Gå til innhold

Anbefalte innlegg

prøver å bli gravide med nr 2, går ikke på noe, mensen 2.mars, 28 dager syklus, hadde eggløsning i går og litt idag, små stikninger nederst i magen. Hadde sex og han kom inni meg for en uke siden, to dager på rad og nå på søndag, det er bare tre dager siden. Kan jeg ha blitt gravid på en av disse dagene? Noen som vet? Skal ikke ha mensen før om to uker...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222677-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du hadde sex på søndag, og eggløsning i går eller i dag, så er muligheten absolutt til stede.

Jeg fikk mensen 2.mars, da er det riktig at El min er 14.mars? Har 28 dager syklus.. Pleier å ha sterkere smerter under El og på sidene, men denne gangen er det svakere og midt på, helt nederst i magen,mere stikkninger. Hadde sex sist 12.mars. Og begynte El i går. Skal man merke El om man har blitt gravid på så kort tid?(tre dager)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222677-eggl%C3%B8sning/#findComment-1666754
Del på andre sider

Jeg fikk mensen 2.mars, da er det riktig at El min er 14.mars? Har 28 dager syklus.. Pleier å ha sterkere smerter under El og på sidene, men denne gangen er det svakere og midt på, helt nederst i magen,mere stikkninger. Hadde sex sist 12.mars. Og begynte El i går. Skal man merke El om man har blitt gravid på så kort tid?(tre dager)?

Det er umulig å si nøyaktig når du har eggløsning, fordi det er individuelt. Generelt sagt, er normen at man har eggløsning 14 dager før neste mens, DVS hvis dine sykluser er 28 dager, skal i teorien eggløsningen være på dag 14.

Du blir ikke gravid før eggløsningen, men under eggløsningen +maks 24 timer, hvis man regner graviditetstidspunktet fra det øyeblikk egget er befruktet.

Sædceller kan leve i flere dager inne i deg. Noen sier to døgn, andre sier så mye som fem døgn. DVS: Dersom du har sex en eller annen gang mellom fem dager før eggløsning til dagen etter eggløsning, så kan du bli gravid. Oddsen er best dersom du har sex i forkant av eggløsning, visstnok (at sædcellene "venter" på egget)

Etter at egget er befruktet, vil det ta alt fra en til fire-fem dager før det fester seg i livmoren. Når egget er festet, begynner kroppen å produsere HCG. Det er dette stoffet som etterhvert gir utslag på graviditetstester.

Du kan teste deg den dagen du forventer mensen (og den ikke er kommet)

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222677-eggl%C3%B8sning/#findComment-1666764
Del på andre sider

Det er umulig å si nøyaktig når du har eggløsning, fordi det er individuelt. Generelt sagt, er normen at man har eggløsning 14 dager før neste mens, DVS hvis dine sykluser er 28 dager, skal i teorien eggløsningen være på dag 14.

Du blir ikke gravid før eggløsningen, men under eggløsningen +maks 24 timer, hvis man regner graviditetstidspunktet fra det øyeblikk egget er befruktet.

Sædceller kan leve i flere dager inne i deg. Noen sier to døgn, andre sier så mye som fem døgn. DVS: Dersom du har sex en eller annen gang mellom fem dager før eggløsning til dagen etter eggløsning, så kan du bli gravid. Oddsen er best dersom du har sex i forkant av eggløsning, visstnok (at sædcellene "venter" på egget)

Etter at egget er befruktet, vil det ta alt fra en til fire-fem dager før det fester seg i livmoren. Når egget er festet, begynner kroppen å produsere HCG. Det er dette stoffet som etterhvert gir utslag på graviditetstester.

Du kan teste deg den dagen du forventer mensen (og den ikke er kommet)

Lykke til

Tusen takk for svarene dine:) Det hjalp meg veldig. Får være tålmodig til mensen kommer om 2 uker:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222677-eggl%C3%B8sning/#findComment-1667254
Del på andre sider

Mensen 2.mars, hadde sex 5 og 6 mars + 12 og 15 mars. Hadde El 14.mars. har ikke gått på noe prevensjon siden før jul,vi prøver å få nr.2. Er mere øm, stikkninger (murringer) osv i magen enn før, og mindre El.smerter enn tidligere (ikke de samme smertene på sidene jeg pleier å ha.) Kan jeg ha blitt gravid en av disse dagene? Hvor stor er sjansen for det? Venter ikke mensen før om ca. 2 uker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222677-eggl%C3%B8sning/#findComment-1668432
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...