Gjest Bekymret mor2 Skrevet 16. mars 2001 Del Skrevet 16. mars 2001 Min sønn på 5 år har i dag vært hos tannlegen, og han fant et "omfattende hull" i en jeksel. Ungen la seg ned, gapte opp, og tannlegen oppførte seg meget ufint ved å pelle i den vonde uten å forberede ungen. Han hylte, og klarte å lire av seg at "neste gang blir det verre" i ungens påhør. Jeg trodde faktisk at tannlegene var kommet noe lenger.......!! Det jeg lurer på; finnes det ikke noe han kan få i forkant av neste gang, en slags likeglad-greie som gjør at han slapper av og ikke husker noe av det som har skjedd. Jeg mener å ha hørt at andre barn som av en eller annen grunn har trukket tenner, har fått noe sånt. Jeg synes ikke at gutten skal måtte gå gjennom dette; det kan i verste fall ødelegge hans forhold til tannleger for alltid (slik mitt forhold ble ødelagt på samme måte). I tillegg føler jeg jo skyld for ikke å ha pusset godt nok. Jeg mener at vi har pusset bra; to (minst) ganger om dagen og flour-tabletter. Men, det har jo kommet hull... Jeg håper noen har et godt råd å gi meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22267-stort-hull-hos-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 18. mars 2001 Del Skrevet 18. mars 2001 Du har to ting å ta deg av. Først og fremst hvorfor en unge på 5 år får hulle i tenner til tross for at noe gjøres for å hindre det. Når hygienen ellers er god og dere brukert fluor som foreskrevet så må dette ligge hos kostholdsvanene. Tannleger kan, som andre folk oppføre seg klosset, ta det opp med vedkommende og nevn også det forslaget du har om et beroligende medikament, for midler finnes, dersom situasjonen er blitt helt låst til nedte gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22267-stort-hull-hos-barn/#findComment-95660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.