Gå til innhold

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Heisann!

Nå er jeg 17+2 og jeg har begynt å vokse litt. Når jeg har på meg gravide-klær så ser jeg litt gravid ut også.

Men jeg kjenner ikke liv enneå (vet at det ikke er uvanlig), og jeg er så spent på hvordan det vil kjennes.

Når kjente dere liv ved første graviditet?

Fortsetter under...

fuji1365380447

Begge gangene kjente jeg liv første gang rundt uke 17. Begge gangene var det etter en stor god middag med dessert og kaffe. Sukker og koffein gir nok fosteret et lite kick :o) Det kommer nok snart!

Ah - da får jeg bare sette i gang å frotse!

Jeg kjente liv første gang i uke 16. Det kjentes ut som om noen helte brus på innsiden og så kjente jeg boblene som bruste etterpå.

Små, små spark kjente jeg rundt uke 20. Det kjentes ut som små rykk i livmora, nesten som leamus.

Det er nok ikke lenge til du begynner å kjenne noe. Gled deg! Det er en herlig følelse!

Annonse

Jeg kjente liv første gang i uke 16. Det kjentes ut som om noen helte brus på innsiden og så kjente jeg boblene som bruste etterpå.

Små, små spark kjente jeg rundt uke 20. Det kjentes ut som små rykk i livmora, nesten som leamus.

Det er nok ikke lenge til du begynner å kjenne noe. Gled deg! Det er en herlig følelse!

"Jeg kjente liv første gang i uke 16. Det kjentes ut som om noen helte brus på innsiden og så kjente jeg boblene som bruste etterpå."

For en morsom beskrivelse!

c",)

Bare 10-12 uker til nå, så er det min tur. Sukk.... det er lenge til det!

Gjest lille rosinen

I første graviditet kjente jeg liv rundt uke 19-20. I andre graviditet i uke 17 og i tredje i uke 14.

Jeg vil ikke starte noen abortdiskusjon her.. Jeg bare tenker på, du kjente liv i uke 14, og grensen for selvbestemt abort er vel uke 12... To uker før... Jeg er i utgangspunktet for selvbestemt abort, men lurer litt av og til..

Annonse

Jeg vil ikke starte noen abortdiskusjon her.. Jeg bare tenker på, du kjente liv i uke 14, og grensen for selvbestemt abort er vel uke 12... To uker før... Jeg er i utgangspunktet for selvbestemt abort, men lurer litt av og til..

Jeg er også for selvbestemt abort, men klarer ikke helt å se at jeg noen gang skulle kunne klare å ta abort selv.

Svigermor jobber på operasjonsavdelingen på sykehuset. Hun har sett dem bære ut fostre abortert i uke 12 - og de er helt perfekte babyer, bare mindre.

Så det er ikke lett. Men jeg er i alle fall ikke for en selvbestemt abortgrense på 16 uker!

Gjest lille rosinen

Jeg er også for selvbestemt abort, men klarer ikke helt å se at jeg noen gang skulle kunne klare å ta abort selv.

Svigermor jobber på operasjonsavdelingen på sykehuset. Hun har sett dem bære ut fostre abortert i uke 12 - og de er helt perfekte babyer, bare mindre.

Så det er ikke lett. Men jeg er i alle fall ikke for en selvbestemt abortgrense på 16 uker!

Hvor små helt perfekte babyer da? Uff... Det er nesten så jeg ikke må tenke mer på det for da kan jeg skifte standpunkt.. :-O Og retten til selvbestemt abort er jo så viktig!

Tenker jeg er litt som deg, tror aldri jeg kunne tatt abort selv..

Hvor små helt perfekte babyer da? Uff... Det er nesten så jeg ikke må tenke mer på det for da kan jeg skifte standpunkt.. :-O Og retten til selvbestemt abort er jo så viktig!

Tenker jeg er litt som deg, tror aldri jeg kunne tatt abort selv..

Fostre som er 12 uker gamle er nesten helt ferdige. De skal mest bare vokse. Selvsagt er det igjen litt småfinnesser, men utseendemessig ser de ut som riktige babyer.

Likevel vil jeg ikke at retten til selvbestemt abort skal tas fra oss. Det er ikke alle som er i samme livssituasjon som meg!

Gjest Mom33

Jeg har visst vært ekstremt sen i alle mine svangerskap, jeg da - eller mer realistisk...

Første gangen hadde jeg ingen bevisste bevegelser i magen før uke 22. Andre og tredje gang i uke 20-21.

Jeg må nok si at jeg stiller meg særdeles tvilende til at noen har kjent liv i uke 13-14-15-16-17 og deromkring. Fosteret er så bittelite enda, og vi er definitivt ikke sååå følsomme innvendig. Derimot tror jeg nok at man kan oppleve luftbevegelser som barnets bevegelser - fordi man vet at man har noe i magen.

Kaster vel inn en brannfakkel nå, men jeg tror nok at mange ville fått seg en liten overraskelse om de spurte legen sin om dette...

Og forresten - etter siste svangerskapet hadde jeg fantomsparking i magen lenge. Tok til og med et par graviditetstester for sikkerhets skyld, men de var heldigvis negative. Det var bare luft som ville fram og ut!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...