Gå til innhold

Skal jeg utnytte svigermor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tell me about it!

Men mer enn 3 timer?? I saafall lonner det seg vel med en annen reiserute enn til Heathrow?

Kokt vann faar du paa service stoppene ogsaa,

men paa M25 i paasken ville jeg nok hatt noe i reserve i bilen,ja.

Bortsett fra,jeg regner med at dere ikke reiser Skjaertorsdag ettermiddag da den store utfarten er her

Vi må uansett ha med nok tåteflasker til hvert måltid, da de skal være sterile. Så da kan vi like godt fylle de med vann også :)

Det hadde vært mer hensiktsmessig å fly til Gatwick, men det var ikke ledige billetter på de avgangene.

Timene flyr når man reiser. Vi burde være på flyplassen 1,5 time før flyet går. Da må vi reise hjemmefra 3 timer før. Flyturen tar 2 timer (om man ikke tar høyde for eventuelle forsinkelser). Å få baggasjen og komme oss ut av flyplassen tar vanligvis en time. Kjøreturen til svigermors hus tar 3. Da er vi oppe i ni timer og må i hvert fall ha flasker nok til så pass.

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

33

• tonie

5

• kizmiaz

4

• Logitechmusa

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Liza i London
Skrevet

Vi må uansett ha med nok tåteflasker til hvert måltid, da de skal være sterile. Så da kan vi like godt fylle de med vann også :)

Det hadde vært mer hensiktsmessig å fly til Gatwick, men det var ikke ledige billetter på de avgangene.

Timene flyr når man reiser. Vi burde være på flyplassen 1,5 time før flyet går. Da må vi reise hjemmefra 3 timer før. Flyturen tar 2 timer (om man ikke tar høyde for eventuelle forsinkelser). Å få baggasjen og komme oss ut av flyplassen tar vanligvis en time. Kjøreturen til svigermors hus tar 3. Da er vi oppe i ni timer og må i hvert fall ha flasker nok til så pass.

3 timer? da maa det da finnes alternative reisemaater?!

Gjest Persille
Skrevet

Vi er to voksne og det vil koste 1500 ekstra for et sete til han. Flybillettene for oss koster i hvert fall det dobbelte.

Han får ikke pupp, så vi må ha med flasker, varmt vann og melkepulver nok til nesten hele dagen (på grunn av kjøring). Blir en litt stor bag med alle tingene hans. Med jakker og våre ting i tillegg, så blir det knotete. Ved tidligere flyturer har vi fått et ekstra sete fordi det ikke har vært fullt, men i påskeferien kan det bli litt skummelt å satse på.

Jeg vil forresten ikke lure svigermor, men si at vi bestiller et sete til han.

Jeg hadde gjort det, og tatt med et bilsete som han kan sitte i.

Han får ikke sitte der på tur opp og ned, men der kan han sitte godt hele tiden mens dere er i luften.

Sånn sete som du kan bære med deg altså...

Skrevet

Enn bil? Nja. Tog? Men det er helt uaktuelt.

Tre timer er i rush-trafikken. Som virker som den aldri ender... :b

Skrevet

Jeg hadde gjort det, og tatt med et bilsete som han kan sitte i.

Han får ikke sitte der på tur opp og ned, men der kan han sitte godt hele tiden mens dere er i luften.

Sånn sete som du kan bære med deg altså...

Får man det med seg på flyet? Det hadde vært himmelen!

Gjest Persille
Skrevet

Får man det med seg på flyet? Det hadde vært himmelen!

Ja, når du har bestilt sete - så får du det.

Det er bare når du skal ha det som håndbagasje du ikke får ha det med. Men han kan ikke sitte der på vei opp og ned da, da må han sitte på fanget med ekstra belte.

God tur :)

Gjest Liza i London
Skrevet

Jeg tenkte nok mer paa Amsterdam. Eller en nordligere flyplass i UK...helt avhengig av hvor dere skal

Jeg synes bare tidsperspektivet du beskriver er noe merkelig...en time for aa faa bagasje etc...har aldri opplevet det. Og om dere har litt frihet mht til avgang behover dere ikke ankomme her i rushtrafikken. Motorveiene er stort sett OK etter kl 09.00 og for kl 16

Jeg kommer ganske saa langt paa tre timer fra Heathrow.

Reiser du nordover er flybytte et utmerket alternativ.

Reiser du SW er Amsterdam en behagelig reiserute.

SE....ikke tale om at man bruker tre timer,selv ikke om ettermiddagen.

Selvsagt kan det vaere en ulykke paa motorveien,det raar ingen over. 80 miles/hour...du kommer ganske langt paa en time

Skrevet

Ja, når du har bestilt sete - så får du det.

Det er bare når du skal ha det som håndbagasje du ikke får ha det med. Men han kan ikke sitte der på vei opp og ned da, da må han sitte på fanget med ekstra belte.

God tur :)

Da får jeg prøve å overtale svigermor til et ekstra sete :)

mariaflyfly
Skrevet

Det er halvannen times flytur! Hadde det vært 6 timer eller noe hadde jeg skjønt deg... ;)

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Ja, skjønner det om dere skal helt til USA.

Det er et tvilstilfelle, men vi har hatt helt grusomme flyturer med Squishy så langt. Og sambo gruer seg noe helt forferdelig, siden han alltid ender opp med å bli kastet opp på ;)

Skal selvfølgelig spørre svigermor før jeg bestiller :)

"Squishy"

Yuk, høres ut som en slimete blekksprut.

:-)

Logitechmusa
Skrevet

Etter å ha lest flere av svarene dine i tråden, må jeg si jeg er aldri så lite sjokkert!

Hva *er* det med folk nå til dags? Ikke kan svigermor komme på besøk, dere har kun ett soverom og har altså ikke plass til farmor. Jaha, hørt om hjerterom, du da? Man får plass til det man vil, *hvis* man vil. Har selv bodd i knøttlita leilighet og hatt hele familien til søstra mi på besøk, og det gikk helt fint fordi vi mer enn gjerne ville ha dem der.

Så skal dere på besøk til svigermor som helt sikkert er villig til å betale flybilletten fordi hun gjerne vil se og bli bedre kjent med barnebarnet sitt. Da er det om å gjøre å skvise ut av henne mest mulig på en kort flytur og sutre og klage på hvor lang tid turen tar med rushtrafikken rundt London, henting av bagasje og bla bla bla.

Aldri så lite utakknemlig, eller hva? Og har du å lite lyst til å besøke farmoren til barnet ditt bør du i det minste være såpass ærlig at du sier det i stedet for å ramse opp allverdens ting som gjør turen *så* vanskelig.

Skrevet

På en så kort flytur ville aldri jeg gjort det.

Skrevet

Snill og snill... Hun sa at enten så _må_ hun komme og besøke oss og bo her (et soverom), eller så får vi komme og besøke henne. Og da har vi ikke mye valg. Egentlig skulle vi besøke min familie i påsken.

Og jeg mente selvfølgelig at jeg skulle spørre først :)

Dere MÅ ingenting. Dere kan vel velge om dere vil reise dit. Men det betyr ikke at du har lov til å utnytte henne.

Ett soverom synes jeg heller ikke er noen unnskyldning for om ho kan komme til dere eller ikke.

Gjest dårlige erfaringer
Skrevet

Etter å ha lest flere av svarene dine i tråden, må jeg si jeg er aldri så lite sjokkert!

Hva *er* det med folk nå til dags? Ikke kan svigermor komme på besøk, dere har kun ett soverom og har altså ikke plass til farmor. Jaha, hørt om hjerterom, du da? Man får plass til det man vil, *hvis* man vil. Har selv bodd i knøttlita leilighet og hatt hele familien til søstra mi på besøk, og det gikk helt fint fordi vi mer enn gjerne ville ha dem der.

Så skal dere på besøk til svigermor som helt sikkert er villig til å betale flybilletten fordi hun gjerne vil se og bli bedre kjent med barnebarnet sitt. Da er det om å gjøre å skvise ut av henne mest mulig på en kort flytur og sutre og klage på hvor lang tid turen tar med rushtrafikken rundt London, henting av bagasje og bla bla bla.

Aldri så lite utakknemlig, eller hva? Og har du å lite lyst til å besøke farmoren til barnet ditt bør du i det minste være såpass ærlig at du sier det i stedet for å ramse opp allverdens ting som gjør turen *så* vanskelig.

http://www.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=2801302

Skrevet

Ja, jeg vil selvfølgelig snakke med henne. Bare tulla ang. utnytting :) Samtidig hadde jeg aldri betalt for det selv, så synes det er flaut å spørre når hun betaler.

For å si det rett ut: jeg synes du har all grunn til å føle deg flau over å spørre. Jeg hadde aldri, aldri, aldri fått meg til å utnytte folks velvilje og vennlighet. Skamvett er noe mange i dag ser ut til å mangle. Ta deg sammen og sitt med ungen på faget den korte flyturen. Dere er jo til og med to som kan bytte på å holde ham, så jeg fatter ikke hva du sutrer for!

Skrevet

Jeg har ikke sagt at turen er vanskelig, jeg bare forklarte til Liza i London hvorfor turen tar så lang tid. Så der har du nok misforstått.

Hvorfor vi synes det er slitsomt å reise med babyen på flyet kan jo ikke du vite noe om. Blant annet kaster han alltid opp og det er grusomt om det er for to timer eller for seks. Vi må ha med skift både til han og til oss voksne.

Om du har lyst til å bo med min svigermor i flere dager i en trang leilighet, så må du gjerne gjøre det. Jeg har ikke det! Og det har ikke samboeren min heller. Hun er ikke enkel å ha med å gjøre. Blant annet forlanger hun konstant underholdning og forventer at det er planlagte aktiviteter for hver eneste dag. Det er både dyrt og slitsomt for oss. Jeg er mer enn villig å bo trangt med mennesker som ikke forventer konstant oppvartning. Min familie og min samboers far kunne for eksempel fint ha bodd hos oss.

Og du vet ikke hvor takknemlig jeg er i forhold til svigermor. Men jeg nekter å være takknemlig ovenfor noen som presser sine ønsker igjennom, på tross av at vi hadde andre planer i påsken.

Skrevet

Dere MÅ ingenting. Dere kan vel velge om dere vil reise dit. Men det betyr ikke at du har lov til å utnytte henne.

Ett soverom synes jeg heller ikke er noen unnskyldning for om ho kan komme til dere eller ikke.

Se lenger ned for å skjønne hvorfor et soverom er ubehagelig med svigermor i huset. Og vi _må_ besøke henne, hvis ikke vil hun komme på besøk hit akkurat når det passer henne, uavhengig av våre planer.

Og nei, jeg ville ikke utnytte henne, jeg bare tullet. Jeg vil _selvfølgelig_ klarere med henne hvilke billetter jeg kjøper.

Skrevet

Jeg har ikke sagt at turen er vanskelig, jeg bare forklarte til Liza i London hvorfor turen tar så lang tid. Så der har du nok misforstått.

Hvorfor vi synes det er slitsomt å reise med babyen på flyet kan jo ikke du vite noe om. Blant annet kaster han alltid opp og det er grusomt om det er for to timer eller for seks. Vi må ha med skift både til han og til oss voksne.

Om du har lyst til å bo med min svigermor i flere dager i en trang leilighet, så må du gjerne gjøre det. Jeg har ikke det! Og det har ikke samboeren min heller. Hun er ikke enkel å ha med å gjøre. Blant annet forlanger hun konstant underholdning og forventer at det er planlagte aktiviteter for hver eneste dag. Det er både dyrt og slitsomt for oss. Jeg er mer enn villig å bo trangt med mennesker som ikke forventer konstant oppvartning. Min familie og min samboers far kunne for eksempel fint ha bodd hos oss.

Og du vet ikke hvor takknemlig jeg er i forhold til svigermor. Men jeg nekter å være takknemlig ovenfor noen som presser sine ønsker igjennom, på tross av at vi hadde andre planer i påsken.

'Men jeg nekter å være takknemlig ovenfor noen som presser sine ønsker igjennom, på tross av at vi hadde andre planer i påsken'.

Ingen tvinger dere.

Skrevet

For å si det rett ut: jeg synes du har all grunn til å føle deg flau over å spørre. Jeg hadde aldri, aldri, aldri fått meg til å utnytte folks velvilje og vennlighet. Skamvett er noe mange i dag ser ut til å mangle. Ta deg sammen og sitt med ungen på faget den korte flyturen. Dere er jo til og med to som kan bytte på å holde ham, så jeg fatter ikke hva du sutrer for!

Ja, ja. Fint du aldri klager over noe andre synes er enkelt. _Vi_ gruer oss til flyturen, blant annet fordi Squishy alltid kaster opp. Hva du synes er lite slitsomt er kanskje ikke det for andre.

Skrevet

Jeg tenkte nok mer paa Amsterdam. Eller en nordligere flyplass i UK...helt avhengig av hvor dere skal

Jeg synes bare tidsperspektivet du beskriver er noe merkelig...en time for aa faa bagasje etc...har aldri opplevet det. Og om dere har litt frihet mht til avgang behover dere ikke ankomme her i rushtrafikken. Motorveiene er stort sett OK etter kl 09.00 og for kl 16

Jeg kommer ganske saa langt paa tre timer fra Heathrow.

Reiser du nordover er flybytte et utmerket alternativ.

Reiser du SW er Amsterdam en behagelig reiserute.

SE....ikke tale om at man bruker tre timer,selv ikke om ettermiddagen.

Selvsagt kan det vaere en ulykke paa motorveien,det raar ingen over. 80 miles/hour...du kommer ganske langt paa en time

Vi må ankomme i rush-trafikken, der har vi ikke noe valg. Og jo, det tar en time å få baggasjen, komme seg til bilen, installere bilsetet til babyen, få søsteren til samboeren min (som sitter i rullestol) installert i bilen osv. Har i alle fall alltid gjort det ved tidligere flygninger.

Gatwick er den nærmeste flyplassen vi kan fly til, dit vi skal. Og der var det som sagt ingen ledige seter den dagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...