Gå til innhold

Svigerfar og penger...

Gjest kanskje ikke trygdespørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså: Svigerfar sitter i rullestol. Er enkemann. Eier et hus han ikke kan bo i (trapper etc). Han har nettopp flyttet inn til min manns søster. Ønsker ikke å selge huset. Men når har eier et hus har han jo formue og får ikke bostøtte etc.

Så til saken: min svigerinne vil at jeg og min mann skal få overført svigerfars hus i vårt navn... Da slipper svigerfar å skatte for det, og vil få bostøtte etc. Men da må jo VI skatte for et hus vi jo ikke egentlig eier?

Herregud for ei smørje. Mannen min har bare sagt ja og ha til søstera si som styrer hele showet, Han kan ikke forklare hva han har sagt ja til.

KAN han si ja til noe sånt uten konas (mitt) samtykke? Ser ingenting positivt med dette her, og tviler på om det i det hele tatt er lovlig?

Noen som vet og har noen tips til meg?

Skrevet

Selvfølgelig kan han si ja til det.

Slik du beskriver saken, dreier det seg om å FÅ huset - hvorfor skulle det være et problem?

Går ut fra at dere kan leie det ut, og få inntekter på det på den måten.

Skrevet

Selvfølgelig kan han si ja til det.

Slik du beskriver saken, dreier det seg om å FÅ huset - hvorfor skulle det være et problem?

Går ut fra at dere kan leie det ut, og få inntekter på det på den måten.

Nei, det dreier seg absolutt ikke om å få huset. Det skal kun stå i vårt navn, sånn at han ikke har noen "formue", ikke eier noen ting.

De er jo to søsken som evt skulle ha delt på pengene v evt salg, mye ryddigere syns jeg, enn denne proforma-greien, som jo vil gi oss økte utgifter og ikke noe ordentlig avtale, "skriftlig" liksom...

Skrevet

Nei, det dreier seg absolutt ikke om å få huset. Det skal kun stå i vårt navn, sånn at han ikke har noen "formue", ikke eier noen ting.

De er jo to søsken som evt skulle ha delt på pengene v evt salg, mye ryddigere syns jeg, enn denne proforma-greien, som jo vil gi oss økte utgifter og ikke noe ordentlig avtale, "skriftlig" liksom...

Men hvis huset står i deres navn, er det jo dere som eier det.

Gjest fattiglusa
Skrevet

Dette tror jeg ikke du skal gå med på, med mindre dere kan leie det ut og få leieinntektene. Ellers må svigerfar gi dere en slags forsikring på at han skal ta de utgiftene som eventuelt dukker opp. Men det er kanskje ikke til å stole på?

• 2 uker senere...
skorpionfisken
Skrevet

Hvis huset skrives over på dere sånn at det skal stå i deres navn så er huset deres det. Det har din svigerfar full rett til å gjøre så lenge han er ved sine fulle fem (og ikke sitter i uskiftebo etter din svigermor). Hvis han gjør så, så er huset deres 100% og hans søsken som har lagt opp til dette har ingenting de skulle ha sagt den dagen svigerfar dør. Da har dere ett hus dere kan selge eller leie ut, og de andre søsknene har ikke det.

Lurer på om din svigersøster skjønner hva hun legger opp til.

Huset kan ikke stå i deres navn uten at dere eier det, så enkelt er det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...