Gå til innhold

Skal jeg utnytte svigermor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på det :)

Bestill nå det jævla setet og slutt å mase! Du bryr deg ikke om argumenter _mot_ å la granny betale, så du har nok bestemt deg. Gå og bestill. Husj med deg!

;-)

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

33

• tonie

5

• kizmiaz

4

• Logitechmusa

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Bestill nå det jævla setet og slutt å mase! Du bryr deg ikke om argumenter _mot_ å la granny betale, så du har nok bestemt deg. Gå og bestill. Husj med deg!

;-)

Kan ikke bare bestille, må nesten klarere med svigermor.

Og joda, jeg bryr meg om argumenter _mot_. Men ikke om man bare påstår alle som synes en to timers flytur med et oppkastende barn er slitsomt er sytete. For slitsomt synes jeg uansett det er :)

Logitechmusa
Skrevet

Vi må ankomme i rush-trafikken, der har vi ikke noe valg. Og jo, det tar en time å få baggasjen, komme seg til bilen, installere bilsetet til babyen, få søsteren til samboeren min (som sitter i rullestol) installert i bilen osv. Har i alle fall alltid gjort det ved tidligere flygninger.

Gatwick er den nærmeste flyplassen vi kan fly til, dit vi skal. Og der var det som sagt ingen ledige seter den dagen.

Jeg fatter ikke hvorfor du ikke tar imot farmoren med glede for å slippe alt det der. Hun er barnets familie, og det er da vanlig å vise temmelig mye velvilje for at barna skal få bli kjent med familien sin. OK, han er liten, men relasjoner bygges fra barna er små.

Logitechmusa
Skrevet

Jeg har ikke sagt at turen er vanskelig, jeg bare forklarte til Liza i London hvorfor turen tar så lang tid. Så der har du nok misforstått.

Hvorfor vi synes det er slitsomt å reise med babyen på flyet kan jo ikke du vite noe om. Blant annet kaster han alltid opp og det er grusomt om det er for to timer eller for seks. Vi må ha med skift både til han og til oss voksne.

Om du har lyst til å bo med min svigermor i flere dager i en trang leilighet, så må du gjerne gjøre det. Jeg har ikke det! Og det har ikke samboeren min heller. Hun er ikke enkel å ha med å gjøre. Blant annet forlanger hun konstant underholdning og forventer at det er planlagte aktiviteter for hver eneste dag. Det er både dyrt og slitsomt for oss. Jeg er mer enn villig å bo trangt med mennesker som ikke forventer konstant oppvartning. Min familie og min samboers far kunne for eksempel fint ha bodd hos oss.

Og du vet ikke hvor takknemlig jeg er i forhold til svigermor. Men jeg nekter å være takknemlig ovenfor noen som presser sine ønsker igjennom, på tross av at vi hadde andre planer i påsken.

"Og du vet ikke hvor takknemlig jeg er i forhold til svigermor. Men jeg nekter å være takknemlig ovenfor noen som presser sine ønsker igjennom, på tross av at vi hadde andre planer i påsken."

Svarene du får bygger selvsagt på de opplysningene du selv gir her på DOL, og nei, du virker slett ikke noe takknemlig. Du har nå gjentatt flere ganger at du mente det med utnytting som en spøk, men du vet like godt som jeg at leserne tolker innleggene slik de er skrevet på DOL, det er det eneste vi har å rette oss etter. Hadde du sagt det var en spøk med en gang kunne du unngått en del pepper, hvorfor føler du sånn trang til å presisere dette etter at pepperen har kommet?

De andre planene deres er et greit argument hvis familien din bor så langt borte at dere ses sjelden, hvis ikke syns jeg faktisk det er selvsagt at dere bør prioritere den familien som bor lengst unna i en sånn situasjon.

mariaflyfly
Skrevet

Vi må ankomme i rush-trafikken, der har vi ikke noe valg. Og jo, det tar en time å få baggasjen, komme seg til bilen, installere bilsetet til babyen, få søsteren til samboeren min (som sitter i rullestol) installert i bilen osv. Har i alle fall alltid gjort det ved tidligere flygninger.

Gatwick er den nærmeste flyplassen vi kan fly til, dit vi skal. Og der var det som sagt ingen ledige seter den dagen.

Døh, det går ganske mange fly til London hver dag, det må da kunne gå an å finne en ledig flight til Gatwick. Hva med Standsted, det er kanskje nærmere enn Heathrow?

Skrevet

For å si det rett ut: jeg synes du har all grunn til å føle deg flau over å spørre. Jeg hadde aldri, aldri, aldri fått meg til å utnytte folks velvilje og vennlighet. Skamvett er noe mange i dag ser ut til å mangle. Ta deg sammen og sitt med ungen på faget den korte flyturen. Dere er jo til og med to som kan bytte på å holde ham, så jeg fatter ikke hva du sutrer for!

*LOL* Rett fra levra!

Skrevet

"Og du vet ikke hvor takknemlig jeg er i forhold til svigermor. Men jeg nekter å være takknemlig ovenfor noen som presser sine ønsker igjennom, på tross av at vi hadde andre planer i påsken."

Svarene du får bygger selvsagt på de opplysningene du selv gir her på DOL, og nei, du virker slett ikke noe takknemlig. Du har nå gjentatt flere ganger at du mente det med utnytting som en spøk, men du vet like godt som jeg at leserne tolker innleggene slik de er skrevet på DOL, det er det eneste vi har å rette oss etter. Hadde du sagt det var en spøk med en gang kunne du unngått en del pepper, hvorfor føler du sånn trang til å presisere dette etter at pepperen har kommet?

De andre planene deres er et greit argument hvis familien din bor så langt borte at dere ses sjelden, hvis ikke syns jeg faktisk det er selvsagt at dere bør prioritere den familien som bor lengst unna i en sånn situasjon.

Jeg antok at de fleste skjønte jeg ikke ville lyve for svigermor. Når mange misforsto, hadde jeg ingen problemer med å forklare det nærmere.

Og familien min bor akkurat like langt unna som samboer sin.

Skrevet

Døh, det går ganske mange fly til London hver dag, det må da kunne gå an å finne en ledig flight til Gatwick. Hva med Standsted, det er kanskje nærmere enn Heathrow?

Nei, det finnes ikke ledige plasser til Gatwick, med mindre vi vil fly i flere timer ekstra.

Stansted er jo på andre siden av London. Og dit nekter også svigermor oss å fly.

mariaflyfly
Skrevet

Nei, det finnes ikke ledige plasser til Gatwick, med mindre vi vil fly i flere timer ekstra.

Stansted er jo på andre siden av London. Og dit nekter også svigermor oss å fly.

Finn en flight dagen før eller dagen etter, da?

Skrevet

Finn en flight dagen før eller dagen etter, da?

Dagen før kan vi ikke, på grunn av tippeligaen. Ja, jeg vet, men slik er livet mitt blitt ;)

Dagen etter er dumt, ettersom vi mister en dag i England. Og skal man først bruke penger på flybilletter, så blir vi så lenge som mulig. Men den lange reiseveien er ikke et stort problem, altså. Jeg liker godt å kjøre bil, jeg :)

Gjest Mom33
Skrevet

Dagen før kan vi ikke, på grunn av tippeligaen. Ja, jeg vet, men slik er livet mitt blitt ;)

Dagen etter er dumt, ettersom vi mister en dag i England. Og skal man først bruke penger på flybilletter, så blir vi så lenge som mulig. Men den lange reiseveien er ikke et stort problem, altså. Jeg liker godt å kjøre bil, jeg :)

Styrer tippeligaen livet ditt????

Wow, også jeg som trodde vi var sportsidioter...

Skrevet

Styrer tippeligaen livet ditt????

Wow, også jeg som trodde vi var sportsidioter...

Første hjemmekamp på søndagen, sambo har sesongbillett...

Gjest Mom33
Skrevet

Første hjemmekamp på søndagen, sambo har sesongbillett...

Med mindre dette dreier seg om Rosenborg har jeg ingen forståelse for problematikken!

;-)

Men for å være seriøs: Jeg synes dere konstruerer endel problemer når dere f.eks. velger å la tippeligakamp bestemme reisedag... Selv ikke i mitt sportsgale hus hadde det skjedd, altså.

Skrevet

Med mindre dette dreier seg om Rosenborg har jeg ingen forståelse for problematikken!

;-)

Men for å være seriøs: Jeg synes dere konstruerer endel problemer når dere f.eks. velger å la tippeligakamp bestemme reisedag... Selv ikke i mitt sportsgale hus hadde det skjedd, altså.

Det er ikke _vi_ som gjør det... Og jeg kan ikke tvinge igjennom min mening om han setter seg på bakbeina.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...