Gå til innhold

Anonymitet og sårbare personer spesielt på forum for psykiatri

Anbefalte innlegg

kykkeliky1365380960
Skrevet

Tror det er mange som vegrer seg for å skrive på DOL når det spekuleres så mye over om anonymiteten er sikker.

Er for så vidt enig i at man selv må ta ansvaret for hvilke eventuelle gjenkjennende opplysninger man kommer med.

Ser at Webmaster har kommet på banen. Bra! Selv om en sikkert kan lese om regelverket og personvern er det vel på sin plass med presiseringer.

Mvh,

Skrevet

Kan du ikke gi deg med dette maset da? Det er jo DEG man blir nervøs av -du planter jo frykt!

Grunnløs frykt!

Skrevet

Da er det vel bare å anonymisere innleggene sine da, eller holde seg langt vekk fra hele internetten.

Gjest Persille
Skrevet

Ja, la oss endelig ta en ny tråd med debatt om hvem som er webbis, hvem som chatter med hvem på msn, hvilke nick h*n bruker privat - og ikke minst, hva har vi avslørt som ikke må videre...

*skummelhaisommerstemme* dudududududududu

kykkeliky1365380960
Skrevet

Hva konkret ønsker du presisert?

Egentlig skrev jeg dette fordi jeg ikke ønsket å gå inn i diskusjonen vedrørende temaet "anonymitet og DOL", men tenker at man kan jo begynne å lure litt... Synes det er synd for de som har nytte av DOL men som kanskje vegrer seg for å skrive inn.

Men,men det er jo ytringsfrihet... Samt ansvar for eget velbefinnende.

Lurer ikke på noe spesifikt som jeg kommer på, både Webmaster og NHD har kommet med kommentarer som jeg syntes var på sin plass. Er vel ikke mer å si? Antar at dette temaet dukker opp fra tid til annen!

Finnes sikkert noen som har stor interesse av å sanke opplysninger og "legge sammen to og to", de om det.

Likevel må jeg innrømme at jeg selv blir noe usikker når det skrives så mye om temaet... Jeg tar nå mine egne forhåndsregler og ansvar generelt når det gjelder datamaskinbruk (prøver!) og kontakt over nettet. Videre velger jeg selv å være innom DOL!

Er det noen av de ansatte på DOL som bryter reglene for det være en sak for seg (bekymrer meg ikke for det).

LURER PÅ NOE ANNET I SAMME SLENGEN:

Blir nick slettet etter en viss tid av det de ikke har vært i bruk på lenge? Får iallfall ikke logget på med det eller tilhørende mail adr. Passordet stemmer med det opprinnelige når jeg etterspør det!

Stemmer det at det ikke går an å søke på forfatter (prøvde det ifht gml nick)? Forøvrig synes jeg det er et bra tiltak vedrørende anonymiserings debatten i så tilfelle!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...