Gå til innhold

Hvor lønner det seg å kjøpe Euro?

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Må få vekslet litt penger, slik at jeg har noe kontanter til turen. Den banken jeg har konto i ligger langt hjemmefra.

Hvor lønner det seg (mht kurs og gebyr) å kjøpe Euro? Tenker da på Posten i forhold til små banker og i forhold til store nasjonale banker.

Skrevet

Hei,

Jeg vet ikke hvor "turen" skal gå fra, men det enkleste og trolig billigste er å ta ut Euro i minibankene på Gardermoen. Funker akkurat som å ta ut norske kroner, bare du får Euro.

Med vennlig hilsen

Gjest prust
Skrevet

Hei,

Jeg vet ikke hvor "turen" skal gå fra, men det enkleste og trolig billigste er å ta ut Euro i minibankene på Gardermoen. Funker akkurat som å ta ut norske kroner, bare du får Euro.

Med vennlig hilsen

Skal reise fra Kjevik. Har ikke tenkt på at jeg kan ta ut Euro fra en minibank! Men hvordan er det med kurs og gebyrer der da?

Skrevet

Skal reise fra Kjevik. Har ikke tenkt på at jeg kan ta ut Euro fra en minibank! Men hvordan er det med kurs og gebyrer der da?

Fra kjevik starter mine turer også alltid fra:-)

ikke at dette svaret var relevant, men måtte liksom bare si det;-)

Skrevet

Du kan kjøpe euro på flyplassen (om du altså skal ut og fly). I alle fall kan du det i minibankene på Gardermoen.

Ellers lønner det seg vel å veksle/ta ut når du kommer fram, tror jeg.

Skrevet

Hei,

Jeg antar de har lignende minibanker der også. Tror gebyret er på 20 kr, og kursen er sikkert den samme som i banken.

Hvis ikke går det greit å bruke VISA/MasterCard i alle minibankene i utlandet. Gebyrene ligger vanligvis på 10-30 kr, dvs. billigere enn en tur i banken for å veksle.

Med vennlig hilsen

Gjest torkena
Skrevet

Kanskje bedre å bli hjemme hvis slike bagateller er så viktig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...