Gå til innhold

Skal jeg utnytte svigermor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor vil ha oss til England i påsken - uansett pris. Hun forlanger til og med at vi flyr til Heathrow, så billigselskaper er utelukket.

Squishy er nå syv måneder og jeg sitter og spekulerer på om jeg skal bestille eget flysete til han. Ikke fordi han kan sitte alene, men fordi vi da får en mye mer behagelig flytur med ekstra plass til alle tingene hans osv.

Men det er kanskje litt sleipt? Virker jo ikke som om penger er et problem, samtidig ville jeg jo aldri ha bestilt ekstra plass til han om jeg selv betalte.

Hva synes dere? Skal jeg utnytte svigermor? ;)

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

33

• tonie

5

• kizmiaz

4

• Logitechmusa

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Blondetopp
Skrevet

Nei. Om du mener at du må ha et ekstra sete til ham, så ringer du din svigermor, og spør henne om det er greit.

Hun regner nok med at han reiser gratis, for det gjør jo alle opp til 2 år.

Gjest hos oss
Skrevet

Hvor mye må dere ut med for et sete, da?

Og hvor mange er dere som reiser (voksne / barn)?

På en såpass kort flytur, så trenger dere ikke ha med så mye håndbaggasje som tar plass, baby puppes under takeoff og landing, så jeg ser ikke helt behovet for sete.

For en lenger tur ville jeg absolutt tatt det ekstra setet, men til en så kort tur ville jeg sett an prisen, selv om det ble betalt av en annens lommebok.

Eller hvis du reiser alene som voksen, da er det greit å ha et ekstra sete når man ikke har noen flere fang å fordele barna på.

Skrevet

Hvor mye må dere ut med for et sete, da?

Og hvor mange er dere som reiser (voksne / barn)?

På en såpass kort flytur, så trenger dere ikke ha med så mye håndbaggasje som tar plass, baby puppes under takeoff og landing, så jeg ser ikke helt behovet for sete.

For en lenger tur ville jeg absolutt tatt det ekstra setet, men til en så kort tur ville jeg sett an prisen, selv om det ble betalt av en annens lommebok.

Eller hvis du reiser alene som voksen, da er det greit å ha et ekstra sete når man ikke har noen flere fang å fordele barna på.

Vi er to voksne og det vil koste 1500 ekstra for et sete til han. Flybillettene for oss koster i hvert fall det dobbelte.

Han får ikke pupp, så vi må ha med flasker, varmt vann og melkepulver nok til nesten hele dagen (på grunn av kjøring). Blir en litt stor bag med alle tingene hans. Med jakker og våre ting i tillegg, så blir det knotete. Ved tidligere flyturer har vi fått et ekstra sete fordi det ikke har vært fullt, men i påskeferien kan det bli litt skummelt å satse på.

Jeg vil forresten ikke lure svigermor, men si at vi bestiller et sete til han.

Skrevet

Nei, ærlig talt! *rødmer*

Jeg blir flau på dine vegne - at det går an å tenke tanken engang!

Hvis det er så om å gjøre med et ekstra sete så betaler du det selv - uten å si noe til svigermor, selvsagt!

Forstår ikke problemet heller, da. Den korte flyturen... Har flydd mye helt alene og langt med barn på fanget - no problem.

Gjest Marres
Skrevet

Som de fleste andre oppegående kvinner er hun nok i besittelse av en kvinne's teft, sjansen for at hun gjennomskuer deg er stor. Selv om dette sikkert ikke aldri blir brukt mot deg, er svigermor grei å ha på sin side.

Ærlighet varer lengst, så snakk med henne og si at du er bekymret for flyturen; redd for at det bli trangt, ubehagellig og at minsten dermed blir urolig. Eller hvis du ikke har et så nært forhold til henne, få din mann/samboer e.l til å gjøre det. Som sagt, ærlighet varer lengst...

Gjest Ærlig talt
Skrevet

Jeg gremmes, og skjemmes rett og slett på dine vegne.

Selvsagt skal du ikke lure 1500 kr ut av svigermor, eller hvem som helst andre for den saks skyld.

Bare at du vurderer der forteller endel.... :-(

Skrevet

Ikke uten å spørre henne først.

Jeg ville ikke ha gjort det for en såpass kort tur, men jeg har heller ikke hatt noen (sviger)mor som har bodd utenlands og "forlangt" besøk :-)

Skrevet

Helt enig med laban. Jeg ville ikke gjort det uten å snakke med svigermor først. Hadde ellers ikke prioritert det på en så kort tur.

Vi skal til USA i sommer, og lillebror vil da være 8 mnd. Vi vurderer å kjøpe ekstra sete til ham.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke du bør gjøre.

Gjest Liza i London
Skrevet

Vi er to voksne og det vil koste 1500 ekstra for et sete til han. Flybillettene for oss koster i hvert fall det dobbelte.

Han får ikke pupp, så vi må ha med flasker, varmt vann og melkepulver nok til nesten hele dagen (på grunn av kjøring). Blir en litt stor bag med alle tingene hans. Med jakker og våre ting i tillegg, så blir det knotete. Ved tidligere flyturer har vi fått et ekstra sete fordi det ikke har vært fullt, men i påskeferien kan det bli litt skummelt å satse på.

Jeg vil forresten ikke lure svigermor, men si at vi bestiller et sete til han.

Regner med at den lange kjoringen er i Norge,for her kan det vel knapt ta hele dagen?

Varmt vann faar du paa flyet.

Extra sete ogsaa hvis mulig,men selvsagt paa de store utreisedagene kan det vel vaere vanskelig. Men er der illetter igjen da?

jeg reiser ofte mellom London og Norge,alene...og etterhvert er det litt med fire barn. Har aldri hatt problem med for liten plass....

Skrevet

Regner med at den lange kjoringen er i Norge,for her kan det vel knapt ta hele dagen?

Varmt vann faar du paa flyet.

Extra sete ogsaa hvis mulig,men selvsagt paa de store utreisedagene kan det vel vaere vanskelig. Men er der illetter igjen da?

jeg reiser ofte mellom London og Norge,alene...og etterhvert er det litt med fire barn. Har aldri hatt problem med for liten plass....

Nei, den lange kjøringen er i England. Bor et stykke utenfor London og trafikken er grusom. Men det tar jo også noen timer fra vi må dra hjemmefra til flyet går.

Skrevet

Nei, ærlig talt! *rødmer*

Jeg blir flau på dine vegne - at det går an å tenke tanken engang!

Hvis det er så om å gjøre med et ekstra sete så betaler du det selv - uten å si noe til svigermor, selvsagt!

Forstår ikke problemet heller, da. Den korte flyturen... Har flydd mye helt alene og langt med barn på fanget - no problem.

Jeg tullet litt, da ;) Jeg skulle selvfølgelig spørre henne om det var greit og slik jeg beskrev det, så vil jo hun si ja. Penger nok. Men er det verdt det var spørsmålet :)

Skrevet

Det er veldig sleipt, synes jeg. Hvis du måtte betale selv hadde du ikke bestilt ekstra sete sier du, så da synes jeg du skal spare svigermor for den utgiften. Synes hun høres grei ut. Man skal ikke utnytte folk som er snille.

Skrevet

Som de fleste andre oppegående kvinner er hun nok i besittelse av en kvinne's teft, sjansen for at hun gjennomskuer deg er stor. Selv om dette sikkert ikke aldri blir brukt mot deg, er svigermor grei å ha på sin side.

Ærlighet varer lengst, så snakk med henne og si at du er bekymret for flyturen; redd for at det bli trangt, ubehagellig og at minsten dermed blir urolig. Eller hvis du ikke har et så nært forhold til henne, få din mann/samboer e.l til å gjøre det. Som sagt, ærlighet varer lengst...

Ja, jeg vil selvfølgelig snakke med henne. Bare tulla ang. utnytting :) Samtidig hadde jeg aldri betalt for det selv, så synes det er flaut å spørre når hun betaler.

Skrevet

Jeg gremmes, og skjemmes rett og slett på dine vegne.

Selvsagt skal du ikke lure 1500 kr ut av svigermor, eller hvem som helst andre for den saks skyld.

Bare at du vurderer der forteller endel.... :-(

Jeg tulla :) Problemet var heller om jeg skulle be om noe som er luksus og jeg ikke hadde vært villig til å betale for selv :)

Skrevet

Ikke uten å spørre henne først.

Jeg ville ikke ha gjort det for en såpass kort tur, men jeg har heller ikke hatt noen (sviger)mor som har bodd utenlands og "forlangt" besøk :-)

Jeg ville ikke betalt for det selv heller. Men så synes jeg det er luksus å fly til Heathrow, som krever et dyrt flyselskap. Og da kan vi jo gjøre det mer behagelig for oss selv, om hun har råd til det.

Skrevet

Helt enig med laban. Jeg ville ikke gjort det uten å snakke med svigermor først. Hadde ellers ikke prioritert det på en så kort tur.

Vi skal til USA i sommer, og lillebror vil da være 8 mnd. Vi vurderer å kjøpe ekstra sete til ham.

Ja, skjønner det om dere skal helt til USA.

Det er et tvilstilfelle, men vi har hatt helt grusomme flyturer med Squishy så langt. Og sambo gruer seg noe helt forferdelig, siden han alltid ender opp med å bli kastet opp på ;)

Skal selvfølgelig spørre svigermor før jeg bestiller :)

Skrevet

Det er veldig sleipt, synes jeg. Hvis du måtte betale selv hadde du ikke bestilt ekstra sete sier du, så da synes jeg du skal spare svigermor for den utgiften. Synes hun høres grei ut. Man skal ikke utnytte folk som er snille.

Snill og snill... Hun sa at enten så _må_ hun komme og besøke oss og bo her (et soverom), eller så får vi komme og besøke henne. Og da har vi ikke mye valg. Egentlig skulle vi besøke min familie i påsken.

Og jeg mente selvfølgelig at jeg skulle spørre først :)

Gjest Liza i London
Skrevet

Nei, den lange kjøringen er i England. Bor et stykke utenfor London og trafikken er grusom. Men det tar jo også noen timer fra vi må dra hjemmefra til flyet går.

Tell me about it!

Men mer enn 3 timer?? I saafall lonner det seg vel med en annen reiserute enn til Heathrow?

Kokt vann faar du paa service stoppene ogsaa,

men paa M25 i paasken ville jeg nok hatt noe i reserve i bilen,ja.

Bortsett fra,jeg regner med at dere ikke reiser Skjaertorsdag ettermiddag da den store utfarten er her

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...