Gå til innhold

Hva når jeg må ta opp et fag?

Anbefalte innlegg

Gjest undrenes
Skrevet

Er egentlig ferdig med 3 års utdanning til sommeren, men har et fag jeg må ta opp. Hvordan gjør jeg det med tanke på jobbsøking. Nevne det i søknaden? På et eventuelt intervju? Jeg sier det så klart hvis jeg blir spurt, men hva hvis jeg ikke blir spurt? Er sjansen for å bli spurt om jeg har noen eksamener å ta opp stor? Osv..

Skrevet

Du er vel ikke ferdig med utdannelsen så lenge du mangler et fag eller en eksamen? Da kan du jo ikke oppgi at du er utdannet det og det så lenge du faktisk mangler noe...?

Gjest snart ferdig
Skrevet

Mangler du et fag får du nok ikke vitnemål og du er kan ikke si du er utdannet til det utdannelsen din tilser ettersom du ikke er ferdig. Norsk lov, det (og skolereglement)

Gjest undrenes
Skrevet

Mangler du et fag får du nok ikke vitnemål og du er kan ikke si du er utdannet til det utdannelsen din tilser ettersom du ikke er ferdig. Norsk lov, det (og skolereglement)

Nei, får ikke vitnemål, men er jo mange som får jobb før man er ferdig og man VET jo ikke med sikkerhet at man blir ferdig til sommeren da man har eksamener til sommeren også. Så det jeg lurte på er ikke om jeg får tittelen, men hva jeg bør skrive i en søknad, og i et intervju hvis jeg ikke blir spurt?

Gjest undrenes
Skrevet

Du er vel ikke ferdig med utdannelsen så lenge du mangler et fag eller en eksamen? Da kan du jo ikke oppgi at du er utdannet det og det så lenge du faktisk mangler noe...?

Nei, får ikke vitnemål, men er jo mange som får jobb før man er ferdig og man VET jo ikke med sikkerhet at man blir ferdig til sommeren da man har eksamener til sommeren også. Så det jeg lurte på er ikke om jeg får tittelen, men hva jeg bør skrive i en søknad, og i et intervju hvis jeg ikke blir spurt?

Gjest printa
Skrevet

Du kan bare skrive en vanlig cv, med de studiene du har tatt.

Du legger ved vitnemål, for det får du (ikke endelig vitnemål)- og evt. stryk i fag vil gå frem av det. Om de spør, har du et svar på det. Om de ikke spør.

Du behøver ikke skrive noe om stryk i søknaden din, og du behøver ikke si noe om det, mm de spør på intervju.

Skrevet

Du søker som vanlig på jobber, det er som du sier, mange som søker før de er ferdig med utdannelsen sin.

Ikke så uvanlig at det står igjen et fag.

Du trenger ikke å si noe i søknaden, men under intervjuet så kan du si hva du mangler av eksamener. Du mangler jo de du skal ta til sommeren også.

Får du tatt opp igjen faget nå til sommeren eller til jul?..eller?

Tar du den opp igjen nå til sommeren sammen med de andre eksamene, så trenger du ikke å si at du har strøket, bare at du skal ta den til sommeren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...