Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Noord

Er så fryktelig lei meg!

Jeg kan bli så sint.Kan bli sint ellers også, men når jeg har drukket mister jeg fullstendig kontrollen.

Jeg skjeller samboeren min ut for å være både egoist og drittsekk, og trekker alt inn som jeg kan finne på å være sint for.

I det siste er det blitt verre, i den forstand at sist helg hadde jeg "snudd opp-ned" på et rom og han forteller også at jeg har slått ham.

Jeg husker ikke dette, men forstår jo hvor forferdelig dette må være for ham. Nå sier han altså at han ikke vet om han kan leve med meg. Og det skjønner jeg godt! Men inntil nå har jeg vel ikke helt forstått HVOR ille det var. Jeg hadde i hvert fall ikke skjønt at jeg nesten stod med kofferten i handa....!!

Nå er jeg der at jeg er kjemperedd for å miste ham og ser kanskje for første gang klart at det er han jeg vil dele livet mitt med. Han vil også gjerne det med meg, men er redd for disse episodene. Og jeg skjønner ham godt! Det må være forferdelig! Og jeg får så utrolig vondt i meg ved tanken på å ha gjort ham så vondt!! Jeg elsker ham jo!!!

Nå har jeg foreslått at jeg slutter å drikke, jeg er livredd for at dette skal skje igjen. Han mener at det er noe urealistisk, da vi jo av og til vil komme til å dra i selskap etc.. Han mener også at jeg har snakket om dette tidligere. Etter min mening er det ikke tilfelle. Jeg har kanskje sagt at huff, det bør ikke skje igjen. Men jeg har ikke skjønt hvor stort dette problemet var!

Jeg er villig til å gjøre hva det skulle være for å overbevise ham om at det ikke skal skje igjen. Jeg er kjemperedd!! Jeg er jo ikke slik!! Det har tydeligvis skjedd med jevne mellomrom de siste par årene. Men jeg har vel oftest våknet med tanken om at andre også så litt gjennom fingrene med det som skjedde i fylla...

Kan noen hjelpe meg her?

Har ikke hatt problemer med dette i tidligere forhold.

Vi har vært sammen vel 3 år og er rundt 30 begge to.

Vil så gjerne oppføre meg og behandle samboeren slik han fortjener!! ELSKER ham jo!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222590-sint-i-fylla/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Noord

Noen mennesker bør rett og slett ikke drikke. Har sett det mange ganger. Stort sett gutter. Ellers kjernekarer mister hue og blir idioter i fylla.

Du tåler ikke alkohol og må ta konsekvensene av det.

Er enig med dere!!

Men han synes ikke svaret er så enkelt som det. Og mener det ikke er gjennomførbart...

Et annet spørsmålstegn er jo at det er BARE sammen med han -og heller ikke hver gang- at jeg blir sint. Ellers er jeg bare trivelig og gøy nå jeg har drukket.

Hvordan kan dette ha seg....???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222590-sint-i-fylla/#findComment-1665640
Del på andre sider

Gjest PandaMiranda

Er enig med dere!!

Men han synes ikke svaret er så enkelt som det. Og mener det ikke er gjennomførbart...

Et annet spørsmålstegn er jo at det er BARE sammen med han -og heller ikke hver gang- at jeg blir sint. Ellers er jeg bare trivelig og gøy nå jeg har drukket.

Selvfølgelig er det gjennomførbart.

Hva er problemet? Er han eller du flau for å si åpent at du ikke drikker? At de skal få vite om disse episodene?

Du velger selv hvor åpen du evt. vil være, men å fortelle at du ikke takler/ tåler alkohol burde egentlig være en grei sak. Kan godt skjønne at man kan grue seg til å fortelle det sånn de første gangene, men:

Det finnes langt verre og vanskeligere ting folk har måttet erkjenne og stå fram med. Og tro meg: Det står respekt av en person som tar ansvar for sin egen atferd.

Nok en gang: Du bestemmer selv hvor mye du evt. vil si.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222590-sint-i-fylla/#findComment-1665663
Del på andre sider

Gjest Noord

Selvfølgelig er det gjennomførbart.

Hva er problemet? Er han eller du flau for å si åpent at du ikke drikker? At de skal få vite om disse episodene?

Du velger selv hvor åpen du evt. vil være, men å fortelle at du ikke takler/ tåler alkohol burde egentlig være en grei sak. Kan godt skjønne at man kan grue seg til å fortelle det sånn de første gangene, men:

Det finnes langt verre og vanskeligere ting folk har måttet erkjenne og stå fram med. Og tro meg: Det står respekt av en person som tar ansvar for sin egen atferd.

Nok en gang: Du bestemmer selv hvor mye du evt. vil si.

Vel, av og til lurer jeg på om det er han som "får meg" til å oppføre meg slik...

Vil ikke skylde på ham, men det skjer jo ellers aldri...

Det jeg prøver å si; kanskje er det forholdet som ikke tåler det..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222590-sint-i-fylla/#findComment-1665668
Del på andre sider

Annonse

Gjest PandaMiranda

Vel, av og til lurer jeg på om det er han som "får meg" til å oppføre meg slik...

Vil ikke skylde på ham, men det skjer jo ellers aldri...

Det jeg prøver å si; kanskje er det forholdet som ikke tåler det..?

Du må selv ta ansvar for din egen atferd. Det nytter ikke å skylde på andre for den.

Hvis du blir sint på ham for et eller annet, er det selvfølgelig en ærlig sak, men det kan ikke løses på utagerende måter. Du har lov til å si din mening og krangle med ham, men din egen impulskontroll er det bare du selv som kan styre.

Hvis du klarer å holde dette i sjakk ved å unngå alkohol, er det sikkert en prima løsning. En annen mulighet er å oppsøke terapeut, og se om du kan lære deg den nødvendige impulskontrollen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222590-sint-i-fylla/#findComment-1665686
Del på andre sider

Er enig med dere!!

Det er ikke han som avgjør om dette er gjennomførbart, det er du. Og hvorfor i all verden skulle du ikke kunne unngå å drikke? Det er jo bare å la det være, selskap/fest eller ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222590-sint-i-fylla/#findComment-1665704
Del på andre sider

Noen mennesker bør rett og slett ikke drikke. Har sett det mange ganger. Stort sett gutter. Ellers kjernekarer mister hue og blir idioter i fylla.

Du tåler ikke alkohol og må ta konsekvensene av det.

hmm, leste for litt siden her på dol at det var flere her inne som flippa ut og kasta gjenstander gjennom lufta, og det i edru tilstand.

Jeg tørr ikke tenke på hva de gjør i fylla, men men. Her på forumet er de selvsakt tamme hehe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222590-sint-i-fylla/#findComment-1665796
Del på andre sider

Gjest tilregnelig

Slutt og drikk! Ingen har dødd av å delta i selskap o.l uten å drikke. Kjedelig? Ja, det kan jeg godt tenke meg at det er, men det burde du velegentlig ha tenkt på før. Dessuten, drikker du så høres det ut som evt fester o.l har en tendes til å ende i skandale mtp deg og kjæresten (og sikkert litt flaut ettersom andre folk får det med seg gang på gang). Og når du i tillegg har funnet ut at det er kjæresten din du vil tilbringe resten av livet med, og han ikke godtar dette (noe han heller ikke bør gjøre), så er vel valget ganske enkelt:

Kjedelig selskap (som kanskje skjer max en gang i uka?) eller skandale og ingen kjæreste? ( På heltid). Velger du alkoholen her, vil jeg nok antyde at du har et annet problem...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222590-sint-i-fylla/#findComment-1665799
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Er enig med dere!!

Jeg kan jo ikke svare på det her. Vet jo ingenting om dere.

Men i hovedinnlegget ditt får jeg inntrykk av at det er alkoholen som er problemet, og hvis det er tilfellet bør du kutte ut alkoholen.

Det kan naturligvis være noe mer som ligger bak dine utbrudd, men det vet du rimelig sikkert mer om enn jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222590-sint-i-fylla/#findComment-1665893
Del på andre sider

Annonse

Gjest Amused

Hvis han ikke tror løsningen er å slutte helt, så hvorfor ikke i alle fall begrense drikkingen din, evt. type alkohol, når dere først er på fest?

Hvis du har så dårlig samvittighet og er redd for å miste ham etter utbruddene i fylla, så burde det være nok til at du ikke gjør det igjen :) Bare tenk over det på forhånd før du begynner å drikke, og si til deg selv at du ikke skal ødelegge for ham denne kvelden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222590-sint-i-fylla/#findComment-1666596
Del på andre sider

Gjest Noord

Jeg kan jo ikke svare på det her. Vet jo ingenting om dere.

Men i hovedinnlegget ditt får jeg inntrykk av at det er alkoholen som er problemet, og hvis det er tilfellet bør du kutte ut alkoholen.

Det kan naturligvis være noe mer som ligger bak dine utbrudd, men det vet du rimelig sikkert mer om enn jeg.

Takk for svar!

Jo, det er klart det er ting som plager meg i forholdet som ligger til grunn for utbruddene mine. Er gjerne de samme tingene som kommer igjen. Føler meg så utrolig frustrert ift enkelte ting som jeg synes han ikke tar alvorlig nok. Eller at han ikke ta mine meninger alvorlig nok!

Prøver jo å prate med ham om ulike ting, men han er ikke flink til å prate om slikt.

Også går vi på fest, også gjør eller sier han noe som får meg til å synes at han ikke tar nok hensyn til meg og da kommer hele jævla dritten.....

All frustrasjonen kommer til overflaten og pga alkoholen tar følelsene overhånd.

Så ja, det er klart ting som ligger til grunn for mine utbrudd!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222590-sint-i-fylla/#findComment-1668231
Del på andre sider

Slutt og drikk! Ingen har dødd av å delta i selskap o.l uten å drikke. Kjedelig? Ja, det kan jeg godt tenke meg at det er, men det burde du velegentlig ha tenkt på før. Dessuten, drikker du så høres det ut som evt fester o.l har en tendes til å ende i skandale mtp deg og kjæresten (og sikkert litt flaut ettersom andre folk får det med seg gang på gang). Og når du i tillegg har funnet ut at det er kjæresten din du vil tilbringe resten av livet med, og han ikke godtar dette (noe han heller ikke bør gjøre), så er vel valget ganske enkelt:

Kjedelig selskap (som kanskje skjer max en gang i uka?) eller skandale og ingen kjæreste? ( På heltid). Velger du alkoholen her, vil jeg nok antyde at du har et annet problem...

"Slutt og drikk! Ingen har dødd av å delta i selskap o.l uten å drikke. Kjedelig? Ja, det kan jeg godt tenke meg at det er, men det burde du velegentlig ha tenkt på før"

Eh...litt motstridende, vel. Her er det jo åpenbart snakk om å miste kontrollen helt ubevisst, og da er det naturlig nok ikke noe man kan ha "tenkt på før". Men jeg er enig i at det finnes kun én løsning på slikt: Slutte å drikke helt.

".........................................."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222590-sint-i-fylla/#findComment-1669849
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...