Gå til innhold

Skal jeg utnytte svigermor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, ja. Fint du aldri klager over noe andre synes er enkelt. _Vi_ gruer oss til flyturen, blant annet fordi Squishy alltid kaster opp. Hva du synes er lite slitsomt er kanskje ikke det for andre.

Ja, du får nå bare bli snurt, men jeg synes du er storforlangende når du mener at farmoren til ungen bør betale for en ekstra flybillett når det er snakk om en såpass kort reise. Jeg har flydd mye med guttungen min. Jeg altså, uten noen som kunne dele "jobben" med meg, og ofte på lengre turer enn den dere skal ut på. Det er klart det ikke er rasende festlig alle ganger, men det går da greit. Jeg forstår bare ikke tankegangen din.

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

33

• tonie

5

• kizmiaz

4

• Logitechmusa

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, du får nå bare bli snurt, men jeg synes du er storforlangende når du mener at farmoren til ungen bør betale for en ekstra flybillett når det er snakk om en såpass kort reise. Jeg har flydd mye med guttungen min. Jeg altså, uten noen som kunne dele "jobben" med meg, og ofte på lengre turer enn den dere skal ut på. Det er klart det ikke er rasende festlig alle ganger, men det går da greit. Jeg forstår bare ikke tankegangen din.

Jeg blir ikke snurt på mennesker jeg ikke kjenner.

Jeg mener absolutt ikke at dette er noe svigermor _burde_ betale for. Hun burde egentlig ikke betale for noe, om hun bare orket å vente til vi får spart opp nok penger selv. Spørsmålet var om jeg skulle spørre om det og "utnytte" det at noen med mye mer penger enn oss betaler. Siden hun nok fint betaler for et ekstra sete, så ville jeg snakke med de kjære dol'erene om det først.

Skrevet

Hvis du er glad i svigermora di, behandle henne som du ville behandlet din egen mor.

Hvis du har et horn i siden til henne, la henne betale for setet.

:-)

Skrevet

Jeg blir ikke snurt på mennesker jeg ikke kjenner.

Jeg mener absolutt ikke at dette er noe svigermor _burde_ betale for. Hun burde egentlig ikke betale for noe, om hun bare orket å vente til vi får spart opp nok penger selv. Spørsmålet var om jeg skulle spørre om det og "utnytte" det at noen med mye mer penger enn oss betaler. Siden hun nok fint betaler for et ekstra sete, så ville jeg snakke med de kjære dol'erene om det først.

Jeg henger meg litt opp i det at du sier at du aldri ville betalt for et ekstra sete selv. Det er det som gjør at det lukter litt av hele greia. Hvis du skulle betalt selv hadde det altså måttet gå, men når svigermor skal betale er det helt umulig alt sammen.

Skrevet

Hvis du er glad i svigermora di, behandle henne som du ville behandlet din egen mor.

Hvis du har et horn i siden til henne, la henne betale for setet.

-ler- Hva med noe midt i mellom? Jeg har ikke noe spesielt i mot henne, men vi er ikke akkurat bestevenner?

Skrevet

Jeg henger meg litt opp i det at du sier at du aldri ville betalt for et ekstra sete selv. Det er det som gjør at det lukter litt av hele greia. Hvis du skulle betalt selv hadde det altså måttet gå, men når svigermor skal betale er det helt umulig alt sammen.

Hvis jeg hadde betalt, så hadde jeg ikke reist når det er som fullest på flyet og dermed fått et ekstra sete uansett.

Men jo, jeg er jo skeptisk til å utnytte andres pengesekk og det er derfor jeg spør her :)

Skrevet

-ler- Hva med noe midt i mellom? Jeg har ikke noe spesielt i mot henne, men vi er ikke akkurat bestevenner?

Hva mener mannen din om dette, da ?

Ville overlatt avgjørelsen til ham, i tilfelle.

Vet jo ikke hva slags svigermor du har, men hvis dere blir utsatt for kryssforhør om reisemåte og kostnader i ettertid, da må dere la være.

Hvis det på en måte er det samme for henne, så reis så behagelig som mulig. Baby på fly er ikke bare-bare heller, da. Et ekstra sete kan absolutt forsvares.

Skrevet

Vet jo ikke hva slags svigermor du har, men hvis dere blir utsatt for kryssforhør om reisemåte og kostnader i ettertid, da må dere la være.

Hvis det på en måte er det samme for henne, så reis så behagelig som mulig. Baby på fly er ikke bare-bare heller, da. Et ekstra sete kan absolutt forsvares.

Svigermor vil nok fint betale for det om vi spør. Men jeg har problemer med å spørre, siden vi ikke har kjøpt det når vi selv betaler.

Sambo er den som pusher mest for ekstra slagrom, da han er den som har blitt kastet opp på fire ganger. Statistikken taler ikke min vei ;)

Gjest Ser ikke problemet
Skrevet

De skal da ikke til Thailand heller...

Skrevet

Vi dro til Tyrkia med en to-åring på fanget, gikk veldig bra, ca 5 timer.

Så jeg hadde ikke bestilt eget sete til en baby på 7 mnd.

Skrevet

Vi dro til Tyrkia med en to-åring på fanget, gikk veldig bra, ca 5 timer.

Så jeg hadde ikke bestilt eget sete til en baby på 7 mnd.

Det er vel ikke så mye til han, som til alle tingene vi må ha med til han ;)

Skrevet

De skal da ikke til Thailand heller...

Det er ikke et stort problem, nei :)

Skrevet

Svigermor vil nok fint betale for det om vi spør. Men jeg har problemer med å spørre, siden vi ikke har kjøpt det når vi selv betaler.

Sambo er den som pusher mest for ekstra slagrom, da han er den som har blitt kastet opp på fire ganger. Statistikken taler ikke min vei ;)

Hvis sambo mener det, og barnet kaster opp osv. så syns iallfall jeg at det kan forsvares at dere tar et ekstra sete.

Synes ikke det betyr så mye at dere ville spart penger og tatt billigfly, har man ikke råd selv så har man ikke råd selv.

Er visst ganske alene om denne oppfatningen her, he-he.

*dukker*

Gjest Ser ikke problemet
Skrevet

Det er vel ikke så mye til han, som til alle tingene vi må ha med til han ;)

Som dere MÅ ha med? Hva må dere ha med da? Flasker, kluter og noen leker? Tar ikke hele flysetet, det.

Skrevet

Som dere MÅ ha med? Hva må dere ha med da? Flasker, kluter og noen leker? Tar ikke hele flysetet, det.

Vi _må_ ha med skift til alle tre, siden babyen kaster opp på fly (gudene vet hvorfor).

Skrevet

Hvis sambo mener det, og barnet kaster opp osv. så syns iallfall jeg at det kan forsvares at dere tar et ekstra sete.

Synes ikke det betyr så mye at dere ville spart penger og tatt billigfly, har man ikke råd selv så har man ikke råd selv.

Er visst ganske alene om denne oppfatningen her, he-he.

*dukker*

Ja, alle synes man er pyser om man synes det er slitsomt å reise med barn. Fordi de _selv_ har reist helt til Afrika og tilbake med fire barn og en hund, og det _uten_ noe flysete i det hele tatt!

Gjest Ser ikke problemet
Skrevet

Vi _må_ ha med skift til alle tre, siden babyen kaster opp på fly (gudene vet hvorfor).

Så om han kaster opp fire ganger i løpet av turen, må dere ha fire ekstra skift?

Skrevet

Trykkforandring påvirker balansesystemet i ørene, vettu. Flysyke er velkjent, det.

Dere tar det ekstra setet?

Skrevet

Trykkforandring påvirker balansesystemet i ørene, vettu. Flysyke er velkjent, det.

Dere tar det ekstra setet?

Jeg tenker på det :)

Skrevet

Så om han kaster opp fire ganger i løpet av turen, må dere ha fire ekstra skift?

Nei, han kaster ikke opp flere ganger. Stort sett bare rett etter at han har drukket melk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...