Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nyttårsjenta'

Jeg er nå gravid i uke 39 og begynner å bli veeeldig fornøyd med å være gravid... De siste to dagene har jeg haft vont nederst i ryggen. Ikke kjempevont, men mer som om jeg har trent. Det kommer og går, og jeg vet jo at dette ikke er fødselen som starter, da jeg har vært gravid en gang tidligere. Men, hva er det? Jeg hadde ikke noe slikt sist gang.. Kan jeg gå med dette lenge, eller er det en annerledes start på fødselen? Hva tror dere med erfaring om dette??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222675-hva-er-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde to veldig forskjellige starter på fødselen med nr 1 og 2. Det gjorde at jeg ikke forsto at det var på gang når jeg skulle ha nummer to. Hadde vondt i korsryggen/magen, men ikke kjempevondt, mer ubehagelig. Jeg gikk slik hele dagen, og hadde besøk på kvelden - lagde mat og serverte og alt. Siden jeg var litt uggen, fant vi ut at Poden kunne sove over hos søstra mi, i alle fulle fall.

På kvelden hadde jeg fremdeles denne murringen, men stelte meg for kvelden og gikk og la meg. Etter en halvtime sa jeg til mannen min at han måtte ta tida, for det var så rart. Da var det mindre enn 3 min. mellom "takene" (som, så lenge jeg lå, ikke var spes. vonde)

Når jeg så reiste meg, kom riene for fullt - plutselig var de _veldig_ merkbare og vonde. Dro på sykehuset, fikk nr 2 fire timer senere :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222675-hva-er-dette/#findComment-1666421
Del på andre sider

Nyttårsjenta'

Jeg hadde to veldig forskjellige starter på fødselen med nr 1 og 2. Det gjorde at jeg ikke forsto at det var på gang når jeg skulle ha nummer to. Hadde vondt i korsryggen/magen, men ikke kjempevondt, mer ubehagelig. Jeg gikk slik hele dagen, og hadde besøk på kvelden - lagde mat og serverte og alt. Siden jeg var litt uggen, fant vi ut at Poden kunne sove over hos søstra mi, i alle fulle fall.

På kvelden hadde jeg fremdeles denne murringen, men stelte meg for kvelden og gikk og la meg. Etter en halvtime sa jeg til mannen min at han måtte ta tida, for det var så rart. Da var det mindre enn 3 min. mellom "takene" (som, så lenge jeg lå, ikke var spes. vonde)

Når jeg så reiste meg, kom riene for fullt - plutselig var de _veldig_ merkbare og vonde. Dro på sykehuset, fikk nr 2 fire timer senere :-)

Ja, det er jo det som er så vanskelig å vite... Sist gang hadde jeg jo ikke vont i ryggen på denne måten. Og, jeg hadde jo vont hele dagen i går, men det forsvant nesten helt etter at jeg sov på natten. Sist gang gikk jeg 5 dager over tiden, og når har jeg 1,5 uke igjen til termin, så jeg "tør" ikke helt å tro at dette kan være noe. Jeg syns også det bør gjøre mer vont hvis dette er starten på noe. Forrige fødsel var jo kjempevond når det startet...

Kanskje er det som 'jubalong70' sier at ryggen bare er sliten... Men, det er en så merkelig smerte. Det starter lengst ned i ryggen og strekker sig nesten helt frem til magen og langt opp mot skuldrene...

Ja, ikke vet jeg! Jeg får bare vente (og håpe!) og se! ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222675-hva-er-dette/#findComment-1666440
Del på andre sider

Ja, det er jo det som er så vanskelig å vite... Sist gang hadde jeg jo ikke vont i ryggen på denne måten. Og, jeg hadde jo vont hele dagen i går, men det forsvant nesten helt etter at jeg sov på natten. Sist gang gikk jeg 5 dager over tiden, og når har jeg 1,5 uke igjen til termin, så jeg "tør" ikke helt å tro at dette kan være noe. Jeg syns også det bør gjøre mer vont hvis dette er starten på noe. Forrige fødsel var jo kjempevond når det startet...

Kanskje er det som 'jubalong70' sier at ryggen bare er sliten... Men, det er en så merkelig smerte. Det starter lengst ned i ryggen og strekker sig nesten helt frem til magen og langt opp mot skuldrene...

Ja, ikke vet jeg! Jeg får bare vente (og håpe!) og se! ;o)

Ikke annet å gjøre :-)

men vær uansett obs på at fødselen kan starte på en annen måte enn forrige gang.

(min nr. 1 ble født akkurat på termin, min nr. 2ble født 12 dager før termin, det var vel en medvirkende årsak til at jeg ikke helt trodde at det kunne være rier:)

Men ryggvondten kan selvsagt komme av at du er sliten, eller at babyen har endret posisjon litt og "trykker" mot nerver el. lign.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222675-hva-er-dette/#findComment-1666449
Del på andre sider

Nyttårsjenta'

Ikke annet å gjøre :-)

men vær uansett obs på at fødselen kan starte på en annen måte enn forrige gang.

(min nr. 1 ble født akkurat på termin, min nr. 2ble født 12 dager før termin, det var vel en medvirkende årsak til at jeg ikke helt trodde at det kunne være rier:)

Men ryggvondten kan selvsagt komme av at du er sliten, eller at babyen har endret posisjon litt og "trykker" mot nerver el. lign.

Ja, det skal ikke være enkelt.. ;o) Jeg får fortsette å være obs på hva som skjer, og heller ta det med ro. Da kanskje ryggen får vilt litt, hvis det vonde kun kommer på grund av at jeg er sliten.

Takk for svar! :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222675-hva-er-dette/#findComment-1666550
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...