere finner ut av det! (Hei, du sendte visst dette til meg... Hvis han leser tråden, ser han det sikkert, men hvis han bare sjekker "svar til meg"-boksen, får han det ikke...) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222582-utroskap-samlivsbrudd/#findComment-1666487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 For det første: Det er IKKE din feil at HUN er utro. Det er HUN som velger å ta det steget, i stedet for å enten forsøke å ta initiativ til å ordne deres forhold - eller å avslutte forholdet deres, før hun "gikk videre". Dette er hennes valg, ikke dine - og du bærer dermed ikke skyld for utroskapet. Du må selvsagt derimot ta DIN del av skylda for at forholdet deres ikke var av det beste. Et brudd er alltid traumatisk, spesielt dersom barn er involvert. Dersom du tror at det finnes et lite håp om at dere kan finne tilbake til hverandre, ville jeg foreslått å få hjelp til å bedre forholdet, lære å kommunisere bedre og bearbeide utroskapet - ved f.eks å ta kontakt med familievernkontoret i kommunen din. Dersom hun ikke er villig til å jobbe med forholdet deres, så håper jeg dere begge klarer å sette såre følelser til side og klarer å samarbeide godt om barnet deres! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222582-utroskap-samlivsbrudd/#findComment-1666498 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jeg er der nå... men på andre siden Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Mannen min, som du, fikk mistanke, og oppdaget tilslutt hva som foregikk. Det tok lang tid før jeg klarte å bryte med denne andre. Har gjort det nå, men det er UTROLIG vanskelig og vondt å vite at man ikke skal ha kontakt med ham igjen.Han har gitt meg ALT av det mannen min ikke har gitt meg de siste årene!!!! (jaja, alt er relativt) Dere menn har en lei tendens til å leve i deres egen verden, uten evne til å se hva samboeren deres faktisk trenger av ømhet og kjærlighet + + +. Vi kvinner har dessverre veldig lett for å forelske oss i andre, dersom vi har en uoppmerksom mann hjemme. Dette fører sjelden noe godt med seg. I mitt tilfelle skjedde dette etter år med "rop om hjelp"... SE meg, TA på meg, SNAKK til meg osv. Men ingen respons. Man skal ikke unnskylde utroskap, men jammen er det ofte manglende omsorg og oppmerksomhet over tid, som fører til utroskap blant kvinner. Menn, derimot, er utro fordi de ønsker spenning.. Økonomien kan tære på et ekteskap, men er ikke alene årsaken til utroskapet... Tror jeg Ønsker dere uansett Lykke til! Håper dere finner ut av det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222582-utroskap-samlivsbrudd/#findComment-1666622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnemedusa Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 (Hei, du sendte visst dette til meg... Hvis han leser tråden, ser han det sikkert, men hvis han bare sjekker "svar til meg"-boksen, får han det ikke...) Har vel bestemt meg nå. Vi får vel flytte ifra hverandre og selge huset. Vet at hun fortsatt har kontakt med han. Skal spørre henne om hun tenkte på datteren sin når hun lå der og hadde seg...... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222582-utroskap-samlivsbrudd/#findComment-1666898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PandaMiranda Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Har vel bestemt meg nå. Vi får vel flytte ifra hverandre og selge huset. Vet at hun fortsatt har kontakt med han. Skal spørre henne om hun tenkte på datteren sin når hun lå der og hadde seg...... Lykke til, det må være tøft å gå igjennom. Ta godt vare på datteren din. Håper ting blir bedre hvis du en dag velger å gå inn i et nytt forhold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222582-utroskap-samlivsbrudd/#findComment-1667106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Mannen min, som du, fikk mistanke, og oppdaget tilslutt hva som foregikk. Det tok lang tid før jeg klarte å bryte med denne andre. Har gjort det nå, men det er UTROLIG vanskelig og vondt å vite at man ikke skal ha kontakt med ham igjen.Han har gitt meg ALT av det mannen min ikke har gitt meg de siste årene!!!! (jaja, alt er relativt) Dere menn har en lei tendens til å leve i deres egen verden, uten evne til å se hva samboeren deres faktisk trenger av ømhet og kjærlighet + + +. Vi kvinner har dessverre veldig lett for å forelske oss i andre, dersom vi har en uoppmerksom mann hjemme. Dette fører sjelden noe godt med seg. I mitt tilfelle skjedde dette etter år med "rop om hjelp"... SE meg, TA på meg, SNAKK til meg osv. Men ingen respons. Man skal ikke unnskylde utroskap, men jammen er det ofte manglende omsorg og oppmerksomhet over tid, som fører til utroskap blant kvinner. Menn, derimot, er utro fordi de ønsker spenning.. Økonomien kan tære på et ekteskap, men er ikke alene årsaken til utroskapet... Tror jeg Ønsker dere uansett Lykke til! Håper dere finner ut av det! Det er en vanlig forklaring, og den blir ikke mindre idiotisk med tiden. Jeg hadde ikke hatt et snev av forståelse for noe slikt - uansett om årsakene var åpenbare nok. Voksne folk som ikke er ærlige nok til å gå ut av et forhold, stille ultimatum e.l., gir fra seg retten til særlig god behandling i så henseende. Mener jeg. "............................................" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222582-utroskap-samlivsbrudd/#findComment-1669853 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Hun var fra før i ferd med å gå ut av forholdet? Og så oppdaget du utroskapen? Hvis du skulle klare å overtale henne til å bli, så vil du mest sannsynlig bare skape problemer for deg selv på sikt. Hvorfor i all verden skulle hun ikke gjøre noe slikt igjen, fem år senere, når forholdet igjen begynte å skrante? Nei, la henne dra, og gi henne gjerne skyss til flyplassen/togstasjonen/e.l. "............................................" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222582-utroskap-samlivsbrudd/#findComment-1669854 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Nemlig - og ergo er det også noe galt med forholdet, som består 50 % av denne personen. Det blir ikke riktig, logisk sett. Selv om jeg skjønner at du tror det blir riktig å si det sånn :-) ".........................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222582-utroskap-samlivsbrudd/#findComment-1669855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.